DennyzfR6
MF veteraan
Hoi Mf' ers
Mijn SV mij valt uit wanneer hij warm is, ik de koppeling in knijp en hij terugvalt in toeren, dan slaat deze door naar onderen in toerental en valt abrupt uit. Soms hakkelt die net rond de 300 toeren en klimt dan rustig weer omhoog naar stationair. Motor loopt stationair keurig strak en start altijd in 1 keer, ook na uitvallen. Dit gebeurt zowel bij 5km/u als bij 120. Meest voorkomend bij bijv. tot stilstand komen bij een stoplicht.
Wat is er gebeurd:
1. Injectiereiniger is er doorheen gegaan, tank op reserve, flesje erin. Rijden, nacht laten staan -> geen resultaat
2. Kleppen zijn gecontroleerd, stonden perfect. En de boel stond perfect synchroon
3. Yoshi box om bij te stellen en gassen meten. Resultaat, motor loopt bizar veel te rijk. Bijstellen naar beneden leek geen verschil te hebben op de CO waarden. Dit is het meest rare punt. Volledig systeem, cat ertussenuit en een K&N filter en een motor die met name tot de 3500 toeren veel te rijk loopt Stationair zijn de CO waarden wel heel netjes. Na de 5 a 6000 toeren worden ze ook weer netter (lager)
4. Pair systeem weer aangesloten, controle of dit help -> geen resultaat
5. Zonder uitlaten gereden (wellicht teveel tegendruk) -> geen resultaat
6. ECU omgewisseld voor nieuwe standaard ECU -> motor is niet meer uitgevallen, maar valt wel terug tot 300 toeren en klimt dan net weer omhoog. Probleem is dus nog aanwezig maar lijkt een tikkeltje minder, echter heb ik hier nog maar 1 rit mee gereden.
7. Geen foutmeldingen kunnen uitlezen
Waar zou hetl aan kunnen liggen.
Advies van de motorzaak was om een PC3 aan te schaffen en daarmee proberen het weg te regelen.
Mijn SV mij valt uit wanneer hij warm is, ik de koppeling in knijp en hij terugvalt in toeren, dan slaat deze door naar onderen in toerental en valt abrupt uit. Soms hakkelt die net rond de 300 toeren en klimt dan rustig weer omhoog naar stationair. Motor loopt stationair keurig strak en start altijd in 1 keer, ook na uitvallen. Dit gebeurt zowel bij 5km/u als bij 120. Meest voorkomend bij bijv. tot stilstand komen bij een stoplicht.
Wat is er gebeurd:
1. Injectiereiniger is er doorheen gegaan, tank op reserve, flesje erin. Rijden, nacht laten staan -> geen resultaat
2. Kleppen zijn gecontroleerd, stonden perfect. En de boel stond perfect synchroon
3. Yoshi box om bij te stellen en gassen meten. Resultaat, motor loopt bizar veel te rijk. Bijstellen naar beneden leek geen verschil te hebben op de CO waarden. Dit is het meest rare punt. Volledig systeem, cat ertussenuit en een K&N filter en een motor die met name tot de 3500 toeren veel te rijk loopt Stationair zijn de CO waarden wel heel netjes. Na de 5 a 6000 toeren worden ze ook weer netter (lager)
4. Pair systeem weer aangesloten, controle of dit help -> geen resultaat
5. Zonder uitlaten gereden (wellicht teveel tegendruk) -> geen resultaat
6. ECU omgewisseld voor nieuwe standaard ECU -> motor is niet meer uitgevallen, maar valt wel terug tot 300 toeren en klimt dan net weer omhoog. Probleem is dus nog aanwezig maar lijkt een tikkeltje minder, echter heb ik hier nog maar 1 rit mee gereden.
7. Geen foutmeldingen kunnen uitlezen
Waar zou hetl aan kunnen liggen.
Advies van de motorzaak was om een PC3 aan te schaffen en daarmee proberen het weg te regelen.
Laatst bewerkt: