Suzuki GSX-R 600

Hoeveel zou jij ervoor over hebben?

  • 800 - 1100

    Stemmen: 19 67,9%
  • 1100 - 1300

    Stemmen: 5 17,9%
  • 1300 - 1500

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1500 - 2000

    Stemmen: 3 10,7%
  • 2000 - 3000

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3000 +

    Stemmen: 1 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    28

[J]ori[S]

MF veteraan
30 sep 2005
16.184
452
Geachten,

Na 5 jaar van lidmaatschap op het Motor-Forum wordt het dan eindelijk een keer tijd, [J]ori[A] wordt ook eindelijk 18 jaar en kan zodoende gaan lessen in januari. Nu is het natuurlijk zaak om zo gauw mogelijk een eigen motorfiets te kopen zodat ik na het behalen van dat felbegeerde roze papiertje plastic pasje de weg op kan.

Mijn oom heeft enkele jaren ZAC en KNMV Cup gereden met een Suzuki GSX-R 600, en is bereid mij zijn motorfiets te verkopen voor de huidige marktplaatsprijs minus 300 euro.

Nu is mijn vraag, omdat de prijzen op marktplaats erg verschillen, wat zou een redelijke prijs (minus 300 euro :+ ) zijn voor een Suzuki GSX-R 600 uit '96, met 25.000km op de teller? Motorfiets is echter wel een opknappertje, heeft de laatste twee jaar voornamelijk buiten gestaan in weer en wind. Foto's zullen later gepost worden indien gewenst.

Wat zou jij ervoor overhebben? :)

Alvast bedankt!

Grtz,

Joris
 
Laatst bewerkt:
Vraag gewoon wat ie er voor moet hebben.. En dan de keuze, kopen of niet.
Met familie ga je wandelen, niet handelen.
 
marktplaatsprijs-300 euro? Beetje vaag... Een marktplaatsprijs bestaat namelijk niet, en net wat je zelf zegt, iedereen heeft een andere vraagprijs. Waar is die 300 euro op gebaseerd dan?

Lijkt me logischer dat ie zelf gewoon zegt "voor 1500 (ik noem maar wat) mag je hem hebben".

Heeft ie trouwens een kenteken?
 
Voor een motor uit '96' zou ik zeker voor de eerste optie in je poll gaan, en wat versta je onder een opknapper? Is er in die laatste 2 jaarnog mee gereden, onderhoud en dergelijke?
Wat de prijs voor de motor is ook heel erg afhankelijk van de staat waarin hij is, als er iedere dag woon/werk verkeer mee gereden is kan je er vanuit gaan dat hij goed loopt en dat die goed onderhouden is :)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn motoren zat hoor, niet alleen de soes van je oom.
Als de motor in de KNVB-cup heeft gereden zullen er wel noppenbanden onder zitten _O-

Misschien is het wat om eerst je rijbewijs te halen en dan een aantal motoren te proberen.
 
Voor een motor uit '96' zou ik zeker voor de eerste optie in je poll gaan, en wat versta je onder een opknapper? Is er in die laatste 2 jaarnog mee gereden, onderhoud en dergelijke?
Wat de prijs voor de motor is ook heel erg afhankelijk van de staat waarin hij is, als er iedere dag woon/werk verkeer mee gereden is kan je er vanuit gaan dat hij goed loopt en dat die goed onderhouden is :)
Er is een jaar geleden voor het laatst mee gereden, motor heeft een kenteken en een nieuwe accu + remmen. :)

Bedankt voor de snelle reacties tot nog toe.
 
Er zijn motoren zat hoor, niet alleen de soes van je oom.
Als de motor in de KNVB-cup heeft gereden zullen er wel noppenbanden onder zitten _O-
Hoppa, dankjewel :+ Gelijk maar even aangepast _O-

Misschien is het wat om eerst je rijbewijs te halen en dan een aantal motoren te proberen.
Dat is zeker een waar punt, neemt niet weg dat het leuk kan zijn om 'alvast' een motor te hebben, en deze wat op te knappen. Blijkt het dan echt niets te zijn, kan ik na het opknappen etc. zelf beslissen om hem te houden of te verkopen. :) Zolang die bij mijn oom staat gebeurd er niks mee, en dat is natuurlijk ook zonde.
 
Gsx-r 600 srad 1500 euro vaste prijs

Die kost 1500 euro. Daar 300 vanaf is 1200 euro. Daar nog wat vanaf vanwege noodzakelijk onderhoud en je zit <1000 euro wat redelijk lijkt dan.


Die 300 onder de marktplaatsprijs is onzin trouwens. Op marktplaats zijn de prijzen standaard al meer dan 300 euro te hoog :D
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem laten staan, volgens mij moet je oom er gewoon vanaf. Mocht je hem toch willen dan zou ik er niet meer dan 1000 euro voor willen geven om de hierbovenstaande redenen (circuitfiets, buiten etc.).

Kijk eens wat verder, en langer rond. Bovendien moet je nog 25 kW toch?
 
Met familie kan je over het algemeen beter niet handelen. Als er wat mocht zijn aan de motor, heb je gezeur.
 
is denk ik meer bedoeld om een keuze te maken mgg :)

maar ik ben nu wel nieuwschierig geworden, plaats eens een link van de advertentie, kunnen we zelf een oordeel vellen.
en hoeveel track km's heeftie nou gemaakt? ongeveer
 
Je vraagt toch gewoon wat hij er voor wilt hebben? En wat ga je nou doen. Met de uitslag van deze poll naar je oom? :?
Dat is het probleem nu juist, hij heeft geen idee wat hij ervoor wilt hebben. En het antwoord op je tweede vraag is ja, ik heb hem de uitslag van de poll laten zien. :)

Ik denk dat ik even wat duidelijkheid van zaken moet geven voor wat betreft het marktplaats verhaal minus €300,-: Mijn oom liep er al ruim vijf jaar over te dubben zijn motor weg te doen, maar het kwam er simpelweg nooit van om hem op het net te zetten.

Het ging er dus om dat hij als zijnde een aanbieding mij de motor wilde verkopen voor één der laagste prijzen voor hetzelfde model motor op marktplaats.nl, minus €300. Echter de prijzen liepen daar nogal uit één, en het had ook zeker van doen met de staat van de motor (heeft lichtelijke schade na een val op het circuit), en daarom besloot ik dit topic aan te maken om wat informatie in te winnen, daar is dit forum immers voor bedoelt, toch? :)

Ik denk dat het wel opvalt dat ik ondertussen in de verleden tijd schrijf: na een goed gesprek met mijn oom, schenkt hij mij de motor in ruil voor een weekend hard klussen in z'n tuin. Dat betekent dat ik mijzelf vanaf nu de trotse eigenaar mag noemen van een Suzuki srad uit 1996, we halen hem binnenkort op! :) Sinterklaas is dus wel héél erg gul geweest dit jaar! :} *O*

Iedereen in ieder geval heel hartelijk bedankt voor de reacties! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan