SV 1000 Topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eigenlijk zou je ff moeten speuren in de posts hiero maar dat zijn er inmiddels zoveel dat het geen doen meer is :)
In het kort: Het gaat dus om de Clutch Release Cylinder (zie www.motor-forum.nl/forum/misc/64979). Door vuil afkomstig van je voortandwiel krijg je groeven in de cilinderwand waardoor de olie op een gegeven moment wegloopt. De eerste keer (rond de 8500km geloof ik) is mijn motor afgevoerd door een berger want ik kon dus niet meer ontkoppelen en dat rijdt wat lastig :P . De tweede keer (rond 11000 km dacht ik) zag ik het op tijd (het olieniveau wordt namelijk eerst langzaam minder voordat ie echt door is) en kon ik nog naar de dealer. Als het goed is (maar daar zijn de meningen over verdeeld) is er een modificatie geweest.




Geen idee of die er bij mij op zit maar ik heb tot nu toe geen problemen meer gehad (gelijk maar even afkloppen) en ik zit nou op een km of 17000

Uiteraard was dat allemaal garantiewerk maar blijft erg vervelend dat gedoe met een nieuwe fiets...
Ik heb een 2004 model, zou die als gemodificeerd zijn ?
 
Over de koppelingscilinder.

Bij mij liep het reservoir ook leeg en ik heb een nieuwe koppelingscilinder gekregen. Een foto van mijn cilinder staat ergens halverwege dit topic. De nieuwe cilinder heeft een groter afdichtrubber.

Remco: Geen idee of suzi dit bij het 2004 model heeft toegepast. Misschien dat je dealer dat weet.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Suzi een eventuele lekkage na de garantieperiode niet kosteloos vervangt. Misschien wel een goed idee om dat bij een dealer na te vragen en als het kan op papier te krijgen. Als ik eraan denk zal ik dat mijn dealer op 29 januari (bij de SVCC technische dag in Enschede) vragen.

By the way: Ik heb een Roof helm gewonnen met de Moto73 puzzel :) Ik was 1 van de 17 inzenders die alles goed had :]
 
ik had rond de 4000 km ofzo problemen met de koppeling. Mijn dealer heeft de hele handel toen vervangen voor het exemplaar met groter rubber en tot nu toe geen last meer (het sv-tje is nu voor 20.000 beurt)
 
Over de koppelingscilinder.

Bij mij liep het reservoir ook leeg en ik heb een nieuwe koppelingscilinder gekregen. Een foto van mijn cilinder staat ergens halverwege dit topic. De nieuwe cilinder heeft een groter afdichtrubber.

Remco: Geen idee of suzi dit bij het 2004 model heeft toegepast. Misschien dat je dealer dat weet.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Suzi een eventuele lekkage na de garantieperiode niet kosteloos vervangt. Misschien wel een goed idee om dat bij een dealer na te vragen en als het kan op papier te krijgen. Als ik eraan denk zal ik dat mijn dealer op 29 januari (bij de SVCC technische dag in Enschede) vragen.

By the way: Ik heb een Roof helm gewonnen met de Moto73 puzzel :) Ik was 1 van de 17 inzenders die alles goed had :]

Super, bedankt voor alle info en gefeliciteerd met je helm he... *D
 
Proficiat Shredhead,
Ik vrees dat hij daar nog eventjes zal staan, vertrek binnen een paar dagen voor bijna een maand op reis. Aan alle andere die er nog 1 willen kopen, spring eens binnen bij ons of zeg het tegen jullie dealer en wie weet kopen jullie die dan in Nederland aan dezelfde prijs aan. Heb je hem juist al gekocht aan een hogere prijs dan zou ik toch eens proberen te praten met je dealer en hem toch duidelijk het gevoel geven dat je je bekocht voelt. Misschien krijg je een korting op onderhoud of kan hij iets ritselen bij Suz nederland. Hoe meer mensen dit doen hoe groter jullie kans daarop.
Take care
 
Laatst bewerkt:
Heren SV'ers,

Ik rij een SV1000N van 2004 en kan bevestigen dat daarop de koppelingscilinder standaard MET ectra rubber is uitgevoerd.
Andere wijzigingen zijn;
iets lagere uitlaten
anders achterframe
dikkere buddy
veel kleinere taartschep
logo op tank

Groeten,
Ronald.
 
Gisteren een testrit gaan maken.

Ik twijfelde nog altijd tussen een twin en een 4 in lijn. Daarom testrit gemaakt met de GSX 1400 en met de SV 1000. Ik weet het, appelen en peren vergelijken. Ik verwachtte dat de sv 1000 een tegenvaller ging zijn. Ik ben namelijk een rustige rijder en had schrik van zithouding en het "ruwere" karakter van de twin.
De GSX reed fijn maar van zithouding,looks en motorkarakter verschilde hij niet veel van mijn vorige motors nl. bandit 1200 en honda cb. Met andere woorden de gsx viel niet tegen maar het déja vu gevoel was erg groot.
De sv was een ander verhaal. Toen die uit de garage gereden werd voelde ik de spanning al in mijn ledematen. De motor straalt pure passie uit. Het rijden was een kick. De zithouding, een hot-topic, viel wonderwel mee.
Met andere woorden, mijn keuze was snel gemaakt. Effe mijn financies nog eens op een rijtje zetten en volgende week een donkerblauwe s gaan bestellen.
De originele touringkit van suzuki laat ik er op zetten. Dit zijn Clip-ons die 3 cm verhogen (niet veel maar het origneel viel nog goed mee). En daarna wil ik nog valblokken. Bike design lijkt mij hiervoor een goede, mooie en goedkope keuze.
Ik twijfel nog om het achterspatbord in te korten maar eigenlijk vind ik het origineel niet lelijk. Ok, ik weet het ik heb geen smaak. Maar ja ik ben ook diezelfde die vroeg of laat nog een topcase ga installeren. ;)

Groetjes
 
Gisteren een testrit gaan maken.

Ik twijfelde nog altijd tussen een twin en een 4 in lijn. Daarom testrit gemaakt met de GSX 1400 en met de SV 1000. Ik weet het, appelen en peren vergelijken. Ik verwachtte dat de sv 1000 een tegenvaller ging zijn. Ik ben namelijk een rustige rijder en had schrik van zithouding en het "ruwere" karakter van de twin.
De GSX reed fijn maar van zithouding,looks en motorkarakter verschilde hij niet veel van mijn vorige motors nl. bandit 1200 en honda cb. Met andere woorden de gsx viel niet tegen maar het déja vu gevoel was erg groot.
De sv was een ander verhaal. Toen die uit de garage gereden werd voelde ik de spanning al in mijn ledematen. De motor straalt pure passie uit. Het rijden was een kick. De zithouding, een hot-topic, viel wonderwel mee.
Met andere woorden, mijn keuze was snel gemaakt. Effe mijn financies nog eens op een rijtje zetten en volgende week een donkerblauwe s gaan bestellen.
De originele touringkit van suzuki laat ik er op zetten. Dit zijn Clip-ons die 3 cm verhogen (niet veel maar het origneel viel nog goed mee). En daarna wil ik nog valblokken. Bike design lijkt mij hiervoor een goede, mooie en goedkope keuze.
Ik twijfel nog om het achterspatbord in te korten maar eigenlijk vind ik het origineel niet lelijk. Ok, ik weet het ik heb geen smaak. Maar ja ik ben ook diezelfde die vroeg of laat nog een topcase ga installeren. ;)

Groetjes
de rest is ok :) maar die topkoffer... een permanente ban :) :+
 
nou ik ben vandaag maar eens met m'n oude brommer (yamaha yzf1000r) naar leek geweest.
en eens gevraagt wat ie er voor geeft als ik een zwarte sv1000s koop
begint hij ineens te praten over die sv1000sz
heb je er een plaatje van vroeg ik
nee dat niet
maar om een lang verhaal toch kort te maken
heb ik em wel gekocht incl. LEO VINCE dempers

en nou maar afwachten hoe die er uit gaat zien }) :9 :]

eind februari begin maart word ie pas geleverd ;(
 
Maar wat voor plaatje heb je dan in je avatar staan? :9 Of is dat een foto die je gevonden heb op internet toevallig? Ben echt benieuwd hoe die SZ eruit gaat zien.

@go2go2: Je hebt ook nog andere merken valblokken die wellicht nog goedkoper zijn dan die van Bike Design. Bijvoorbeeld van Moko GSG: http://www.moko-gsg.de/84-97sturzpads/sp-suzuki/SPad_S_S24SV1000S.jpg. Die kosten ongeveer 85 euro en zitten met een iets andere bout vast aan het frame. Daarnaast heb je ook nog framesliders die door www.race-shop.nl verkocht worden. Die zitten weer op dezelfde plek als die van bike design.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad.... dubbele uitlaat pijpen... lijkt er verdacht veel op.
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een afbeelding van de SZ.
Ik ben echt heel benieuwd.

Wel stoer trouwens om even 11000 euro's uit te geven aan een motor waarvan je niet eens weet hoe hij eruit komt te zien :}


Ik denk eigenlijk toch niet dat hij tegen zal vallen...... 8-)
 
nou ik ben vandaag maar eens met m'n oude brommer (yamaha yzf1000r) naar leek geweest.
en eens gevraagt wat ie er voor geeft als ik een zwarte sv1000s koop
begint hij ineens te praten over die sv1000sz
heb je er een plaatje van vroeg ik
nee dat niet
maar om een lang verhaal toch kort te maken
heb ik em wel gekocht incl. LEO VINCE dempers

en nou maar afwachten hoe die er uit gaat zien }) :9 :]

eind februari begin maart word ie pas geleverd ;(

WOW fiction you got balls!! Hij zal zeker vet zijn die SZ, ben benieuwd naar de looks...gefeliciteerd in ieder geval!
 
ik denk dat ie er zo ongeveer uit moet komen tezien
dit is inderdaad een plaatje ergens van internet
en is volgens mij een soort motoportspecial die is uitgebreid met een volle onderkuip

niet rechtstreeks van de fabriek dus
en dat is die sv1000sz wel

deze zal ergens rond rijden in engeland aan het kentekenplaatje te zien

die sv1000sz zal denk ik ook wel een zwart frame en zwarte wielen hebben net als alle andere 2005 modellen



sv1000special.jpg
 
Niceeeeeee! *D 8-)

Jammer dat ze dat puntje tussen onderkuip en topkuip en die cover tussen tank en kont dan weer zwart laten... :X Vooral dat covertje tussen tank en kont kan je mooi over laten lopen van wit naar blauw. :9~
 
Zal wel mooi zijn, maar vind de 'naked'zoals ik/wij hem hebben mooier, staat wat bruter.... Maar is natuurlijk moeilijk oordelen want heb nog geen afbeelding gezien van de sz... Is voor mij gen reden om te gaann shoppen :9

heb die van mij niet eens een jaar...Ze zijn wel laat met afbeeldingen. Op geen enkele forum in nederland of buitenland kom ik er iets over tegen....
 
Mensen, het Powercommander inkoopaktie topic is geupdate. Is er daling in de prijs gekomen voor mensen met een unieke motor/uitlaatcombinatie. :)
 
Mensen, het Powercommander inkoopaktie topic is geupdate. Is er daling in de prijs gekomen voor mensen met een unieke motor/uitlaatcombinatie. :)
Dat heb je mooi geregeld. Hoe kwam je daar zo bij :) Ik geloof wel dat het mij destijds iets minder moeite kostte dan dat het jou heeft gekost... ;)
 
Voor alle belgische lezers van dit forum. De sv 1000 (vooral de s) vliegen de deur uit. Zelf was ik van plan om vrijdag mijn blauw esveeke te bestellen maar op een halve maand is bijna de volledige stock uitverkocht. De zilveren en de blauwe zijn niet meer te verkrijgen. Op dit ogenblik zijn er nog een aantal rode en een paar koperen (model k3).
Mijn dealer had in zijn showroom nog 1 blauwe staan. Ik hoop dat hij hem wilt reserveren voor mij anders ga ik heel erg balen.
 
Je doet werkelijk een heel goede deal in het Brussels salon. Ik was zo gelukkig om een rood exemplaar op de kop te kunnen tikken voor 6850 euro. Over een dikke week zou ik hem in mijn garage moeten hebben. Dan staat er een Gpz1100 Kawa te koop voor de liefhebbers.
Voor de introductie van het 2005 model wil Suzuki Belgie nog vlug hun volledige stock kwijt en aan zo'n prijs kun je echt niet weerstaan. Vlug zijn zou ik zeggen!! 8-)
 
Dat zijn wel de betere prijzen :}

In NL staat er ook al een tijdje een rode te koop, nieuw, maar 2004 model nu voor 9999,-euro

dat scheelt nogal ff wat zeg!!! :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan