Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

mooie cijfers!

zot dat ie veel meer vermogen heeft dan suzuki opgeeft }).

Stond ik ook van te kijken, de monteur niet. Het schijnt dat sommige 1000 blokken uit de GSXS reeks boven fabrieksopgaaf presteren. Beter zo als minder pk/Nm als dat ze opgeven. Uiteraard staat goed inrijden ook voor de latere prestaties.

Zie vb.

 
Het mooie is dat bij de GSX s1000 in de dealermap staat dat het ding 165pk heeft en op de site 150 , de katana is natuurlijk gewoon de zelfde brommer en weet Suzuki dit natuurlijk gewoon al een hele poos :)
Zn beetje alle dyno runs liggen op een 155pk op het achterwiel , vermogen is meestal ook groter bij ene met 6000+ km dan bij een nieuwe.
Iets wat redelijk logisch is natuurlijk
 
Ik heb afgelopen winter mijn zadel opgestuurd naar Bagster via Premium Motors in Apeldoorn. Ze hebben het oorspronkelijke zadel vervangen voor een gel/schuim zadel. Eerlijk is eerlijk, het is een beetje prijzig (+- 400 euro) maar ze leveren wel top kwaliteit en het zit super goed. Ook heb ik het zadel gelijk 1 cm laten verhogen, dat is optioneel natuurlijk :p
Hoi vraagje heb je dan geen last meer van zadel pijn, ik vind het standaard zadel te zacht je voelt eigenlijk al heel snel je kont
 
Hoi vraagje heb je dan geen last meer van zadel pijn, ik vind het standaard zadel te zacht je voelt eigenlijk al heel snel je kont

Ik stoor me aan hetzelfde, bij een rit langer als 2,5u krijg je al snel last van je ass.

Als het goed is niet, anders heb je voor het verkeerde type zadel gekozen. Bij Premium hier in Apeldoorn hebben ze diverse zadels op de motoren zitten om te testen.
Zoals Tmans zegt, je bent al wel snel 400 euro verder, afhankelijk van je keuzes. Mocht je dit willen doen, doe het in de herfst/winter. Zadel kan je inleveren en word opgestuurd, duurt enkele weken voordat je hem terug hebt. Word meen ik naar Frankrijk gestuurd.
 
Afgelopen maandag was het dan zover, 1800km op de klok bij aankomst bij het TT Circuit Assen.
Wat een plezier, wat een machine!!! nog lang niet tot het uiterste gegaan, langzaam aan de machine leren kennen maar oh wat een verschil met de Yamaha MT07.

De lach op me gezicht zit er nog de rest van de week wel :]
(ik doe iets niet goed want de fotos worden links?)
 
Laatst bewerkt:
5.JPG
6.JPG
4.JPG
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag was het dan zover, 1800km op de klok bij aankomst bij het TT Circuit Assen.
Wat een plezier, wat een machine!!! nog lang niet tot het uiterste gegaan, langzaam aan de machine leren kennen maar oh wat een verschil met de Yamaha MT07.

De lach op me gezicht zit er nog de rest van de week wel :]
(ik doe iets niet goed want de fotos worden links?)


Onder het venster waar je het bericht intypt moet je drukken op; Voeg bestand toe. Dan selecteren, vervolgens kan je kiezen de afbeelding als ware grootte in te voegen of als miniatuur.
 
Onder het venster waar je het bericht intypt moet je drukken op; Voeg bestand toe. Dan selecteren, vervolgens kan je kiezen de afbeelding als ware grootte in te voegen of als miniatuur.
Ik krijg die optie niet helaas. Zal wel even gaan prutsen in het test gedeelte

EDIT: Lijkt erop dat de fotos te groot waren, heb ze verkleind en nu gaat het wel

@El-Duderino Schermpje bevalt mij goed, heb nog wel wat buffering maar dat had ik zonder ook (ligt ook klein beetje aan me helm zelf), veel minder druk op bovenlichaam dat is echt top. ik cruis nu op het gemakkie 140-150 rechtop zittend.
Als ik klein beetje naar achter ga zitten of klein beetje buk/duik vliegt de wind echt helemaal over me helm heen. Ik ben 1.77m lang.
Montage handleiding is wel prut en ik kwam een boutje te kort, gelukkig had ik nog wat liggen.
Je moet in het originele kapje de 2 gaatjes iets opruimen (dat staat dan weer wel correct in de handleiding)
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg die optie niet helaas. Zal wel even gaan prutsen in het test gedeelte

EDIT: Lijkt erop dat de fotos te groot waren, heb ze verkleind en nu gaat het wel

@El-Duderino Schermpje bevalt mij goed, heb nog wel wat buffering maar dat had ik zonder ook (ligt ook klein beetje aan me helm zelf), veel minder druk op bovenlichaam dat is echt top. ik cruis nu op het gemakkie 140-150 rechtop zittend.
Als ik klein beetje naar achter ga zitten of klein beetje buk/duik vliegt de wind echt helemaal over me helm heen. Ik ben 1.77m lang.
Montage handleiding is wel prut en ik kwam een boutje te kort, gelukkig had ik nog wat liggen.
Je moet in het originele kapje de 2 gaatjes iets opruimen (dat staat dan weer wel correct in de handleiding)

Thnx! Hij staat op mijn to do list. Vorige week weer eens 770km op een dag (dagtrip Eifel) gereden waarvan zo'n 400 km snelweg. Was wel versleten toen ik thuis kwam. Denk dat zo'n schermpje toch wel een beetje meer comfort brengt.
Eerst maar de banden en onderhoud...8)7
 
Vandaag Duitsland in geweest en de motor eens goed open gegooid. Op de 31 is de max. snelheid grotendeels nog onbeperkt. Op deze 2-baans weg test Brabus ook veel van zijn voertuigen. Wat een dikke auto's en motoren rijden er hier. Iedereen reed 150+ wat het een stuk veiliger maakt i.v.m. grote snelheidsverschillen.

Voor degene die hem ook eens goed los wil gooien zonder zijn rijbewijs kwijt te raken, de 31 loopt van Bottrop naar Emden. Daar waar een beperking geld is uiteraard aangegeven met borden. Wel goed opletten.

Max. snelheid op E5 Aral Ultimate 102 was 254 km/u. +/- 30 sprints gemaakt;
- Vers. 1 t/m 6 voluit
- 6e vers. vanuit onderin voluit
- 253/254 continu zelfde waardes

Bij de laatste test merkte je erg goed dat je vanaf 6 a 7000rpm pas word afgevuurd. Vermogensafgifte is dan het grootst. Hou je het blok boven de 7/8000rpm blijf je gaan.
250 op een naked bike is alsof je hoofd van je romp word getrokken..🙃
Geen snelheid om langere tijd te rijden.
Blok heeft nu 2800km gedraaid dus alles zal nog iets uitlopen. Ben nog steeds onder de indruk van de power van het blok, door het hoge koppel zit je in no-time op de topsnelheid. Van begin tot eind, je blijft gaan.

De GSX-S1000 is erg stabiel en wendbaar tot 200km/u, verbazingwekkend. Daarboven gaat het stuur wel lichtjes zoeken/omhoog/trillen. We rijden deze motor uiteraard niet voor de snelheid, wel voor de koppel.

20200712_171415.jpg


Screenshot_20200712-220606_Maps.jpg
 
Tip van de dag: als je flink gaat beuken in bijvoorbeeld de Eifel, Moezel of zwarte woud, check dan ff je slijtboutjes.

Het uitklapkopje van mijn standaard heeft over de grond geschraapt omdat het slijtboutjes ver heen is gegaan vandaag ;(
 
Mijn slijtboutjes zijn er al onderuit, moet ze er niet onder hebben. Maar dan wordt het tijd om er verder naast te gaan hangen of uitklapkopje weg te slijpen hahaha

Zet je voeten dan wel goed neer. Zie net dat er ook een gat in m'n laars zit :X, maar het belangrijkste is wel dat het topdagen zijn geweest.
De s22's die ik voor vertrek had gemonteerd, gaan ook rap_O-
 
Hoi hoi.
Ik overweeg de aankoop van een gsxs1000, maar wil mijn buren niet harder lastig vallen dan ik nu doe als ik met mn ktm naar het werk vertrek om 6u 's morgens. Kan iemand hier eens nakijken wat de officiële waarde is voor het geluidsniveau van de gsxs1000 met standaard demper? Staat normaal in de papieren. Dank.
 
Hoi hoi.
Ik overweeg de aankoop van een gsxs1000, maar wil mijn buren niet harder lastig vallen dan ik nu doe als ik met mn ktm naar het werk vertrek om 6u 's morgens. Kan iemand hier eens nakijken wat de officiële waarde is voor het geluidsniveau van de gsxs1000 met standaard demper? Staat normaal in de papieren. Dank.

Screenshot_20200725-093102_Gallery.jpg
 
99? Dat mag dan Oostenrijk niet binnen?

Is dat een website? Lijkt wel handig.
 
Laatst bewerkt:
Is een schermafbeelding van de RDW App op mijn kenteken.
Ben al meerdere malen Duitsland in geweest zonder problemen. Oostenrijk nooit geweest, ken daar de regels niet. Een origineel voertuig zou overal mogen komen i.m.i.

Dit kan je bekijken bij ovi.rdw.nl. Zoek een GSX-S1000 op en vul het kenteken in.
 
Laatst bewerkt:
Is een schermafbeelding van de RDW App op mijn kenteken.
Ben al meerdere malen Duitsland in geweest zonder problemen. Oostenrijk nooit geweest, ken daar de regels niet. Een origineel voertuig zou overal mogen komen i.m.i.

Dit kan je bekijken bij ovi.rdw.nl. Zoek een GSX-S1000 op en vul het kenteken in.
In Oostenrijk hebben ze de regels aangescherpt. Motoren die met geluid produceren dan 95 db, ook origineel mogen een aantal wegen niet meer in.
Vanwege de "aanzienlijke geluidsoverlast" voor de bevolking worden nu van 10 juni tot 31 oktober 2020 rijverboden afgegeven voor motoren die een stationair geluid van meer dan 95 dB (A) hebben.
Bron: Oostenrijk verbiedt standaard uitlaatgeluid motoren op aantal wegen
 
Wat volstrekt belachelijk is, maar wel zonde.
Ik vond m super rijden, maar de voorrem wat flauwtjes en het zadel nogal laag. Zijn er hier mensen die daar al iets aan gedaan hebben?
 
Wat volstrekt belachelijk is, maar wel zonde.
Ik vond m super rijden, maar de voorrem wat flauwtjes en het zadel nogal laag. Zijn er hier mensen die daar al iets aan gedaan hebben?
Voorrem: andere blokken (weet zo niet welke, misschien hebben anderen hier tips voor je, andere Hoegee even bellen)
Zadel: laten verhogen bij een bekleden? Eventueel met een gel pad, net waar je voorkeur naar uit gaat.

Hier nog een tip van @HD-APD:

En mijn geheugen laat me toch niet in de steek, ik had hier namelijk eerder foto's voorbij zien komen dan iemand die er een hoger zadel op heeft gezet, dat is user @Tmans:
 
Laatst bewerkt:
Wat volstrekt belachelijk is, maar wel zonde.
Ik vond m super rijden, maar de voorrem wat flauwtjes en het zadel nogal laag. Zijn er hier mensen die daar al iets aan gedaan hebben?
En betreft de weg beperkingen; inderdaad jammer. Vorig weekend ook staande gehouden in de Ardennen. Ik dacht dat daar de politie nog uitgevonden moest worden en denk dat de professoren aldaar nu de juiste "formule" voor 'agenten' hebben gevonden. 😕

Niet dat ik overal als een Fabio of Marc rond moet scheuren maar ik let toch liever op de weg dan continu op mijn kilometerteller.

Ook in de motor bladen (Motoplus althans) veel artikelen over te luide uitlaten. Voor mijn gevoel is dit gekomen sinds Corona. Soort van afgunst dat motorrijders hun hobby wel voort konden zetten maar veel andere hobby's geen doorgang hebben kunnen vinden.
 
Hoi hoi.
Ik overweeg de aankoop van een gsxs1000, maar wil mijn buren niet harder lastig vallen dan ik nu doe als ik met mn ktm naar het werk vertrek om 6u 's morgens. Kan iemand hier eens nakijken wat de officiële waarde is voor het geluidsniveau van de gsxs1000 met standaard demper? Staat normaal in de papieren. Dank.


weet niet welke Ktm jij nu rijd maar ik denk dat zo een 1 of 2 cilinder even veel geluid maak stationair.
onder de 5K rpms valt het geluid heel goed mee, tis dat er vanaf de 5K meer geluid word geproduceerd ivm airbox ect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan