Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Iemand al een QS geïnstalleerd?
Ik ga een van healtech bestellen.
Zag een goei vid van iemand die er op en neer kon shiften. Zag er heel soepel uit.
De Healtech iQSE? Mijn advies (uit ervaring) is om deze niet te gebruiken. De sensor die gebruikt wordt is foutgevoelig en heeft er bij mij voor gezorgd dat binnen 6 maanden de versnellingsbak om zeep geholpen is (GSX-R 750 K8). :(

Na dit euvel heb ik van Hoegee het advies gekregen om voor Translogic te gaan. Deze wordt aan de ECU gekoppeld en weet dan dat de QS niks moet doen als de koppeling gebruikt wordt.
 
De Healtech iQSE? Mijn advies (uit ervaring) is om deze niet te gebruiken. De sensor die gebruikt wordt is foutgevoelig en heeft er bij mij voor gezorgd dat binnen 6 maanden de versnellingsbak om zeep geholpen is (GSX-R 750 K8). :(

Na dit euvel heb ik van Hoegee het advies gekregen om voor Translogic te gaan. Deze wordt aan de ECU gekoppeld en weet dan dat de QS niks moet doen als de koppeling gebruikt wordt.
Duur grapje. Ik zou een quickshifter altijd door een specialist laten monteren/afstellen, zoals je nu door Hoegee heb laten doen. Timing is belangrijk om schade te voorkomen.
 
De Healtech iQSE? Mijn advies (uit ervaring) is om deze niet te gebruiken. De sensor die gebruikt wordt is foutgevoelig en heeft er bij mij voor gezorgd dat binnen 6 maanden de versnellingsbak om zeep geholpen is (GSX-R 750 K8). :(

Na dit euvel heb ik van Hoegee het advies gekregen om voor Translogic te gaan. Deze wordt aan de ECU gekoppeld en weet dan dat de QS niks moet doen als de koppeling gebruikt wordt.
dat is inderdaad minder!
translogic werd mij door de suziki dealer ook aangeraden.
hij zei dat de healtech QS goed is maar de Translogic efficienter werkt.

toch nog even researchen welke van de twee het gaat worden
 
Ik ben momenteel in de markt voor een nakend als 2e motor die ik bij mijn vriendin zet en waar zij ook veel op gaat rijden. De GSX-S staat momenteel het hoogst op ons lijstje. Die vinden we beiden erg gaaf. We hebben al een keer proef gezeten en het leek voor beiden prima, maar ik wil er nog wel een keer mee rijden. Ik ben zelf 1.88m, zijn er hier meer iets langere rijders op een 750?

Nu internet in de gaten houden voor een jong gebruikte.
 
Ik ben ook 1.88, rij met een 1000. Goed te doen, tot 1.95m kom je wel weg op een 750. Voor zover ik weet heb je de meeste beenruimte op een GSX-S als je kiest voor een Naked.
 
Ik ben momenteel in de markt voor een nakend als 2e motor die ik bij mijn vriendin zet en waar zij ook veel op gaat rijden. De GSX-S staat momenteel het hoogst op ons lijstje. Die vinden we beiden erg gaaf. We hebben al een keer proef gezeten en het leek voor beiden prima, maar ik wil er nog wel een keer mee rijden. Ik ben zelf 1.88m, zijn er hier meer iets langere rijders op een 750?

Nu internet in de gaten houden voor een jong gebruikte.
1,92m en circa 10.000km op een Gsxs 750. Zeker geen oncomfortabele motor. Buiging van de knie is best comfortabel en ook het bovenlichaam zit in een aangename positie. Ik vond het zadel alleen even wennen, maar dat heeft niet zo zeer met lengte te maken!

Edit: op pagina 61 kan je mijn review lezen na 8000km Gsxs 750.
 
Thanks. Ik reed hiervoor een MT-09 SP, die vond ik nog iets lekkerder zitten met mijn lengte. Maar goed om te horen dat de 750 ook goed gaat! Snel eens rijden zodra het weer het beetje toelaat.
 
1,92m en circa 10.000km op een Gsxs 750. Zeker geen oncomfortabele motor. Buiging van de knie is best comfortabel en ook het bovenlichaam zit in een aangename positie. Ik vond het zadel alleen even wennen, maar dat heeft niet zo zeer met lengte te maken!

Edit: op pagina 61 kan je mijn review lezen na 8000km Gsxs 750.
Zadel is inderdaad een ding. Is te zacht naar mijn mening waardoor je na 3u al snel last van je ass krijgt. Ik overweeg nog steeds om hem naar Bagster toe te brengen voor heropbouw met een betere vulling. Ter vergelijking, een zadel van een supersport is harder, voor de langere ritten zeker fijner.
 
Zadel is inderdaad een ding. Is te zacht naar mijn mening waardoor je na 3u al snel last van je ass krijgt. Ik overweeg nog steeds om hem naar Bagster toe te brengen voor heropbouw met een betere vulling. Ter vergelijking, een zadel van een supersport is harder, voor de langere ritten zeker fijner.
Daarnaast is de zithouding ook iets anders dan op een supersport. Bij een naked zit je iets rechter, meer op je kont en bij een supersport meer voorover meer op je billen/bovenbenen.
 
Zadel van een 750 is gewoon ruk daar staan ze bekend om en zijn meer dan genoeg oplossingen voor zelfs via Suzuki zelf , dan vond ik het zadel van Suzuki zelf niet bepaald mooi maar op ebay staan genoeg aanbieders die er iets moois van kunnen maken en vele malen beter.
 
Hoi iedereen,

Ik had hier een tijdje geleden geïnformeerd naar wat aankooptips voor een GSXS. Uiteindelijk heb ik de motor die ik op het oog gehad niet gekocht en toch gegaan voor mijn eerste liefde namelijk de BMW S1000r.

Ik wil jullie dan ook even verblijden met een foto hiervan en jullie bedanken voor de hulp!
5E51F9CB-C068-4841-9F4D-3FC98AA9C22C.jpeg


97C641E1-B8CD-43A5-A6C0-3DBFB88D4DA3.jpeg
50F1A57A-7D1E-4FBD-9AE9-22A3AD5B6413.jpeg
 
Hoi iedereen,

Ik had hier een tijdje geleden geïnformeerd naar wat aankooptips voor een GSXS. Uiteindelijk heb ik de motor die ik op het oog gehad niet gekocht en toch gegaan voor mijn eerste liefde namelijk de BMW S1000r.

Ik wil jullie dan ook even verblijden met een foto hiervan en jullie bedanken voor de hulp!
Bekijk bijlage 1586522

Bekijk bijlage 1586521Bekijk bijlage 1586520
Mooie fiets! Veel veilige kilometers gewenst! (en niet na 20:00 mee buiten spelen he :P (zoals we waarschijnlijk zo te horen gaan krijgen)).
 
Hoi iedereen,

Ik had hier een tijdje geleden geïnformeerd naar wat aankooptips voor een GSXS. Uiteindelijk heb ik de motor die ik op het oog gehad niet gekocht en toch gegaan voor mijn eerste liefde namelijk de BMW S1000r.

Ik wil jullie dan ook even verblijden met een foto hiervan en jullie bedanken voor de hulp!
Bekijk bijlage 1586522

Bekijk bijlage 1586521Bekijk bijlage 1586520
Gefeliciteerd met je aankoop 👍🏻. Mooie fiets, ik kan hem alleen niet mooier vinden als een GSX-S1000. Al zijn de rijeigenschappen wel iets beter dan die van de GSX-S. Ik kan de koplamp, wat ik ook van de Street Triple vind, niet anders als lelijk vinden.

Veel rijplezier 👍🏻
 
gefeliciteerd met je aankoop!
ik had deze in 2016 ook getest en moet zeggen dat ie heel strak stuurt.
blok trekt echt wel hard eens ie de 7000 Rmps aantikt!
had toen gekozen voor de Gsx-s enkel omdat ik het blok van de s1000r saai vond onder de 7000 rpms en omdat de s1000r destijds 5K duurder was ( wat ik het dan niet waard vond).

nogmaals, gefeliciteerd met de dikke naked! :t
staat ook netjes langs uw andere BMW ;)
 
Zie onderstaand bericht, als ik dit zo lees gaat er geen nieuwe GSX-S meer komen vanaf 2022. Alle modellen welke niet met een Euro5 normering komen staan erin vermeld.

 
Verwacht ook wat nieuws, Suzuki heeft het op fb aangekondigd dat je ze in de gaten moet houden.
Lijkt mij sterk dat ze alleen met een nieuwe busa komen.
 
had eigenlijk al gehoopt op dit jaar een nieuw model aangezien ik langzaam weer in de markt ben voor een nieuwe motor.
Maar om nu weer een zelfde model te kopen is het ook niet al twijfel ik nog steeds of ik een bod zou doen op mijn eigen motor wat nog altijd te koop staat want weet immers hoe ermee is omgegaan :)
 
Waarom je vorige motor na een halfjaar al terug kopen? Ik zou als je toch zweert bij een GSX-S1000 aan het einde van dit jaar een nieuwe kopen voor een goede prijs, zeker gezien alle dealers er eind dit jaar graag vanaf willen gezien ze toch op kenteken moeten i.v.m. de aankomende euro 5.

Er staat nog 1 porno witte te koop , nieuw, 12K, nette prijs 👍🏻. Laatste van NL.

 
Terug
Bovenaan Onderaan