Suzuki GSX-R 750 1987, tanktas? Rugzak? Topkoffer?

ejvl

MF'er
17 nov 2011
35
1
Hallo,

Ik heb een Suzuki GSX-R 750 uit 1987 het oude model nog, nu ga ik misschien in het voorjaar af en toe naar het werk rijden, ongeveer 45 kilometer enkele reis.
Ik moet ook een laptop meenemen, een 15 of 17 inch, nu is daar al veel over geschreven, maar heeft iemand ervaring met dit type motor in combinatie met een tanktas of dat goed werkt, of een top koffer of iets om op een of andere manier bagage te vervoeren?

Een rugzak lijkt me vrij zwaar ivm gebogen houding namelijk.

Alvast dank.
 
Het hangt toch van je eigen voorkeur af. Ik heb gekozen voor een topkoffer op de mijne (een cbr 1000 f) maar heb ook een tanktas. Nadeel van een tanktas op een GSX-R is dat deze vaak het zicht op je klokken wegneemt en je dus niet ziet hoeveel te hard je rijdt.

Rugzak vind ik persoonlijk niks. ZOlang je rijdt gaat het wel maar bij een valpartij heb ik liever niks op mijn rug hangen.
 
Ik gebruik zelf al een halfjaar een rugzak voor mn laptop (almere-utrecht) en maak deze met een spin vast op de duoseat. Altijd goed gegaan, alleen voorzichtig zijn dat je de lak niet beschadigd. Eerst een tijdje op mn rug gehad, maar dat voelde niet zo prettig :P
Tot nu toe bevalt het prima met rugzak achterop!
 
Hoewel er goede rugzakken bestaan, zou ik er niet voor kiezen.
Een 17" is toch best een gewicht, en zeker met een wat sportievere houding lijkt dit me aardig in de weg te zitten. Nog afgezien van iets op je rug hebben met valpartijen etc.
17" in een tanktas is wellicht ook te fors.
Ik zou daarom eerder denken aan een rugtas achterop binden, of een laptopkoffer. Givi heeft die bijvoorbeeld.
 
ik heb altijd een rugzak met daarin een 15,4 inch laptop. Zolang ik niet val gaat dat helemaal goed :X
17 inch past niet in de meeste rugzakken die ik ken :N
 
Laptop kan stuktrillen als je hem op je motor vastbindt..
Zullen vast een hoop mensen zijn die er geen problemen mee hebben, maar hou het wel in je achterhoofd.. beetje (veel) dempend materiaal kan geen kwaad.
 
full

DE oplossing *D
 
Hallo,

Ik heb een Suzuki GSX-R 750 uit 1987 het oude model nog, nu ga ik misschien in het voorjaar af en toe naar het werk rijden, ongeveer 45 kilometer enkele reis.
Ik moet ook een laptop meenemen, een 15 of 17 inch, nu is daar al veel over geschreven, maar heeft iemand ervaring met dit type motor in combinatie met een tanktas of dat goed werkt, of een top koffer of iets om op een of andere manier bagage te vervoeren?

Een rugzak lijkt me vrij zwaar ivm gebogen houding namelijk.

Alvast dank.
Laptop doe ik altijd in een rugzak (eentje van alpinestars die super strak vast zit en een speciaal vak met voering heeft voor de laptop) puur om via mijn lichaam extra trillingen weg te houden van de laptop.
Overige spullen in tanktas of onder een spin achterop.
 
Gewoon in een rugzak kan prima, maar het is een extra risico als je valt. Anders; topkoffer. :)
Ik vraag me wel af in hoeverre een rugzak een risico met zich meebrengt? Een uitstekende pen in je rug lijkt me niet lekker, nee. Maar een goed, met een vlak stuk (laptop, collegeblok etc.), zou dat echt een extra risico met zich mee brengen? Tijdens mijn crash heeft mijn collegeblok mijn rug zelfs een beetje 'beschermd'. Ik wil een backprotector totaal niet vergelijken met een collegeblok, daarom die '..' ;) .

Pow, dat ziet er goed uit!
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een Suzuki GSX-R 750 uit 1987 het oude model nog, nu ga ik misschien in het voorjaar af en toe naar het werk rijden, ongeveer 45 kilometer enkele reis.
Ik moet ook een laptop meenemen, een 15 of 17 inch, nu is daar al veel over geschreven, maar heeft iemand ervaring met dit type motor in combinatie met een tanktas of dat goed werkt, of een top koffer of iets om op een of andere manier bagage te vervoeren?

Een rugzak lijkt me vrij zwaar ivm gebogen houding namelijk.

Alvast dank.


kom ook ff hier kijken, ik rijd precies dezelfde macnine, *O*


suzukidude91 in "Oldschool Gsxr Topic 85-tot-99 #26"
 
Koffer lijkt mij de beste optie.. minste beschadigingen voor de motor en veel ruimte.
en een beetje rot te bevestigen op een srad.

ik rij eigenlijk altijd met een rugzak, soms met zware spullen, en heb er geen probleem mee, ik heb ook een tijd met een tanktas gereden, en dat is ook best lekker, mij maakte het niet zoveel uit
 
Laptop lekker op je werk laten liggen, hoef je in je privé tijd ook niet aan de baas te denken, ideaal.
 
Heb 'm altijd in een tanktas meegenomen, in een rugzak kreeg ik heel snel last van m'n rug.
Nu moet ik de tanktas achterop binden (plastic tank) en dat is eigenlijk nog veel fijner.

Bij veel werkgevers moet je 'm mee naar huis nemen, o.a. bij die van mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan