Frutteluteur
Rookie
- 7 jun 2021
- 18
- 4
De motor ruikt nu niet meer na benzine, was alleen na het rijden richting mijn ouders toen ik al het vermogen kwijt was, geen lekkage etc. kunnen vindenen ook even kijken waar die benzine lucht vandaan komt , een lekkage of defect ergens is wat anders dan een onvolledige verbranding.
Overigens is dat te laag. Dat moet 12.6 V zijn, anders start ie niet. Logisch dat het dan zakt tot 3-5V en daarna weer bijtrekt.accu gaf zonder draaiende motor 11,94 V aan, de motor wou nu helemaal niet starten en de accu zakte tijdens startte naar 3 tot 5V.
En die accu heb je wel eerst opgeladen?Na het monteren van de nieuwe accu bleef hetzelfde probleem zich voort doen, niet starten en maar 3 tot 5V tijdens elke start poging.
Zoals ik al heb gezegd heb ik zelfs een verse NIEUWE accu geprobeerd, zelfs die geeft dezelfde waardes...Overigens is dat te laag. Dat moet 12.6 V zijn, anders start ie niet. Logisch dat het dan zakt tot 3-5V en daarna weer bijtrekt.
En die accu heb je wel eerst opgeladen?
Krijg morgen een nieuwe binnen dus ben benieuwd of dit het probleem verhelpt, heb het met 2 accu's geprobeerd, 1 "oude" en een nieuwe accu. Aanduwen kan ik nog even proberen thanks!De 1e generatie SV staat bekend om de falende spanningsregelaars. Dus het kan zomaar zijn dat die de geest heeft gegeven.
Als de accu zijn voltage niet behoud na de druppellader (1-2 dagen opladen met een slome lader) dan is je accu defect.
Je kan de motor ook aanduwen en dan meten.
Jaaa die heb ik ook nog aan de druppellader gedaanJa, dus ik vraag of je die eerst hebt opgeladen
Ook een goed punt, peil onlangs nog gecontroleerd maar kijken kan geen kwaad!kijk voor de zekerheid even of het oliepeil correct is en (het motorblok) niet veel te vol door een lekkende kraan, dan zit je startmotor tegen een muur aan te duwen.
Zal deze ook op het lijstje zetten, klinkt dan ook logischer dat een nieuwe accu geen verschil maakt... thanks!als een startmotor defect is of het ankerlager is stuk trekt deze wel veel stroom waar door het kan voor komen dat je accu onder de 9 v komt .
dus probeer eens de startmotor met externe accu rond te laten draaien met bv startkabels .
Nou mensen een update, blijkbaar heb ik in alle haast de oude accu erin gezet i.p.v. de nieuwe accu....
Ontzettend dom geweest maar goed, uiteindelijk wel de spanningsregelaar doorgemeten en gister dus vervangen.
De oude regelaar had een barst erin zitten en was dus echt defect, geen wonder dat de vorige accu na 6 maanden al is overleden.
Met de nieuwe accu start hij eindelijk weer! Systeem met een draaiende motor wederom volgens de handleiding van het forum doorgemeten en deze is helemaal in orde. Het oliepeil was tevens iets lager dus deze een klein beetje bijgevuld maar niks geks dus.
Helaas is de verbranding nog steeds vreselijk slecht en komt dit niet door het laadsysteem zoals verwacht. De motor mist nu heel veel vermogen, ik kan de gashendel helemaal open draaien zonder spontaan het voorwiel omhoog te krijgen. Daarnaast klinkt er een snelle tik uit het motorblok als ik in de eerste versnelling rij..... Dus naast het laadsysteem is er tegelijkertijd een probleem met het motorblok ontstaan, lucky me.
Het siert je dat je je eigen fout(je) hier met ons deelt. Verder denk ik dat, als er alleen in de 1e versnelling een tik te horen is, niet direct een drijfstanglager hiervan de oorzaak is.ogen mis en tevens een vrij harde tik uit het motorblok hoor vraag ik me af.... Het klinkt namelijk niet naar het tikkende geluid van kleppen die te ver open staan. Het geluid geeft me geen goed onderbuik gevoel, breng hem vandaag toch maar even naar de dealer in de hoop dat het toch alleen de kleppen zijn....
ik zou me mentaal al maar voorbereiden op slecht nieuws. drijfstanglagers vliegen er regelmatig door in die blokken.