Te hard rijden door koekblikkers

@ miertje: wat voor verlichting heb je op je motor zitten? Ik merk dat ze voor mij ( R6 2005 met lekkere felle lampen ) ook gelijk aan de kant gaan en voor mijn vriendin met Fazer nauwelijks...

Misschien dat het daar mee te maken heeft???

Verder, tis weer bijna weekend !!!!!! :W
 
Waar ik juist zo'n last van heb is dat ik naar rechts ga voor een ander die dicht achter me zit. Vervolgens gaat die persoon met een miniscuul snelheidsverschil me voorbij en kan ik in de ankers voor de vrachtwagen voor me omdat lulletje op de linker baan niet door rijdt.


_O- _O- _O- _O- _O-
 
@ miertje: wat voor verlichting heb je op je motor zitten? Ik merk dat ze voor mij ( R6 2005 met lekkere felle lampen ) ook gelijk aan de kant gaan en voor mijn vriendin met Fazer nauwelijks...

Misschien dat het daar mee te maken heeft???

Verder, tis weer bijna weekend !!!!!! :W


R6 2006 met standaard lampen *O* *O* *O*
 
Man man ik zou willen dat de koekerds zo voor mij aan de kant gingen! Nu moet ik iedere keer zo hard rijden om de verloren tijd in te halen als ze eindelijk wel naar rechts gaan!


Man, op mijn stukje snelweg zijn ze zo aardig dat ze ook nog naar mij toeteren en seinen *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Echt hele vriendelijke koekblikkers :} :} :} :}
 
Haha dit is toch een grapje of niet ;)
Ik denk dat het probleem er hem in zit dat je precies 120 wil rijden. Al die vierwielers rijden 120 op de klok wat resulteert in 110. Op de motor ga je dus consequent ietje harder want jij wil 120 rijden en daarom haal je de hele tijd in, maarjah als je inhaalt wil je niet inhalen met 6/7 km per uur verschil dus geef je wat gas bij. Tadaaa, wat leren we hiervan. Je moet gewoon met het verkeer op de rechterbaan mee rijden. Niet proberen 120 consequent aan te houden, maar gewoon rustig mee hobbelen. Heel makkelijk hoor, probeer maar eens.
Toch moet ik zeggen dat ik het een leuk stukje vond om te lezen op de vrijdag ochtend hoor.


@Str8pilot, dat heb ik nou ook vaak en dan is mijn koekblik ook nog een dusdanig sloom ding dat ik me extra genaaid voel want voor ik weer op snelheid ben zijn we weer een kilometertje of wat verder.
 
Oké ik rijd nu al een tijdje motor en kom vaak tot de conlusie dat ik regelmatig te snel aan het rijden ben.

Meestal rijd ik te snel omdat ik dat bewust doe en het gewoon lekker vind om lekker door te rijden. Maar er zijn ook wel eens dagen dat ik denk: ik ga mij vandaag aan de regels houden en netjes en rustig naar huis toe rijden. Helaas lukt mij dat bijna nooit, en ik denk dat ik er achter ben waarom dat gebeurd. Ik vraag mij af of jullie dezelfde ervaring hebbben als ik.

Het gebeurd voornamelijk als het wat drukker is op de weg. Tot aan de snelweg gaat het allemaal redelijk goed en hou ik mij netjes aan de maximale snelheid, en dan gaat het mis de snelweg.

Ik rijd netjes met het verkeer mee, toch wel vaak op de linkerbaan, aangezien rechts wel erg traag gaat (langzamer dan 110), en dan in een keer gaat de auto voor mij op een onmogelijke plek naar rechts. Ik vraag mij af waarom hij dat doet, aangezien hij zo weer terug moet naar links omdat hij sneller gaat dan de rechter baan. Ik wacht netjes tot hij weer terug kan, maar zodra hij terug is naar links, duikt ie net zo snel weer naar rechts.

Ik heb het idee dat hij aan de kant gaat voor mij zodat ik er langs kan. Dit doe ik dan maar, geef iets gas bij en ga voor hem rijden. Nu ik voor hem rij wil ik hem natuurlijk niet hinderen en zorg dat ik sneller of net zo snel als hem blijf rijden.

De auto die nu voor mij zit doet exact hetzelfde als de auto die achter mij zit, hij gaat aan de kant zodat ik er langs kan. Maar ik wil er eigenlijk helemaal niet langs. Toch geef ik maar weer wat gas bij en zit nu ook voor die auto. Ondertussen rijdt ik nu al constant wat sneller dan de maximale snelheid.

De volgende auto gaat alweer aan de kant, enz. enz. enz. enz. En voor je het weet ben je 160 aan het rijden.

Dus, eigenlijk is het de schuld van de koekblikkers dat ik te snel ga op de snelweg. Of zie ik het helemaal verkeerd :?
Wees blij! Ze zien je tenminste en zijn niet zoals zo veel van die nietsziende blikkers in de file die je ruimte juist proberen te reduceren tot 0 *O*
 
1. Je bent verplicht om rechts te rijden. Dus die automobilsten doe het juist goed.
2. Ik Heb eerder het omgekeerde dat ze maar niet opzij willen omdat ze denken dat je ze later op gaat houden.
 
Goedemorgen!

Ik moet zeggen, ik herken het helemaal.. Rij erg veel snelweg kilometers en heb ook vaak zoiets van "je gaat zo lief opzij, nou dan kan ik er niet achter blijven" gebeurd met name als de file weer op aan het trekken is en men netjes aan de kant gaat om me er nog door te laten...
sja, dat we inmiddels al weer 80km rijden daar kan die koekblikker niets aan doen dus dan rij ik hem maar voorbij en zwaai vriendelijk als bedankje.

Wat me wel opvalt buiten de file)
- kom je met een groot snelheidsverschil achterop dan gaan mensen SNEL aan de kant
- rijd je met een SuperSport + bovenstaande dan gaan ze sneller op zij als wanneer je op een toer of chopper rijd.

Verder valt me op dat men steeds beter aan de kant gaat in de file (uitzonderingen daargelaten. zoals een blikker gisteren. Was hem voorbij met 10km verschil ofzo. file ging harder rijden dus bleef voor hem en ~10 meter achter mijn voorganger. hij komt dus gewoon NAAST me rijden! volgende keer dus beter positie rijden maar ja, ik verwachte dat de boel weer zou gaan vertragen en ik er weer tussendoor zou moeten)
Ook gaan mensen veel sneller aan de kant voor een motor als voor een koekblik.

Overigens is mijn snelheid ~140 km/u met de motorfiets.. en 120km/u met het blik (op de teller)
reden voor te hard rijden: de linkerbaan is beter als de rechter (spoorvorming)
 
Het kan ook te maken hebben met verwachtingen en anticiperen: mijn instructeur zei dat andere weggebruikers van motorrijders verwachten dat ze snel zijn.

Ik merk het soms ook als ik een beetje lui rijd en achter een auto blijf hangen die niet helemaal de maximumsnelheid rijdt. Dan gaan ze aan de kant. Ze denken dat je er langs zult gaan.

Dat is anticiperen en het is op zich alleen maar toe te juichen.
 
Helaas heeft zowat iedereen wel een argument om zich asociaal te gedragen :]
 
O, moet ik nu met je meepraten omdat je vindt dat jouw asociaal rij-gedrag te wijten is aan het gedrag van asociale koekblikkers?
Nou tot ziens in een janktopic dat je een boete hebt gehad of je rijbewijs is ingenomen :W
 
O, moet ik nu met je meepraten omdat je vindt dat jouw asociaal rij-gedrag te wijten is aan het gedrag van asociale koekblikkers?
Nou tot ziens in een janktopic dat je een boete hebt gehad of je rijbewijs is ingenomen :W


Ten eerste:

Ik weet niet waar je het asociaal rijden vandaag haalt ? Ik geef alleen aan dat auto's aan de kant gaan en dat ik daarom moeite heb met netjes 120 km/h uur te rijden :W :W :W

Als jij sneller dan 120 km/h rijden asociaal vindt dan zal ik wel asociaal rijden ;)

Ten tweede:

Ik heb al een topic dat mijn rijbewijs is ingenomen _O- _O- _O-

Miertje in "Roze papiertje kwijt, krijg hem nooit me..."

Dusssssss Het is weer vrijdag, let the games begin 8-) 8-)
 
Als ik in de auto zit heb ik altijd last van motoren die 140 rijden op de linkerstrook en die niet naar rechts gaan, terwijl er toch de ruimte voor is. B|
 
Ik denk dat het probleem er hem in zit dat je precies 120 wil rijden. Al die vierwielers rijden 120 op de klok wat resulteert in 110. Op de motor ga je dus consequent ietje harder want jij wil 120 rijden en daarom haal je de hele tijd in, maarjah als je inhaalt wil je niet inhalen met 6/7 km per uur verschil dus geef je wat gas bij. Tadaaa, wat leren we hiervan. Je moet gewoon met het verkeer op de rechterbaan mee rijden. Niet proberen 120 consequent aan te houden, maar gewoon rustig mee hobbelen. Heel makkelijk hoor,

Tellers in auto wijken idd af, maar die op jouw motor niet.... :+ De mijne zelf meer dan m'n auto.
Maar eerlijik gezegd merk ik t verschil niet zo goed, misschien zie jij er wel uit als een politiemotor :-).
 
Tellers in auto wijken idd af, maar die op jouw motor niet.... :+ De mijne zelf meer dan m'n auto.
Maar eerlijik gezegd merk ik t verschil niet zo goed, misschien zie jij er wel uit als een politiemotor :-).

:N 120 is 120 })
 
Het kan ook te maken hebben met verwachtingen en anticiperen: mijn instructeur zei dat andere weggebruikers van motorrijders verwachten dat ze snel zijn.

Leuk als je met een CBR125R dus wilt invoegen op de snelweg. Ze denken dat je snel bent, maar dat is zo'n ding niet. Resultaat: Men gaat niet voor je aan de kant _O- -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan