Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Vraag me eigenlijk af waarom Suzuki niet gewoon android auto en carplay implementeert. Zelf het wiel uit vinden terwijl er al een oplossing bestaat is zonde van tijd en geld.
MySpin is van Bosch, dus Suzuki heeft dit gewoon ingekocht en zelf dus niets ontwikkeld. Meer informatie HIER en HIER
Maar ben met je eens dat een Android Auto/Apple Carplay de betere optie is aangezien die veel meer apps ondersteunen en het meest belangrijke nog dat het stabiel is.

Ik weet niet of je de Bosch MySpin zelf nog kunt voorzien van updates of dat als dit kan die via de dealer moet. Dat laatste zou wel erg jammer zijn.
Maar ik denk dat wel dat het aantal apps nog toe zal nemen, maar vooralsnog is het een magere lijst aan apps die nu beschikbaar zijn. ;(
 
Laatst bewerkt:
MySpin is van Bosch, dus Suzuki heeft dit gewoon ingekocht en zelf dus niets ontwikkeld. Meer informatie HIER en HIER
Maar ben met je eens dat een Android Auto/Apple Carplay de betere optie is aangezien die veel meer apps ondersteunen en het meest belangrijke nog dat het stabiel is.

Ik weet niet of je de Bosch MySpin zelf nog kunt voorzien van updates of dat als dit kan die via de dealer moet. Dat laatste zou wel erg jammer zijn.
Maar ik denk dat wel dat het aantal apps nog toe zal nemen, maar vooralsnog is het een magere lijst aan apps die nu beschikbaar zijn. ;(
Ik ga komend weekend eens bij de dealer informeren wat de vooruitzichten zijn over de verder ontwikkelingen.
 
Deze is sinds zaterdag jl. van mij. van 3 naar 4 cylinders.
 

Bijlagen

  • IMG_20220313_150931.jpg
    IMG_20220313_150931.jpg
    623 KB · Weergaven: 51
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, heeft iemand van jullie op de gsx-R en de gsx-S gereden. Hoe verhoud het vermogen zich? Had verwacht dat de gsx-s wat meer koppel zou hebben.

GSX-S
Nm: 81
PK: 114
KG: 213

GSX-R
Nm: 86
PK:148
KG: 198
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, heeft iemand van jullie op de gsx-R en de gsx-S gereden. Hoe verhoud het vermogen zich? Had verwacht dat de gsx-s wat meer koppel zou hebben.

GSX-S
Nm: 81
PK: 114

GSX-R
Nm: 86
PK:148
niet meteen een directe antwxoord op je vraag maar ik heb een gsx-s1000 en een gsxr1000 K5.
de gsxr1000 heeft over de gehele powercurve, dus ook onderin meer koppel en vermogen dan de gsx-s1000.
tel daar nog eens het grote gewichts verschil bij...
 
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, heeft iemand van jullie op de gsx-R en de gsx-S gereden. Hoe verhoud het vermogen zich? Had verwacht dat de gsx-s wat meer koppel zou hebben.

GSX-S
Nm: 81
PK: 114
KG: 213

GSX-R
Nm: 86
PK:148
KG: 198
Niet op beide nieuwste modellen gereden, wel ervaring met beide oudere modellen.

De GSX-S is over de gehele linie afgevlakt betreft vermogen èn koppel. Dit is gedaan omdat het een makkelijk rijdbare straatmotor moet blijven voor een breder segment rijders.

Als je je GSX-S net zo afgesteld wilt hebben als een GSX-R moet je voor een Hoegee kuur gaan 👍🏻.
 
Niet op beide nieuwste modellen gereden, wel ervaring met beide oudere modellen.

De GSX-S is over de gehele linie afgevlakt betreft vermogen èn koppel. Dit is gedaan omdat het een makkelijk rijdbare straatmotor moet blijven voor een breder segment rijders.

Als je je GSX-S net zo afgesteld wilt hebben als een GSX-R moet je voor een Hoegee kuur gaan 👍🏻.
Zit wat te dromen voor een volgende motor.

Puur even de specs naast elkaar leggen.

Ktm 890 duke R
Nm: 99
PK: 119
KG: 184

Misschien een beetje vloeken, maar dan neig ik toch eerst om eens op een 890 te gaan proef rijden.
 
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, heeft iemand van jullie op de gsx-R en de gsx-S gereden. Hoe verhoud het vermogen zich? Had verwacht dat de gsx-s wat meer koppel zou hebben.

GSX-S
Nm: 81
PK: 114
KG: 213

GSX-R
Nm: 86
PK:148
KG: 198
Even voor alle duidelijkheid, jij bedoelt de 750 uitvoering denk ik?
 
Zit wat te dromen voor een volgende motor.

Puur even de specs naast elkaar leggen.

Ktm 890 duke R
Nm: 99
PK: 119
KG: 184

Misschien een beetje vloeken, maar dan neig ik toch eerst om eens op een 890 te gaan proef rijden.
Als je alleen kijkt naar vermogen en koppel komt de GSX-S niet aan bod.
De meeste Suzuki rijders kopen deze fiets om veel waar voor je geld te krijgen, ze relatief goedkoop zijn, betrouwbaar zijn en goedkoop in onderhoud.

Een KTM kan je imo niet vergelijken met een Suzuki. De nieuwprijs, aantal cilinders, betrouwbaarheid en onderhoudskosten is compleet anders.

Een Duke kan je beter vergelijken met een Tuono/Brutale/Street Triple. Een Suzuki met Honda, Kawa & Yamaha.
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Heb tweecilinders in verschillende uitvoeringen en inhoudsmaten gehad, maar een vierpitter vind ik het fijnste rijden
Is puur persoonlijk natuurlijk 😉
 
Heb tweecilinders in verschillende uitvoeringen en inhoudsmaten gehad, maar een vierpitter vind ik het fijnste rijden
Is puur persoonlijk natuurlijk 😉
Dat is ook mijn ervaring. 2 en 3 cilinders hebben wel een brute koppel, maar zijn onrustiger in rijgedrag, 2 cilinders ook vele malen meer trillingen. Geef mij maar een lineair vermogen met fijner rijgedrag. In een 1000cc 4-cil. zit voldoende power.
 
Zit wat te dromen voor een volgende motor.

Puur even de specs naast elkaar leggen.

Ktm 890 duke R
Nm: 99
PK: 119
KG: 184

Misschien een beetje vloeken, maar dan neig ik toch eerst om eens op een 890 te gaan proef rijden.
Ktm 890 R lijkt mij een geweldige motor.
Gaat Waarschijnlijk 3K ofzo duurder zijn dan een Japanse concurrent dus eerder te vergelijken met een street triple rs ( qua prijsklasse).
 
mooi setje tassen!
waar gaat de reis heen? :)
Dankjewel!
Geen idee, vooralsnog geen plannen maar het is gewoon verrekte handig om spullen mee te kunnen nemen op je motor. Op mijn vorige motoren altijd kunststof of metalen koffersets gehad, alleen misstaat dat een beetje op deze motor dus gekozen voor saddlebags.
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Afgelopen jaar weinig kunnen rijden, maar vandaag afspraak gemaakt voor jaarlijkse beurt, zit helaas pas op 4000km na 1 jaar de motor in het bezit te hebben. Maar dat gaat hoop ik dit jaar verandering in komen, meer rijden staat op de planning. :)
8000+rpm kom ik niet zo vaak, het mag wel maar het hoeft niet. Zit genoeg pk en koppel in het blok.
 
Afgelopen jaar weinig kunnen rijden, maar vandaag afspraak gemaakt voor jaarlijkse beurt, zit helaas pas op 4000km na 1 jaar de motor in het bezit te hebben. Maar dat gaat hoop ik dit jaar verandering in komen, meer rijden staat op de planning. :)
8000+rpm kom ik niet zo vaak, het mag wel maar het hoeft niet. Zit genoeg pk en koppel in het blok.

Ik rij zelf alleen met goed “genoeg” weer, als ik er 4k op zet dan is het voor mij een drukke zomer. Motor pak ik alleen in het weekend en mooie avonden om gewoon lekker te rijden.

Ik moet echt mijn best doen om zoveel KM er op te zetten :9
 
Ik rij zelf alleen met goed “genoeg” weer, als ik er 4k op zet dan is het voor mij een drukke zomer. Motor pak ik alleen in het weekend en mooie avonden om gewoon lekker te rijden.

Ik moet echt mijn best doen om zoveel KM er op te zetten :9
Ik heb ook genoeg jaren gehad waar ik maar 1000km in een jaar reed, gewoon omdat ik er geen tijd voor had door veel woon-werk verkeer met de auto. Uiteindelijk maken de km niet zoveel uit als je maar plezier hebt in de ritjes die je maakt.

Ben zelf overigens ook een mooi weer rijder. Als het onderweg onverwachts regent is dat niet erg maar ik zoek het niet op.
 
Het weertje is wel heel erg netjes deze week om een ritje na werk mee te pikken! :]

Heb de eerste gsxs1000 2021 modellen zien rijden. Int echt toch wel mooier dan op foto's, video's.
 
Afgelopen jaar zo'n 7500 kilometer gemaakt.
Over twee maanden ga ik richting noord Spanje, daar wat touren, gauw goed voor zo'n 3000 kilometer.
Misschien toch maar eens denken aan een GT😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan