T max 500 bouwjaar 2011

Mister jaouad

Rookie
8 aug 2020
8
0
Hallo ik had graag geweten of er iemand is die dit probleem bij de T max 500 van het bouwjaar 2011 heeft voorgehad , wanneer ik aan mijn contact draai hoor je een zoemendgeluid soms hoor ik het niet en start deze niet meer , als ik hem wat laat staan uurtje ofzo doet hij het plots terug en ook na een rit even laten staan en dat hij uit niets nimeer zoemt en ook nie start , graag hoor ik het van jullie Mvg
 
Ik ben geen techneut, maar klinkt als een probleempje met je brandstofpomp.
Wellicht ergens een soort van slechte verbinding zodat er soms geen stroom op komt te staan.
Weet niet hoe handig jij bent, anders even de bedrading nakijken die de brandstofpomp voedt.
 
Heb ook bij een monteur gehoord deze heeft de benzine filter aan die stuk zou zijn dat het een probleem is van dat model
 
Heb je een multimeter en kan je daar mee omgaan?
Zo ja dan zou ik, op het moment dat je het gezoem niet hoort, eens meten of je spanning krijgt op je brandstofpomp.
Als het benzinefilter stuk is zou’ie helemaal niks doen denk ik.
Maar dat kan je makkelijk vervangen
 
Heb je een multimeter en kan je daar mee omgaan?
Zo ja dan zou ik, op het moment dat je het gezoem niet hoort, eens meten of je spanning krijgt op je brandstofpomp.
Als het benzinefilter stuk is zou’ie helemaal niks doen denk ik.
Maar dat kan je makkelijk vervangen

Hallo ik begrijp wel wat u bedoeld maar om
De brandstof filter van dit model te willen veranderen moeten alle kappen er van dat is een hele grote klus heb het opgezocht
 
Daar heb jij helemaal gelijk aan en daar weet ik alles van.
Heb zelf een tijdlang op motorscooters rondgereden en het nadeel van dit soort machines vond ik de vele kappen rondom die telkens bij de onderhoudsbeurt deels los moesten om erbij te komen.
Ik liet mijn onderhoud doen door een dealer en die was zeker een derde van de tijd van de onderhoudsbeurt druk met verwijderen en terug installeren van de kappen.
Dat kost behoorlijk wat manuren kan ik je zeggen en beurtjes van 800 euro waren heel normaal
Vond dat eigenlijk best wel zot.
Tegenwoordig rijd ik met naked bikes rond en gelukkig wat vele kappen rondom betreft geen gedonder meer mee.
Lekker makkelijk overal bij kunnen en geen bakken aan arbeidstijd nodig hebben om die kappenzooi te verwijderen om ergens bij te kunnen.
 
Daar heb jij helemaal gelijk aan en daar weet ik alles van.
Heb zelf een tijdlang op motorscooters rondgereden en het nadeel van dit soort machines vond ik de vele kappen rondom die telkens bij de onderhoudsbeurt deels los moesten om erbij te komen.
Ik liet mijn onderhoud doen door een dealer en die was zeker een derde van de tijd van de onderhoudsbeurt druk met verwijderen en terug installeren van de kappen.
Dat kost behoorlijk wat manuren kan ik je zeggen en beurtjes van 800 euro waren heel normaal
Vond dat eigenlijk best wel zot.
Tegenwoordig rijd ik met naked bikes rond en gelukkig wat vele kappen rondom betreft geen gedonder meer mee.
Lekker makkelijk overal bij kunnen en geen bakken aan arbeidstijd nodig hebben om die kappenzooi te verwijderen om ergens bij te kunnen.

😂800 euro das goed doorgerekend dan haal ik elke dag wel 1 kap af maak ik er project van 👍
 
Ja, ongelogen een rekening van 800 euro voor een onderhoudsbeurt van een Yamaha Xmax250cc motorscooter.
Wel bij een merkdealer dan hoor.
Dus geen Jan de beunhaas in een schuurtje achter het huis.
Kreeg uiteraard de rekening ter inzage en schrok van het hoge aantal man-uren wat er in zat.
Dat was bijna nog meer dan alle vervangen onderdelen.
 
Ja, ongelogen een rekening van 800 euro voor een onderhoudsbeurt van een Yamaha Xmax250cc motorscooter.
Wel bij een merkdealer dan hoor.
Dus geen Jan de beunhaas in een schuurtje achter het huis.
Kreeg uiteraard de rekening ter inzage en schrok van het hoge aantal man-uren wat er in zat.
Dat was bijna nog meer dan alle vervangen onderdelen.

Heb deze benzine pomp 33 euro besteld met verzending 40 euro 1 uur alle kappen der af nieuwe pompje omgebouwd pakt 3uur aan bezig geweest en de pomp slaat derect aan en start derect en als ik video bekijk YouTube spreken ze over 5uur werk enkel demonteren van kappen 🥱dan begrijp ik de facturen van 800 euro dus ben er vanaf gekomen voor 40 euro ✋
 
Terug
Bovenaan Onderaan