Sinds 2007 al weer ( zojuist gechecked) ben ik bezitter van een Suzuki GT750A (1976). Heb er eerst een poosje zo af en toe eens op gereden en was vol goede moed begonnen met het scoren van diverse "Suzuki Genuine Parts". Op een gegeven moment is de GT in de schuur blijven staan en zijn er nog meer al dan niet rijdende (project)motoren bijgekomen. De plannen om deze weer in goede en rijdende staat terug te brengen waren er wel, echter had ik eerst een grote klus om een oude vervallen losstaande schuur te transformeren in een werkplaats. Dit laatste is nu in een dusdanige fase dat deze nog niet klaar is, maar waar ik wel alvast aan een motor kan werken. Dus nu, na 13 jaar is eindelijk de GT750 aan de beurt. Ik ben van plan ook van de andere motoren een topic te openen (vandaar de titel met nummer 1), tzt. Eigenlijk wil ik de verschillende motoren na elkaar strippen zodat ik de diverse onderdelen in "bulk"aan kan leveren aan de spuiterij/verchromerij en krukasrevisiebedrijf. Hopelijk kan ik zo een gunstigere prijs bedingen. Maar nu eerst de GT.
Het stilstaan in de schuur heeft de motor geen goed gedaan, blok gaat met de kickstarter niet meer rond, en de algehele staat is slechter dan op de foto's al te zien is. Geen echt probleem omdat ik het toch al van plan was grondig aan te pakken. Mijn plan is om een totale revisie te doen, dus niet alleen cosmetisch. Toen de motor nog reed had ik al gemerkt dat deze soms niet goed de derde versnelling pakte bij het opschakelen. Ook de krukaskeerringen gaan vanzelfsprekend vervangen worden.
Tips met betrekking tot adressen, vooral in het Noorden van het land (Dr/Gr/Fr) zullen ook gewaardeerd worden.
De tank is van een ouder bouwjaar en zoek nog een tank van een type "A". Zal proberen zoveel mogelijk updates te plaatsen maar weet nu al dat het een langlopend project zal gaan worden in verband met de diverse factoren, zoals mijn werk waarvoor ik zo'n 6-7 maanden per jaar in het buitenland ben.
Het stilstaan in de schuur heeft de motor geen goed gedaan, blok gaat met de kickstarter niet meer rond, en de algehele staat is slechter dan op de foto's al te zien is. Geen echt probleem omdat ik het toch al van plan was grondig aan te pakken. Mijn plan is om een totale revisie te doen, dus niet alleen cosmetisch. Toen de motor nog reed had ik al gemerkt dat deze soms niet goed de derde versnelling pakte bij het opschakelen. Ook de krukaskeerringen gaan vanzelfsprekend vervangen worden.
Tips met betrekking tot adressen, vooral in het Noorden van het land (Dr/Gr/Fr) zullen ook gewaardeerd worden.
De tank is van een ouder bouwjaar en zoek nog een tank van een type "A". Zal proberen zoveel mogelijk updates te plaatsen maar weet nu al dat het een langlopend project zal gaan worden in verband met de diverse factoren, zoals mijn werk waarvoor ik zo'n 6-7 maanden per jaar in het buitenland ben.
Laatst bewerkt: