sv 650 sneller??

svs

MF'er
10 jul 2005
209
0
Kapelle
Hoi, ik ben de trotse bezitter van een sv 650 s yos. uit 2005 en ik vind het een fijne machine maar........ zou het nog sneller kunnen, en dan bedoel ik geen power commander of een tandwiel, maar echt sneller ??

iemand een idee?


Edit
onderwerp aangepast:

tuning sv 650 middels Wiseco 700 CC Kit.

Naast de Yoshi uitlaat en het K&N Filter, komt er ook nog een PC op.

Binnenkort naar Ruud Frederiks in Goes, Updates volgen.

waarschijnlijk wordt voorste tandwiel weer orgineel. is nu erg nerveus in 1e versnelling ;)
 
Laatst bewerkt:
Snap niet waarom je niet gewoon een big-bore ( 744cc ) setje hebt gekocht als dit? Was je in een keer klaar.

Zlock Racing

744650kit.jpg



"100 plus horsepower in race bikes!"
"85 plus horsepower in street bikes!"
 
Laatst bewerkt:
- compleet Akrapovic uitlaat systeem titanium
- powercommander
- quick shifter
- luchtfilter element met betere doorvoer

enz.

Allemaal dingen om hem iets op te fokken
kost wel bij elkaar rond de 2000 euro als het niet meer is
dus denk daar wel over na

Groetjes Sander de Jongh
 
vlam je er een supercharger op, zal je ook wel wat kosten. Krijg je je extra pk's geleidelijk aan.
Kun je gemakkelijk 20pk'tjes uit halen. Meer zou ik niet durven=> lagers,zuigers.....
Als je geen pc,.... wilt gebruiken => zal het je een stevige duit kosten.
 
even voor de duidelijkheid.
want niet iedereen schijnt te begrijpen wat ik bedoel.

ik heb nu al 2 jaar veel plezier aan deze fiets.
samen met de vrouw er zo'n 35dkm op gereden.
al diversen aanpassingen doorgevoerd.
standaard zat hier al een yoshidemper op.

verder heb ik na een run te laten uitvoeren hem af laten stellen met een yoshibox bij R Frederiks in goes.

later een k&n filter erop en nogmaals afgesteld.

ook heb ik het voorste tandwiel 1 tand verkleind.

maar toen liep ik dus tegen de aangeboden wiseco 700 cc kit aan.
deze ben ik er momenteel aan het opzetten.

Tevens:
stalen remleidingen voor ( vind ik een goede verbetering.)
bij hyper pro de vering aan laten passen.( is ook een hele verbetering.)
dit krijgt nog een vervolg want ik heb de achterveer van nopper overgenomen die ik er onder aan het zetten ben.
ook neem ik de voorvork over van Knaapie.

is allemaal niet zo goedkoop en waarschijnlijk niet de meest rendabele investering, maar zie het als het verpersoonlijken van de bike ;)

nogmaals wordt vervolgd. :+
 
Snap niet waarom je niet gewoon een big-bore ( 744cc ) setje hebt gekocht als dit? Was je in een keer klaar.

Zlock Racing

[afbeelding]
Bij dit setje moet je alsnog je eigen cilinders opsturen voor bewerking of ruilen met Zlock Racing van cilinders. Zuigers opsturen naar de VS (en vooral weer terug naar NL) kost nogal wat, want die dingen zijn aardig zwaar. Bovendien zal je met zulke tuning toch zeker wel een andere krukas van bijv. Falicon moeten hebben om de boel heel te houden.

Een frame van Nico Bakker voor een SV blok lijkt me ook wel wat... :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel weeg je?
Als je eerst zorgt dat je een kilo of 15 afvalt door minder te eten bijv. :Y
Dit levert niet meer vermogen, maar wel een betere pk/gewicht ratio op.
Tevens spaar je meer geld doordat je minder eet, hiervan zou je bijv. een
setje nokkenassen en een powercommander kunnen kopen.
Ik denk dat dit de ideale vermogenswinst is. _O-
 
Hoeveel weeg je?
Als je eerst zorgt dat je een kilo of 15 afvalt door minder te eten bijv. :Y
Dit levert niet meer vermogen, maar wel een betere pk/gewicht ratio op.
Tevens spaar je meer geld doordat je minder eet, hiervan zou je bijv. een
setje nokkenassen en een powercommander kunnen kopen.
Ik denk dat dit de ideale vermogenswinst is. _O-

_O-

dan kom ik op 53 kg :o

dan zijn echt waarden voor motorgp rijders ;)

dat zou met mijn 177cm toch wat teveel van het goede zijn :)
 
Bij dit setje moet je alsnog je eigen cilinders opsturen voor bewerking of ruilen met Zlock Racing van cilinders. Zuigers opsturen naar de VS (en vooral weer terug naar NL) kost nogal wat, want die dingen zijn aardig zwaar. Bovendien zal je met zulke tuning toch zeker wel een andere krukas van bijv. Falicon moeten hebben om de boel heel te houden.

Een frame van Nico Bakker voor een SV blok lijkt me ook wel wat... :Y :]

Kijk hier maar eens.

Zelfbouw Bakker/Sp1 eindelijk gereed!

Heeft een SP1 met Bakker frame.Ziet er erg gelikt uit.
 
"Meer vermogen" is zo'n ruim begrip. Je moet eerst kijken wat je er mee wil doen. Wil je alleen de topsnelheid verhogen voor rechtdoor op de snelweg? Dan maakt het niet uit hoeveel je er bij trekt, dan ben je er echt zo maar aan gewend zodat je nog meer wil. Of wil je harder de bochten om en uitaccelereren? In het eerste geval kan je al harder gaan als je een groter voortandwiel of kleiner achtertandwiel (of beide) pakt. Als je harder door de bochten wilt en wilt accelereren dan draai je het gewoon om. Goedkoop en efficient.

Nog beter is om een racecursus te doen (CRT/motorextra/knmv), dat levert vaak veel meer snelheid op. Daar leer je de pk's te gebruiken en op het asfalt te drukken. De rijder bepaald uiteindelijk hoe hard er gereden wordt en een goede coureur rijdt op een slechte motor vaak harder dan een slechte coureur op de nieuwste en snelste supersport...

mzzl
 
Terug
Bovenaan Onderaan