Tankpad noodzaak? (krassen zonder tankpad?)

FragDaddy

MF veteraan
8 sep 2002
2.478
0
Ik heb net een nieuwe motor gekocht (nieuwe 2003 R6 *D ) en vroeg me af of ik er een tankpad op moet plakken tegen krassen.

Op mijn vorige motor had ik dit wel. (zat er op toen ik hem kocht) maar ik vind het eigenlijk mooier zonder.

ik heb op de motor een leren broek en jas aan met een flap over de rits.

wie heeft ervaring
 
Ik heb er wel een. De reden? De rits van m'n combi...... Krassen zijn haast onvermijdelijk. Zijn tegenwoordig hele mooie opvallende in de handel, maar ook pads die in dezelfde kleur als je motor zijn, wat dus niet opvalt. Net wat jezelf wil natuurlijk.
 
Ik vind die dingen erg lelijk dus zit er ook geen op m'n motor.
Ik zit natuurlijk een stuk rechter maar ik heb geen last van krassen van m'n knopen/ritssluiting.
 
Ik heb er wel een. De reden? De rits van m'n combi...... Krassen zijn haast onvermijdelijk. Zijn tegenwoordig hele mooie opvallende in de handel, maar ook pads die in dezelfde kleur als je motor zijn, wat dus niet opvalt. Net wat jezelf wil natuurlijk.
ik heb een zilver-metallic tank dus dan zou ik bijna een transparante tankpad moeten hebben.

ik vind die dingen echt niet mooi. zo min mogelijk stickers op mijn motor AUB :)

Ik vind die dingen erg lelijk dus zit er ook geen op m'n motor.
En? krassen? wat voor broek/jas gebruik je?
edit: snel je post editen he spider.. boefje :P
 
Je kunt altijd kijken of er krassen op je tank komen, als dat gebeurd kun je er alsnog een takpad overheen plakken ;)
 
Je kunt altijd kijken of er krassen op je tank komen, als dat gebeurd kun je er alsnog een takpad overheen plakken ;)
Daar heb ik ook al aan gedacht. maar dat vind ik niet zo'n goed idee :) dus schakelen we het almachtige motor-forum maar weer in.
 
Ik heb er een kevlar tankpad tegen geplakt. Vind ik wel mooi staanbij het grijs van de motor.
En het gaat niet alleen over krassen. De lak gaat (mogelijk) ook mat worden.
Als je gaat verzitten, schuur je iedere keer tegen de tank met je lederen broek.
 
Ik heb er een kevlar tankpad tegen geplakt. Vind ik wel mooi staanbij het grijs van de motor.
En het gaat niet alleen over krassen. De lak gaat (mogelijk) ook mat worden.
Als je gaat verzitten, schuur je iedere keer tegen de tank met je lederen broek.
hoe ziet zo'n kevlar tankpad er dan uit? gewoon helemaal zwart?
 
Ik had ook last van krasjes en een matte plek op de tank van mijn fzr, rijdt altijd met leren broek.
Maar het leer zelf maakt ook minuscule krasjes waar je tank mat van word.
En wat denk je van het zand en ander vuil wat tussen je tank en broek komt :o , schuurt ook lekker.
 
Kans op krassen is héél groot, en als je geen krassen
maakt komt er waarschijnlijk een doffe plek op de lak.

Hoe lelijk die pads ook zijn...beter dat dan een vergalde
paint-job...

gewoon lekker op je gemak rondkijken voor de minst lelijke
op de beurs....succes er mee
 
Je kunt er ook boeklon op plakken dit is gewoon doorzichtig maar je krijgt toch geen krassen. De lakken van tegenwoordig zijn echt niet meer wat ze geweest zijn alle lakken zijn op waterbasis.
 
Heb er één in vrijwel exact de kleur van de tank. Zie je vrijwel niet. Denk dat ze er ook wel als transparant moeten zijn.
Denk dat je zonder tankpad meet kans op krassen hebt.
 
Nou. als ik de lak sloop, dan moet er maar een tankpad op.

Maar dan dus een egaal zwarte. past goed bij de rest van de fiets.
 
Laatst bewerkt:
Nou. als ik de lak sloop, dan moet er maar een tankpad op.

Maar dan dus een egaal zwarte. past goed bij de rest van de fiets.
Wacht even tot morgen, dan heb je de foto gezien van mijn tankpad, ik vind die beter passen dan een zwarte. eigenlijk valt hij niet eens erg op vind ik.
 
Wacht even tot morgen, dan heb je de foto gezien van mijn tankpad, ik vind die beter passen dan een zwarte. eigenlijk valt hij niet eens erg op vind ik.
tuurlijk wacht ik nog even. wacht nog zeker tot zaterdag.
 
Ik had ook last van krasjes en een matte plek op de tank van mijn fzr, rijdt altijd met leren broek.
Maar het leer zelf maakt ook minuscule krasjes waar je tank mat van word.
En wat denk je van het zand en ander vuil wat tussen je tank en broek komt :o , schuurt ook lekker.
Maar dan heeft een tankpad weinig nut want die zit niet tussen je benen en de tank...
 
Terug
Bovenaan Onderaan