Kleine rugtas of tanktas.Goedenavond, vandaag de eerste kilometers gemaakt op mijn Gsx s 750, die ik sinds vorige week heb.
Fijne motor
Heb een vraag, wil een camera(spiegelreflex)
mee nemen op de motor, hoe doen jullie dat?
Koffers wil ik niet, is er een manier om iets op de buddy te plaatsen?
Goedenavond, vandaag de eerste kilometers gemaakt op mijn Gsx s 750, die ik sinds vorige week heb.
Fijne motor
Heb een vraag, wil een camera(spiegelreflex)
mee nemen op de motor, hoe doen jullie dat?
Koffers wil ik niet, is er een manier om iets op de buddy te plaatsen?
1) In een heuptasje past mijn camera niet, vind het ook niet fijn om een rugzak iod. aan het lijf te hebben.
2) Die foto van de Ducati is mooi
I know. Maar vaak ook bijzondere historie (import, geen boekjes, etc). Denk dat t nieuw wordt.Op de site Motoroccasion staan er vier.
Ik ben nu een tijdje de verkoopsites in de gaten te houden voor een jong gebruikte GSX-S750 maar aanbod valt tegen helaas. Nog meer omdat ik de matzwarte wil..
Mocht iemand hier toe zijn aan iets nieuw dan houd ik me aanbevolen..
Hallo Rutger,Goeieavond,
Even een vraagje voor jullie motorrijders.
Ik heb in september mijn A Rijbewijs gehaald.
Aangezien ik 25 ben, heb ik gelijk het volledige pakket gekregen. Zoals jullie weten ongelimiteerde keuze kwa motoren dus.
Nu heb ik dus los van mijn lessen geen ervaring. Zelfs niet op een brommer vroeger.
Okee, hierbij dan mijn vraag.
Ik heb zowel mijn lessen als mijn examens gereden op een honda cb650f.
Prima motor om mee te lessen! Nu mag het van mij eigenlijk nog wel iets sneller. Aangezien ik anders bang ben dat ik spijt krijg na 1 jaar ofzo. Naked bikes krijg ik het helemaal warm van en dat word dan ook sws het model. Als ik voor safe ga, word het een mt07 of een z650. Prima motoren lijkt mij maar ik heb niet dat wauw gevoel kwa looks! Na lang zoeken ben ik erachter dat ik de gxss750 de dikste motor vind in mijn klasse. Althans, dat denk ik? Is het verstandig hierop te beginnen? Ik weet dat hij veeeel sneller is dan mijn lesmotor. Maar aangezien dit ook een 4 cillinder is lijkt hij mij aardig tam laag in de toeren. Wat zeggen jullie? Joh daar moet jij nog niet aan beginnen of? Zou het prima kunnen? Vroeg of laat komt ie er sws trouwens.
Alvast bedankt!
Mvg, Rutger
Dankjewel voor de snelle reactie.Hallo Rutger,
Gefeliciteerd met je rijbewijs. Met een GSX-S750 beginnen kan prima. Rij ervaring doe je pas op zodra je je riibewijs gehaald hebt. Veel rijden, rustig aan beginnen en gedoseerd versnellen. Een GSX-S1000 zou ik wel afraden als beginnersfiets i.v.m. het brute vermogen waar je (nog) geen gebruik van maakt. Deze reageert veel agressiever als de 750, zowel bovenin als onderin toeren. Zoals je zelf al omschrijft zou ik 500-650cc's ook afraden gezien dat snel kan gaan vervelen, dat is overigens niet bij iedereen zo, blijft rijstijl gebonden. Met een 750 zit je prima mits je rustig aan begint, je hebt het zelf in de hand. Succes met de zoektocht en veel goede km's.
Beter leren rijden is persoonsgebonden en ligt bij je eigen en de 'soort motor'. Ken er genoeg die al een tijd rijden maar nog steeds belabberd rijden, of door geen feeling, door te weinig rijden of verkeerd type motor/vermogen die ze niet kunnen handlen.Dankjewel voor de snelle reactie.
Wel hoor ik sommige zeggen dat je op een 650 cc beter leert rijden? 1000 cc is zowiezo nog veelste gek en daar denk ik ook niet eens aan. Maar omdat je op een 650 naar mate je de feeling hebt meer op je limit kan rijden, en dat die limit er op een gxss750 simpelweg niet is voor een beginner? Ik wil niet al op me plaat gaan bij de proefrit zeg maar haha
GSX S 750 is een prima beginnersmotor. Ik ben er zelf op begonnen en het is een motor die erg vergevingsgezind is en toch voldoende vermogen heeft. De motor heeft mij nooit het idee gegeven dat ik bang moest zijn om het gas open te trekken of het maximale eruit te halen. Hij heeft te weinig vermogen om eenvoudig op zijn achterwiel te komen, hierdoor kun je dus niet verrast worden wanneer je een foutje maakt. Verder stuurt de fiets niet merkbaar zwaarder dan een 600. Dat vond ik van bijvoorbeeld een Kawasaki Z800 wel. Desnoods kun je ook nog de TC in het begin op 3 zetten en langzaam naar 1 of OFF. De motor zou dan iets minder power geven bij optrekken/uitkomen bocht etc, alhoewel ik het verschil tussen 1 en OFF nooit echt gemerkt heb.Dankjewel voor de snelle reactie.
Wel hoor ik sommige zeggen dat je op een 650 cc beter leert rijden? 1000 cc is zowiezo nog veelste gek en daar denk ik ook niet eens aan. Maar omdat je op een 650 naar mate je de feeling hebt meer op je limit kan rijden, en dat die limit er op een gxss750 simpelweg niet is voor een beginner? Ik wil niet al op me plaat gaan bij de proefrit zeg maar haha
Heee,GSX S 750 is een prima beginnersmotor. Ik ben er zelf op begonnen en het is een motor die erg vergevingsgezind is en toch voldoende vermogen heeft. De motor heeft mij nooit het idee gegeven dat ik bang moest zijn om het gas open te trekken of het maximale eruit te halen. Hij heeft te weinig vermogen om eenvoudig op zijn achterwiel te komen, hierdoor kun je dus niet verrast worden wanneer je een foutje maakt. Verder stuurt de fiets niet merkbaar zwaarder dan een 600. Dat vond ik van bijvoorbeeld een Kawasaki Z800 wel. Desnoods kun je ook nog de TC in het begin op 3 zetten en langzaam naar 1 of OFF. De motor zou dan iets minder power geven bij optrekken/uitkomen bocht etc, alhoewel ik het verschil tussen 1 en OFF nooit echt gemerkt heb.
Zoals @GSX-APD zegt, je hebt het helemaal zelf in de (rechter)hand.
Ik heb mijn GSX S750 weliswaar te koop staan omdat ik een 2-cillinder wil gaan rijden. Maar dat is ook de enigste reden van verkoop. Anders had ik qua looks, power en rijgedrag nog jaren lang plezier gehad aan mijn eerste motor.
Goeieavond,
[Tekst]
Alvast bedankt!
Mvg, Rutger