't Honda Ses 150 Dylan Topic

Beste leden even een vraagje.

Mijn maat zijn Dylan is afgelopen nacht gestolen, maar gelukkig een straat verder wel weer terug gevonden.

Contactslot is vernielt terwijl hij op het stuurslot stond.

Is hij nog makkelijk van het stuurslot te krijgen nu?
En heeft iemand toevallig een setje sloten?
Tis niet makkelijk, wel te doen. Vorige zomer mijne terug gevonden nadat ze in huis de sleutels hadden gevonden.
Uitboren en slijpen. Vervanging slotjes voldoende te krijgen. Aftermarket goed genoeg vind ik Contactslot set Honda Dylan 125cc 150cc 2001 t/m 2006 RMS
MVIMG_20200724_124501.jpg

Breekboutjesbwaren lastig
 
Laatst bewerkt:
We hebben al set slotjes met sleutel op de sloop gevonden, het wordt dus echt oude slot uitboren, is meteen de pen van stuurslot dan ook vrij?
Ik denk dat het zijn geluk is dat die niet gebroken is, je ziet op de bewakingscamera dat iemand hem weghaalt door voor op te tillen, dat verveelt al snel na een halve straat. :)
 
We hebben al set slotjes met sleutel op de sloop gevonden, het wordt dus echt oude slot uitboren, is meteen de pen van stuurslot dan ook vrij?
Ik denk dat het zijn geluk is dat die niet gebroken is, je ziet op de bewakingscamera dat iemand hem weghaalt door voor op te tillen, dat verveelt al snel na een halve straat. :)
Na flink huishouden lag die pen los, dat was niet grootste uitdaging.. die breekboutjes wel

btw. over hoe een scooter mee te nemen op stuurslot, heb ik er ook wel ff werk aan gehad. Hondje onder voorwiel, maar kreeg het niet strak genoeg met wat spanbanden... flink lopen sleuren om thuis te krijgen, was nog geen 800 meter :-)
 
Laatst bewerkt:
Het is allemaal geregeld, het viel onder zijn verzekering, de Dylan gaat met reeds aangekochte slot naar de reparateur en het wordt opgelost. }
Weer bedankt voor de reacties.
 
ik had een pcx 150 van 2014 maar was inderdaad minder mooi dan de Dylan.

het zijn ook erg handige scoots bij minder legale bezigheden
 
Het is allemaal geregeld, het viel onder zijn verzekering, de Dylan gaat met reeds aangekochte slot naar de reparateur en het wordt opgelost. }
Weer bedankt voor de reacties.
Nog niet helemaal opgelost, slot is vervangen, maar doordat ze waarschijnlijk het stuurslot hebben willen breken en veel kracht op het stuur hebben gezet staat stuur nu iets scheef op moment het wiel recht staat.

Iemand een idee wat er is verbogen of verschoven en eventueel nog slooponderdelen om het op te lossen?
 
Nog niet helemaal opgelost, slot is vervangen, maar doordat ze waarschijnlijk het stuurslot hebben willen breken en veel kracht op het stuur hebben gezet staat stuur nu iets scheef op moment het wiel recht staat.

Iemand een idee wat er is verbogen of verschoven en eventueel nog slooponderdelen om het op te lossen?
volgens mij het punt waar stuur op de stuurpen gaat, dat lijkt me zwakste punt.
boutje 4:
dylan stuur.png
 
Oeh, dat jeukt wel, als hij om de hoek had gestaan ..........
ik heb nog wat dozen onderdelen en half blok. eventueel intresse? moet wat garage opruiming doen, de dozen nemen behoorlijk wat plek in. Zitten wat spullen in als vario en koppeling, cylinder, remcylinder, radiator , krukas en nog zakje boutjes en nog meer. Kan wel plaatje maken als je wat wil zien. Ik ga er wsl niks meer mee doen. Kan weg voor onder 100,--.
 
ik heb nog wat dozen onderdelen en half blok. eventueel intresse? moet wat garage opruiming doen, de dozen nemen behoorlijk wat plek in. Zitten wat spullen in als vario en koppeling, cylinder, remcylinder, radiator , krukas en nog zakje boutjes en nog meer. Kan wel plaatje maken als je wat wil zien. Ik ga er wsl niks meer mee doen. Kan weg voor onder 100,--.
Heb geen Dylan meer, heb dus niet heel veel aan een doos onderdelen 😅
 
Die zit er niet tussen. Zijn volgens mij wel scooter remmen die ook passen. Ben ff kwijt welke. Zijn dan niet duur

Zoiets
 
Vooral uiterlijk, verlichting etc, NES heeft een wat modieuzer uiterlijk (:p)
Rijwielgedeelte is hetzelfde, blok ook, kmteller werkt mechanisch en dr zit een temperatuurmeter op.
 
Heb sinds deze week weer een Dylan na de mijne in 2007 te hebben verkocht. Maar al na de eerste rit rode lampje aan. Te warm dus. Iemand die weet waar te beginnen met zoeken? Zag ook dat er teveel olie inzit en echt megadunne olie.
 
Ik zou ook even controleren op lekkage, lagertje en keering van de waterpomp willen ook wel eens de geest geven, dan lekt hij en dat zie je onderaan het blok, als er echt te weinig koelvloeistof in zit moet dat toch ergens gebleven zijn.

Kwam er enkel olie uit of was het vermengt met koelvloeistof? Dan waarschijnlijk koppakking.

Als bovenstaande oke is dan heb je eventueel nog de sensor die het ventilatortje voor de radiateur aanstuurt, maar dan zou je enkel stilstaand een probleem moeten hebben, als je rijd krijgt hij dan genoeg rijwindkoeling, of verstopte radiateur doordat er geen juist koelmiddel in is gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan