Regelmatig moeten opspannen van de ketting is waar de meeste mensen het aan gaan merken. Happerig lopen op de tandwielen als deze versleten zijn(meestal eerst aan de voorzijde). Ter controle kun je ook kijken hoeveel speling de ketting op het achtertandwiel heeft. (ketting aan de achterzijde van het tandwiel beetpakken en kijken of er ruimte erop zit)
Regelmatig moeten opspannen van de ketting is waar de meeste mensen het aan gaan merken. Happerig lopen op de tandwielen als deze versleten zijn(meestal eerst aan de voorzijde). Ter controle kun je ook kijken hoeveel speling de ketting op het achtertandwiel heeft. (ketting aan de achterzijde van het tandwiel beetpakken en kijken of er ruimte erop zit)
Als je de ketting op het achter tandwiel kan oplichten dan heb je te veel speling.
Dan duurt het in de regel niet lang meer voor ie versleten is.
Als je motor achteruitloopt en je hoort de ketting (Klonken)
dan is het ook gebeurd.
mt. vr. grt. Groen
lijkt mij vrij duur[me]Phr3ak heeft een vers tandwiel + ketting setje
[/me]
Alles koste inclusief montage € 300,-
Bij startwin in Loenen (bij Apeldoorn)
Dus nu weer op naar de volgende 21.000 km
lijkt mij vrij duur
Ik hoor altijd prijzen van 150€ voor de set...ex montage dan
Ligt misschien ook aan het merk , welke heb je
Een kettingset kan bij goed onderhoud meer dan 30k mee gaan.
[me]cdegroot is maar weer blij dat-ie een cardan heeft...
[/me]
staat er neit bij iedere fiets zo'n pijltje op de achterbrug dan??
bij een niet originele ketting is dat wel niet helemaal betrouwbaar, maar geeft toch een goede indicatie!?
Ja hoor, maar dan heb je al ruim 6 cijfertjes op je teller staan. Het is uiteindelijk goedkoper dan een ketting - ik geloof een kroonwielsetje voor zo'n 300 pleuri's (en ik kan volstaan met af en toe versnellingsbakolie in mijn cardan te gooien... Al dat geklooi met smeermiddeltjes).Denk dat een cardan ook wel zal slijten, mischien niet zo snel als een ketting, maar toch
Ja hoor, maar dan heb je al ruim 6 cijfertjes op je teller staan. Het is uiteindelijk goedkoper dan een ketting - ik geloof een kroonwielsetje voor zo'n 300 pleuri's (en ik kan volstaan met af en toe versnellingsbakolie in mijn cardan te gooien... Al dat geklooi met smeermiddeltjes).