rugzak

meinonA

Rookie
4 dec 2022
9
0
Hallo allemaal,

Al een tijdje ben ik opzoek naar een goeie rugzak en ik denk dat een motor-forum een goeie plek is om te vragen of jullie iets weten.
Ik ben opzoek naar een rugzak waarvan ik de grootte kan aanpassen op de inhoud. Deze tas wil ik in mijn topkoffer doen als ik onderweg ben.
Daarom zat ik aan dit concept te denken: https://www.amazon.nl/waterdichte-s...56a-9916-1a7387a892a5&pd_rd_i=B07ZPGL6MW&th=1
Helaas zijn de recensies verdeeld over de bouwkwaliteit van deze tas.

De reden van dit concept is omdat je hem zo klein mogelijk kan oprollen waardoor de tas zelf heel weinig ruimte in beslag neemt.

Ook kwam ik de SW-Motech flexpack tegen. Echter omdat deze rugbanden gestikt zijn, kan ik hem niet onbeperkt oprollen.
Weten jullie een rugzak zoals die op de eerste link van een een goed motor/outdoor merk die hun naam hoog moeten houden door de kwaliteit die ze leveren?

Alvast bedankt voor jullie ideeën hierin.
Mocht het niet helemaal duidelijk zijn waar ik naar opzoek ben hoor ik dat ook graag.
 
Ik heb zelf goede ervaring met Gabbag. Jaren dagelijks gedragen op de motor. Blijft goed en waterdicht ze zijn er in verschillende kleuren, de mijne is rood en kleurt goed bij mijn motor
 
Ziet er mooi uit inderdaad. Maar volgens mij is niet helemaal duidelijk wat ik bedoel. Het gaat mij niet om een waterdichte rugzak. Het gaat mij erom dat ik de rugzak zo klein mogelijk kan oprollen zodat het niet veel plek inneemt in mijn topkoffer. Ook bij de Gabbag zijn de schouderlussen gestikt waardoor je hem niet helemaal kan oprollen zoals die in het voorbeeld in de link.
 
Ziet er ook mooi uit, maar die kan je niet opvouwen/rollen als er wat in zit zo te zien.
 
Als hij puur is om opgerold te worden voor in de koffer, en niet als echte rugzak hoeft te functioneren, kan je ook eens kijken naar plunjezakken.
Zie zijn er in allerlei maten, materialen etc. Ook waterdicht eventueel.
 
Hallo allemaal,

Al een tijdje ben ik opzoek naar een goeie rugzak en ik denk dat een motor-forum een goeie plek is om te vragen of jullie iets weten.
Ik ben opzoek naar een rugzak waarvan ik de grootte kan aanpassen op de inhoud. Deze tas wil ik in mijn topkoffer doen als ik onderweg ben.
Daarom zat ik aan dit concept te denken: https://www.amazon.nl/waterdichte-s...56a-9916-1a7387a892a5&pd_rd_i=B07ZPGL6MW&th=1
Helaas zijn de recensies verdeeld over de bouwkwaliteit van deze tas.

De reden van dit concept is omdat je hem zo klein mogelijk kan oprollen waardoor de tas zelf heel weinig ruimte in beslag neemt.

Ook kwam ik de SW-Motech flexpack tegen. Echter omdat deze rugbanden gestikt zijn, kan ik hem niet onbeperkt oprollen.
Weten jullie een rugzak zoals die op de eerste link van een een goed motor/outdoor merk die hun naam hoog moeten houden door de kwaliteit die ze leveren?

Alvast bedankt voor jullie ideeën hierin.
Mocht het niet helemaal duidelijk zijn waar ik naar opzoek ben hoor ik dat ook graag.
Je zoekt een rugzak van ortlieb:

Spul is stevig zat voor op de motor, water krijg je er niet in en je kunt ze ook oprollen.
 
Ziet er mooi uit inderdaad. Maar volgens mij is niet helemaal duidelijk wat ik bedoel. Het gaat mij niet om een waterdichte rugzak. Het gaat mij erom dat ik de rugzak zo klein mogelijk kan oprollen zodat het niet veel plek inneemt in mijn topkoffer. Ook bij de Gabbag zijn de schouderlussen gestikt waardoor je hem niet helemaal kan oprollen zoals die in het voorbeeld in de link.
Je kan die Gabbag oprollen tot een rondje zo groot als een halve liter drinkfles. Is dat niet klein genoeg?
 
Als hij puur is om opgerold te worden voor in de koffer, en niet als echte rugzak hoeft te functioneren, kan je ook eens kijken naar plunjezakken.
Zie zijn er in allerlei maten, materialen etc. Ook waterdicht eventueel.
Helaas, Ik ben opzoek naar een rugzak die opgerold kan worden.
Je zoekt een rugzak van ortlieb
Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar omdat de bovenkant van de banden gestikt zijn kan je de rugzak maar tot dat punt oprollen. Tenzij jij een versie hebt gezien die die beperking niet heeft?
Je kan die Gabbag oprollen tot een rondje zo groot als een halve liter drinkfles. Is dat niet klein genoeg?
Kan je een link sturen (Bij voorkeur naar Youtube) welke je bedoelt? Toen ik googlede zag ik alleen een tas die je niet verder kan oprollen tot de schouderbanden.
 
Helaas, Ik ben opzoek naar een rugzak die opgerold kan worden.

Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar omdat de bovenkant van de banden gestikt zijn kan je de rugzak maar tot dat punt oprollen. Tenzij jij een versie hebt gezien die die beperking niet heeft?

Kan je een link sturen (Bij voorkeur naar Youtube) welke je bedoelt? Toen ik googlede zag ik alleen een tas die je niet verder kan oprollen tot de schouderbanden.
Wil je echt uitgelegd krijgen in een filmpje dat een rugzak opgerold kan worden.
 
Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar omdat de bovenkant van de banden gestikt zijn kan je de rugzak maar tot dat punt oprollen. Tenzij jij een versie hebt gezien die die beperking niet heeft?
Ik denk dat je op den duur komt met het probleem dat een tas ook nog enigszins een model moet hebben om het fatsoenlijk op je rug te houden. En dan zitten er stevigere stukken in.

De reden van dit concept is omdat je hem zo klein mogelijk kan oprollen waardoor de tas zelf heel weinig ruimte in beslag neemt.
Maar als je hem zo klein mogelijk in je topkoffer wilt kunnen stoppen, is plat dan niet even goed als helemaal opgerold?
 
Tas moet toch nog wel een beetje vorm hebben, anders zit het ook voor geen meter? Anders kom je op dit uit.
gymtas-premium-evergreen-non-woven-80-g-m-bedrukken.jpg
 
Tas moet toch nog wel een beetje vorm hebben, anders zit het ook voor geen meter? Anders kom je op dit uit.
gymtas-premium-evergreen-non-woven-80-g-m-bedrukken.jpg
Neemt niet weg dat ik op fietsvakanties wel zon ding ergens in een tas prop. Kost geen ruimte en is wel ideaal als je brood net niet mee kan.
 
Wellicht kun je beter op het rugzak forum gaan zoeken.... rugzakken die geschikt zijn voor op de motor worden op motorforum wel beschreven maar voldoen niet aan jouw eisen.

Je kan ook jouw licht opsteken bij een outdoor/kampeerwinkel.
 
Ik heb zelf op de motor regelmatig een rugzak op, maar vind het wel fijn als deze ook extra horizontale bandjes heeft tussen de schouderbanden. De onderste om ook wat gewicht op je heupen te dragen, de bovenste voor wat extra stabiliteit. Gebruik al een paar jaar met veel plezier deze:

held-zaino.jpg


Niet extreem klein op te vouwen, maar past leeg zeker in een topkoffer. Enkele maanden terug stond in Kicxstart een aardige test van verschillende rugzakken meen ik. Misschien heeft iemand dat nummer nog rondslingeren?
 
Niet extreem klein op te vouwen, maar past leeg zeker in een topkoffer
Het gaat mij er juist om dat ie vol, zo klein mogelijk kan worden.

Zo een tas met een trekkoord zoals die gele is wel "low profile", maar of het lang mee gaat is vraag 2.
Daarbij, als je hem een keer op je rug moet dragen is dit niet de meest confortabele variant. Ik zeg niet dat ik dan opzoek ben naar iets met padding, maar wat wel iets meer body heeft.
 
Het gaat mij er juist om dat ie vol, zo klein mogelijk kan worden.
Een volle rugzak is toch altijd zo groot als dat ie kan zijn? Ligt er net aan of je een rugzak van 5 of 50 liter vol stouwt.

Waar je precies naar op zoek bent is mij niet duidelijk. Mogelijk heeft kriega iets in het assortiment wat wel geschikt is. Ik weet van de kriega US serie dat die een oprolbare sluiting hebben die je kunt verstellen en nog riempjes aan de zijkant om de tas wat aan te passen als hij niet vol zit. Die heeft wel enkel een schouderband, maar misschien hebben ze ook wel een rugzak met dezelfde functies.
 
Het gaat mij er juist om dat ie vol, zo klein mogelijk kan worden.
Aaah zo eentje als in harry potter?
Een volle tas is vol. Doordat je spul in een tas doet wordt het niet opeens kleiner. Tuurlijk door je spullen op een bepaalde manier in te pakken heb je wel wat winst maar je gaat hem nooit kunnen opvouwen
 
oke, laat ik dat herstellen. Stel, ik vul hem voor de helft dat ik de helft die ik over heb kan oprollen tot mn spullen er strak in zitten waardoor de tas geen extra ruimte inneemt als ik hem in mijn topkoffer wil doen.
Veel volwaardige rugzakken hebben vaak gestikte schouderbanden en een bepaalde structuur waardoor je hem niet kan oprollen.
Ik ben naar een volwaardige rugzak opzoek die misschien geen kussens heeft op het gedeelte wat op je rug zit, maar die wel opgerold kan worden voor het gedeelte wat je niet gebruikt.
 
oke, laat ik dat herstellen. Stel, ik vul hem voor de helft dat ik de helft die ik over heb kan oprollen tot mn spullen er strak in zitten waardoor de tas geen extra ruimte inneemt als ik hem in mijn topkoffer wil doen.
Veel volwaardige rugzakken hebben vaak gestikte schouderbanden en een bepaalde structuur waardoor je hem niet kan oprollen.
Ik ben naar een volwaardige rugzak opzoek die misschien geen kussens heeft op het gedeelte wat op je rug zit, maar die wel opgerold kan worden voor het gedeelte wat je niet gebruikt.
Je zoekt dus de Gabbag die ik postte,..klaar.
 
Dan kom je mijn inziens toch uit op de zak die je in je openingspost zelf laat zien.
Dat is precies wat ik bedoelde met waterdichte plunjezak, alleen zitten er bij jouw versie 2 schouderbanden op, wat het een rugzak maakt.

Het lijkt mij simpel: hoe dunner het materiaal, hoe minder padding, hoe kleiner de zak, hoe beter oprolbaar.
Hoe dikker, comfortabeler, groter, hoe minder oprolbaar.
Aan jou de keuze om de beste tussenweg te vinden.

Een rugzak die stevig, groot en comfortabel is, en ook heel erg oprolbaar, bestaat gewoon niet.
 
Een rugzak die stevig, groot en comfortabel is, en ook heel erg oprolbaar, bestaat gewoon niet.
Toch komt deze behoorlijk dicht in de buurt:

 
Terug
Bovenaan Onderaan