suzuki GT250

Raar heb nog eens een ritje gedaan. niet te ver om dat ik geen zin heb om ver van huis te zijn met panne. ongeveer 12km gereden, thuis gekomen batterij eruit gehaald en nu meet ik spanning van 12,36V op losse accu
Motor weigert weer te starten.. :/
ik zal vanavond de metingen eens doen van je link

Gek dan zou je zeggen dat hij toch nog goed is.
 
Op 12,36 zou hij makkelijk moeten lopen,op minder ook nog wel.
Een accu in goede conditie moet boven de 12,5 zitten.Ik denk toch dat je
probleem ergens anders zit.Als de motor niet wil starten haal dan eens de bougies er uit
en kijk of deze niet nat zijn van de benzine.Ik heb zoiets gehad met een RD250,daarvan liep de cilinder vol benzine door een carburateur waarvan de vlotternaald niet goed afdichtte.Soms liep hij na een paar trappen en kon je gewoon rijden,als hij dan een tijdje had
stilgestaan was hij niet aan de praat te krijgen en moest ik de bougie droogmaken of vervangen.
Pas na de montage van een nieuwe vlotternaald was het probleem voorbij.
 
nu terug mijn accuspanning gemeten en ik meet terug maar 11,86 :/ vreemd vreemd.
ik ga vanavond nog wat meten en hopelijk vind ik iets van oorzaak voor het niet willen starten.. :/
 
Het is niet zo moeilijk als je een acculader heb dan laad je de accu,hij moet dan boven
de 12,5V zijn.Zo ja kijk dan gelijk of de motor start ,zo ja meet dan of de laadspanning goed is.
Ga er een stuk mee rijden,en gelijk na de rit de accuspanning meten,deze moet dan boven de 12,5 zijn.Zo niet dan kan je wel een verse gaan halen.Het kan ook nog zijn dat je ergens een lekspanning heb,dus dat zou je ook nog na kunnen kijken.
 
Laatst bewerkt:
Batterijprobleem is inmiddels opgelost met een nieuwe accu.
Toch weer panne gehad met gt, net toevallig toen ik een nieuwe dichting van het benzinekraantje ging halen bij de dealer. ;(
Thuis alles nagegaan, ontstekingstijdstip, doorloop benzinekraan, vonk bougie enz.
Vandaag compressietest: rechter cilinder 9:1 en linker 3:1. Ik hoop dat keerring achter de ontsteking stuk is en niet iets anders...Wordt vervolgd... :Y
 
Het zit je ook niet mee,3 is wel erg weinig,ik vrees erger dan een lekke keerring.
 
Batterijprobleem is inmiddels opgelost met een nieuwe accu.
Toch weer panne gehad met gt, net toevallig toen ik een nieuwe dichting van het benzinekraantje ging halen bij de dealer. ;(
Thuis alles nagegaan, ontstekingstijdstip, doorloop benzinekraan, vonk bougie enz.
Vandaag compressietest: rechter cilinder 9:1 en linker 3:1. Ik hoop dat keerring achter de ontsteking stuk is en niet iets anders...Wordt vervolgd... :Y
Ik zou de kop er maar afhalen en kijken. Ik verwacht in het beste geval een kapotte zuigerveer maar misschien wel een gat in je zuiger.........
 
Vandaag cilinder gedemonteerd en inderdaad een kapotte zuigerveer '( |(
Zuiger beschadigd en een heel licht spoor bovenaan in de cilinder.
Jammere zaak. Nu kan ik het blok openhalen omhalen om stukjes zuigerveer te vissen want er ontbreekt ongeveer 1/4, heb er een stukje van 1cm kunnen uitvissen met een magnetische schroevendraaier..
 
Dat is balen,best kans dat de rest van de veer via de uitlaatpoort is verdwenen.
 
Dat is balen,best kans dat de rest van de veer via de uitlaatpoort is verdwenen.
ja behoorlijk balen ;( Kan via de uitlaatpoort verdwenen zijn maar er kan ook nog een stukje in het blokje liggen. Zou natuurlijk zonde zijn om een nieuwe zuiger te plaatsen en nog meer schade te krijgen door een achtergebleven stukje. Enige veilige oplossing is dus het blok te splitsen. Ben niet vies van wat werk maar zie er toch een beetje tegenop..
 
Laatst bewerkt:
Toch mijn topic nog eens een schopje geven. :)
Blok is helemaal uit elkaar geweest, cilinders zijn opnieuw geboord en zitten nu nieuwe overmaatszuigers in. Hopelijk blijft alles nu een tijd heel haha :9
28387727643_684de06256_z.jpg


Zuigers wel in NL besteld bij Marcel Vlaandere. Deze overmaat is bij Suzuki Belgium niet meer te krijgen aan een normale prijs. Mijn suzuki dealer had er zelf naar de importeur voor gebeld...Wat hij kon de prijs ook eerst niet geloven.. Kosten nu ongeveer 600euro per stuk (wel inclusief zuigerveren haha) |( :? Het zou gaan om een nieuwe productie (dus geen stock meer.. ) Toch maar even prijsbewust bij Marcel gekocht :+
 
vandaar de vraag over het powersealen ;)
Dit moet ook goedgaan! goede olie gebruiken en gas op die lollie!
 
vandaar de vraag over het powersealen ;)
Dit moet ook goedgaan! goede olie gebruiken en gas op die lollie!
Deze zijn maar gewoon geboord, geen speciale powerseal ofzo hoor :N
Ik gebruik castrol rs 2t olie, zou toch goede olie moeten zijn.
Blok hangt al terug in het frame, nog wat kleine dingen en dan weer :] :]
 
Toch mijn topic nog eens een schopje geven. :)
Blok is helemaal uit elkaar geweest, cilinders zijn opnieuw geboord en zitten nu nieuwe overmaatszuigers in. Hopelijk blijft alles nu een tijd heel haha :9
[afbeelding]

Zuigers wel in NL besteld bij Marcel Vlaandere. Deze overmaat is bij Suzuki Belgium niet meer te krijgen aan een normale prijs. Mijn suzuki dealer had er zelf naar de importeur voor gebeld...Wat hij kon de prijs ook eerst niet geloven.. Kosten nu ongeveer 600euro per stuk (wel inclusief zuigerveren haha) |( :? Het zou gaan om een nieuwe productie (dus geen stock meer.. ) Toch maar even prijsbewust bij Marcel gekocht :+

600,- :? krijg je er een heel motorblok bij zeker,ze zijn niet goed wijs. :N
 
Laatst bewerkt:
Deze zijn maar gewoon geboord, geen speciale powerseal ofzo hoor :N
Ik gebruik castrol rs 2t olie, zou toch goede olie moeten zijn.
Blok hangt al terug in het frame, nog wat kleine dingen en dan weer :] :]

Ja hoor, die gebruik ik al jaren. Net weer een doosje van 10 besteld *O*
 
Ik heb een Kawa Z900 gehad,ik dacht laat ik mijn tellerkapjes eens vervangen,485,-euro per stuk werd er als prijs opgegeven,toen heb ik ze maar weer opgeschuurd en weer netjes zwart gespoten.
Soms zijn die fabrikanten echt van God los met die belachelijke prijzen.Ik denk dat een
Japanner met dobbelstenen bezig is om zo de prijs te bepalen,ze maken mij niet wijs dat de productiekosten zo hoog zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Kawa Z900 gehad,ik dacht laat ik mijn tellerkapjes eens vervangen,485,-euro per stuk werd er als prijs opgegeven,toen heb ik ze maar weer opgeschuurd en weer netjes zwart gespoten.
Soms zijn die fabrikanten echt van God los met die belachelijke prijzen.Ik denk dat een
Japanner met dobbelstenen bezig is om zo de prijs te bepalen,ze maken mij niet wijs dat de productiekosten zo hoog zijn.

Tjah vind het ook raar en men dealer kon het ook niet geloven :/
Soms vallen de prijzen ook super goed mee vind ik, en ik kan het vaak niet vatten dat bepaalde onderdelen hier in België nog gewoon op stock zijn...

Verder ga ik nu voor de versnellingsbak de motul transoil eens proberen, heb al een paar keer gezien dat deze aangeraden wordt voor onze gt's :)
 
Ik gebruik het al jaren voor mijn 2takkies,prima olie.
Een alternatief is Bel-Ray gearsaver.
 
Terug
Bovenaan Onderaan