De RG staat sinds begin dit jaar te glimmen in de schuur.
Had er heel graag de 1600 inrijkilometers mee gemaakt en een beetje plezier gehad van de restauratie maar..........
Is jammer genoeg niet gelukt.
Ben vanaf maart aan het klooien met een probleem.
In het kort
kontakt aan
alles werkt perfect.
Starten
1 of 2 keer trappen en blok loopt
zo ontzettend mooi stil geen rammeltje of iets wat wijst op een probleem.
Rijden
schakelt perfect
loopt prachtig
alleen als ik licht aan doe of rem of toetert valt het vermogen weg en is de RG bijna niet aan de gang te houden.
Ok meten duzzz
accu nieuw is na het uitzetten van de rg gezakt naar 7 of 8 v
Laad niet bij denk ik dan
Multimeter erbij
motor starten
zodra ik in de buurt kom van de lopende motor de digitale multimeter is niet meer te lezen
de cijfers schieten alle kanten op.
Verschillende mensen erbij gehad
Alles doorgemeten meerdere keren
Nieuwe draadboom
Nieuwe gelijkrichter
Nieuwe ontsteking
nieuwe stuurschakelaar
Alle andere delen komen van motoren met weinig km en getest
Dit was in eind Mei en de RG ging achter in de schuur met een kleedje erover om te voorkomen dat de RG gebruikt ging worden om de barbeque aan te steken
Goed 2 weken geleden moed verzameld om het nog 1 keer te proberen
Bobine maar weer vervangen voor een geteste andere maar dit keer met originel bougiedoppen.
Hoera de storing op de multimeter was weg.
Kon eindelijk normaal op de accu meten met lopende motor.
Zag er allemaal goed uit.
accu werd opgeladen niet zo hoog als ik gehoopt had maar ruim 13v zou voor een ritje genoeg moeten zijn.
40 km gereden
wat loopt dat ding mooi
na12km of zo inhouden afslaan
moeilijk starten
uiteindelijk weer gewoon goed lopen en dus 40 km gereden.
thuis accu gemeten en die zat op 8 a 9v
Kreeg tip van de monteur van de motorzaak om de multimeter vast te maken aan de accu en op de tank in een tanktas te leggen
Dan kon ik zien wat er gebeurde met de accu spanning als de motor in ging houden.
Inderdaad dat werkte perfect
accu spanning zakte tot 5v als de RG er bijna mee topte
kwam ook niet met 5000 rpm hoger dan 10 /11 volt.
Nieuwe accu besteld en maar weer een nieuwe draadboom gekocht in Singapore.
Zodra de boom binnen is doe ik alles nog 1 keer testen
Groet Erik