Suzuki GSX-R600

Mr.Montana

MF'er
16 okt 2006
43
0
DenHaag
he mensen

ik heb een kort vraagje :)

ik ga deze week bij Safe in zoetermeer een Suzuki GSX-R600
kopen deze week maar aangezien ik zit nog steeds met licht rijbewijs 25kw.
als ik hem op 25kw laat zetten wat is dan de topsnelheid
van zo'n ding. ik was het vergeten te vragen bij de dealer
hier zullen mensen dat vast ook wel weten.

:W
 
Waarom is topsnelheid belangrijk op 25kw?

reken maar op een 170/180 minimaal.. ik ben hem nog aan het inrijden dus ik kan het je nog niet vertellen ;)
 
topsnelheid vind ik belangrijk ik heb zelf een 190cc malossi 2 takt gehad.
en dat was rond de 16 kw en als ik rond de 130 reed had ie geen power meer.
weetje met inhalen. ik ga hem deze week halen als het goed is
maar ben tog benieuwd naar de topsnelheid en treksnelheid of tie nog wel power
heb met trekken enzo weetje. bij de dealer vind ik dat raar om te vragen
maar hier moet dat kunnen tog :]
 
topsnelheid vind ik belangrijk ik heb zelf een 190cc malossi 2 takt gehad.
en dat was rond de 16 kw en als ik rond de 130 reed had ie geen power meer.
weetje met inhalen. ik ga hem deze week halen als het goed is
maar ben tog benieuwd naar de topsnelheid en treksnelheid of tie nog wel power
heb met trekken enzo weetje. bij de dealer vind ik dat raar om te vragen
maar hier moet dat kunnen tog :]

tussen 4 en 6 toeren heb je een megadip en klinkt ie heel rauw (maar je hebt wel gewoon koppel) en je kan in zijn 6 gewoon op het gas makkelijk inhalen.. topsnelheid testen is echt geen reed aan op 25kw, duurt een eeuwigheid, en de 200 haal je miss net.. (na 2 jaar liggen op de tank ofzo) ga gewoon lekkker sturen ;)
 
oke dankjewel voor je reactie.
ik ga hem tog kopen denk ik na de proefrit.
alleen ik heb ook wel gehoord dat je 25kw op kenteken kan nemen.
en daarna weer vol vermogen kan zetten. alleen dan heb je een probleem
als je een ongeluk maakt maar verder niet tog of wel ? weet jij daar iets van
 
oke dankjewel voor je reactie.
ik ga hem tog kopen denk ik na de proefrit.
alleen ik heb ook wel gehoord dat je 25kw op kenteken kan nemen.
en daarna weer vol vermogen kan zetten. alleen dan heb je een probleem
als je een ongeluk maakt maar verder niet tog of wel ? weet jij daar iets van

"verder niet" vind je het niet genoeg?, iemand dood of invalide rijden en de rest van je leven betalen? :?
 
oke dankjewel voor je reactie.
ik ga hem tog kopen denk ik na de proefrit.
alleen ik heb ook wel gehoord dat je 25kw op kenteken kan nemen.
en daarna weer vol vermogen kan zetten. alleen dan heb je een probleem
als je een ongeluk maakt maar verder niet tog of wel ? weet jij daar iets van

Als het een 2006 of een 2007 model is kan je hem nie tmeer op volvermogen krijgen, je orginele cdi gaat naar de nimag (suzuki importeru) en alleen je dealer kan die orginele cdi activeren ;)
 
reuffneck als je verder niks zinnigs te melden hebt. mag je je mond houden...
enige wat je kan zeggen is negatief ... ga eens op zoek naar een vrouw in plaats
van dat negatiefe gedoe man. Laters. en Sterkte :W
 
reuffneck als je verder niks zinnigs te melden hebt. mag je je mond houden...
enige wat je kan zeggen is negatief ... ga eens op zoek naar een vrouw in plaats
van dat negatiefe gedoe man. Laters. en Sterkte :W

Hij probeert je alleen te behoeden, maar zoals ik zei, alleen je dealer kan hem van 25kw afhalen als je nu een gsx-r 600 zou kopen (een nieuwe)
 
Laatst bewerkt:
ik snap het wel... maja behoeden doen mijn ouders genoeg
ik ben jong en gek van motor rijden ik ben zelf verantwoordelijk
voor mijn daden, en ik let zo goed mogelijk op beter kan ik het
niet doen. als me best. ieder geval bedankt voor de info
en hij kwam uit 2003 als het goed is :]
 
Je bent inderdaad zelf verantwoordelijk, maar iemand invalide rijden en onverzekerd zijn omdat je niet binnen de 25kW valt kan je niet zelf dragen!

(en natuurlijk gaan we er ff niet vanuit dat het ooit mis gaat)

(kortom Reuffneck geeft je een gouden tip)
 
ik snap het wel... maja behoeden doen mijn ouders genoeg
ik ben jong en gek van motor rijden ik ben zelf verantwoordelijk
voor mijn daden, en ik let zo goed mogelijk op beter kan ik het
niet doen. als me best. ieder geval bedankt voor de info
en hij kwam uit 2003 als het goed is :]

Een gixxer 600 uit 2003? Weet je zeker dat dat Safe Zoetermeer was? Want die staat er echt niet hoor. Hoe wil je trouwens een proefrit gaan maken als je een licht rijbewijs hebt? Want ik neem aan dat dat ding niet al op 25kW staat?
 
Een gixxer 600 uit 2003? Weet je zeker dat dat Safe Zoetermeer was? Want die staat er echt niet hoor. Hoe wil je trouwens een proefrit gaan maken als je een licht rijbewijs hebt? Want ik neem aan dat dat ding niet al op 25kW staat?
ik mocht bij mijn dealer ook gewoon een proefritje maken, niet over de snelweg ofzo.
hij was toen gewoon op vol vermogen :Y
 
reuffneck als je verder niks zinnigs te melden hebt. mag je je mond houden...
enige wat je kan zeggen is negatief ... ga eens op zoek naar een vrouw in plaats
van dat negatiefe gedoe man. Laters. en Sterkte :W


Kerel, als je met zulke opmerkingen komt na iemands reactie kan je beter zelf je mond houden.

Leer ten eerste eens je zinnen goed te formuleren, leest wel zo prettig voor ons. En Als je vraagt om reacties kan je op zulke vragen ook zulke antwoorden verwachten.

Reuffneck heeft overigens voor de volle 100% gelijk... Het klinkt allemaal heel leuk en aardig om je fiets weer op vol vermogen te zetten, maar hou er rekening mee dat je waarschijnlijk niet voor niets je lichte rijbewijs hebt. Daarbij komt natuurlijk ook nog dat je dus totaal niet meer verzekerd bent. Dus weet waar je aan begint als je dit besluit te doen, je zal je hele leven lang betalen aan de slachtoffers.
 
alleen ik heb ook wel gehoord dat je 25kw op kenteken kan nemen.
en daarna weer vol vermogen kan zetten. alleen dan heb je een probleem
als je een ongeluk maakt maar verder niet tog of wel ? weet jij daar iets van

Allemachtig, meestal heb ik tot laat in de ochtend een ochtendhumeur, maar dankzij jou staat er nu al glimlach op mijn gezicht _O-

Hoe dan ook, ik hoop (;() dat je voor de verandering naar vol vermogen gaat inzien dat niet verzekerd zijn eigenlijk heel -asociaal- is tegenover je andere weggebruikers. Ik weet dat het niet stoer is, maar probeer er eens over na te denken wat de mogelijk gevolgen zijn! En dan bedoel ik niet jouw (financiele) gevolgen, maar van degene die je mogelijk gaat aanrijden!
 
Allemachtig, meestal heb ik tot laat in de ochtend een ochtendhumeur, maar dankzij jou staat er nu al glimlach op mijn gezicht _O-

Hoe dan ook, ik hoop (;() dat je voor de verandering naar vol vermogen gaat inzien dat niet verzekerd zijn eigenlijk heel -asociaal- is tegenover je andere weggebruikers. Ik weet dat het niet stoer is, maar probeer er eens over na te denken wat de mogelijk gevolgen zijn! En dan bedoel ik niet jouw (financiele) gevolgen, maar van degene die je mogelijk gaat aanrijden!

euh, volgens mij betaald de verzekering het slachtoffer gewoon uit.. maar ze verhalen het uitgekeerde bedrag op jou.. de wetgeving is er meestal wel zo op ingericht dat niet het slachtoffer met de gebakken peren zit...

verder gewoon onverstandig om volvermogen te gaan rijden, dus niet doen.. als je gek bent van motorrijden kom je die 2 jaar ook wel door met simpelweg leren sturen.. dan is de overstap naar meer vermogen ook niet zo groot meer.. je beheerst je machine simpelweg al en je kan er direct meer plezier aan beleven..

topsnelheid van iedere 25 kw ligt zo om en nabij de 180, met vol wind tegen wil snel inhalen op de snelweg wel eens vervelend zijn.. trekkend vermogen boven de 140 is niet zo bijster veel meer dan.. deal with it, en ga op een dijkje spelen.. veel toffer :]
 
Is het alweer vrijdag?! :?
Mijn kalender telt dinsdag _O-

Bovendien veel te vroeg voor chips en bier..
Kunnen we dit niet naar het eind v/d week verschuiven? :+
 
euh, volgens mij betaald de verzekering het slachtoffer gewoon uit.. maar ze verhalen het uitgekeerde bedrag op jou.. de wetgeving is er meestal wel zo op ingericht dat niet het slachtoffer met de gebakken peren zit...

verder gewoon onverstandig om volvermogen te gaan rijden, dus niet doen.. als je gek bent van motorrijden kom je die 2 jaar ook wel door met simpelweg leren sturen.. dan is de overstap naar meer vermogen ook niet zo groot meer.. je beheerst je machine simpelweg al en je kan er direct meer plezier aan beleven..

topsnelheid van iedere 25 kw ligt zo om en nabij de 180, met vol wind tegen wil snel inhalen op de snelweg wel eens vervelend zijn.. trekkend vermogen boven de 140 is niet zo bijster veel meer dan.. deal with it, en ga op een dijkje spelen.. veel toffer :]
Lijkt mij dat, ongeacht het wel of niet krijgen van een financiele vergoeding, het invalide zijn voor de rest van je leven toch echt wel zeer ernstig is. Het slachtoffer zit dan zeer zeker met de spreekwoordelijke gebakken peren.
 
Weer typisch is dit.........

Zit een beetje de posts te lezen hier en verbaas me over TS zijn posts.
Jij bent precies de reden waardoor jouw leeftijdsgenoten die wel enige verantwoording dragen worden 'gestraft' met de 25 KW regel.

Nu gaat het niet eens zo zeer om die 25 KW.... anders had je ook nooit de opmerking kunnen maken om zonder kitje te rijden.
Waar het wel om gaat is de kortzichtigheid die je hebt.
Ook al zou je alleen maar aan jezelf denken.... wat denk je dat het kost als je onverzekerd iemand kapot rijd?? Juist..... je hele leventje betalen.(En terecht!)

Maak je eens niet druk over de topsnelheid en de trekkracht...... zolang je alleen 25 KW hebt gereden zul je het verschil waarschijnlijk niet eens als hinderlijk ervaren.
Daarnaast.... echt iedere maloot kan de topsnelheid met welke motor dan ook rijden.... ergens verbaast het me dan ook dat je niet hebt gevraagd of je een R1 of Hayabusa op 25 KW kunt zetten.

Hier op MF, moet je kritiek kunnen verwachten en verdragen...... kun je dit niet...... plaats dan ook geen posts.

Meestal is de kritiek goed bedoeld en voor je eigen bestwil, doe er wat mee! :Y
 
Ik weet niet hoe 'moeilijk' of 'makkelijk' het is om zo'n gixxer 600 uit 2003 op 25 kw. te krijgen? Maar mijn R6 uit '99 moest toendertijd eerst ingevoerd worden in Duitsland om daar officieel op 25 kw. gezet te worden en vervolgens weer terug worden gevoerd in NL. Om daarna weer gekeurd te worden bij de RDW. Dit alles bij elkaar zou zo'n 500 a 600 euro gaan kosten en 5 a 6 weken extra gaan duren.
- Het word de 25 kw-rijders niet makkelijk gemaakt -.
Ik heb dus de beperking op het gas laten zetten (niet op kenteken, maar wel met uitdraai), toen bleek dat dit ook als 'rijden zonder rijbewijs' werd beschouwd heb ik de R6 weer terug gebracht naar vol vermogen en dacht bij mezelf: 'stik er maar lekker in'. Inmiddels mag ik al bijna een jaar 'officieel' op vol vermogen rijden en heb gelukkig toendertijd geen ongeluk gemaakt.
Als ze dat hele 25 kw. gebeuren wel goed hadden uitgedacht zouden er nu wel meer mensen officieel op 25 kw. rijden en niet alleen met een uitdraai of gewoon helemaal niet.
 
dan race je heel snel naar een cursus nederlands!


waar slaat deze opmerking nu weer op?
is het ooit in je opgekomen dat sommige mensen dyslexie kunnen hebben (ik weet niet of TS dat heeft maar ik iig wel!)

of maak je nooit zelf geen spelling's fouten om dat je een neerlandicus bent?

sorry als dit te :( overkomt maar denk ff na.


GR NEMO
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan