Helemaal correct, en met koude lucht kun je meer vermogen uit de motor halen omdat er meer brandstof in kan.Klopt en daarom heb je met koude lucht meer brandstof nodig in je mengsel.
Wat betekent warm=arm danKlopt en daarom heb je met koude lucht meer brandstof nodig in je mengsel.
Omdat je meer mengsel er in kunt krijgen.Helemaal correct, en met koude lucht kun je meer vermogen uit de motor halen omdat er meer brandstof in kan.
@mrnqrv
Ik sta trouwens volledig achter zijn redenatie.
Zelf werkzaam in de koeltechniek, werk veel met co2 installaties.
Deze werken met zeer hoge drukken en bijbehorende gevaren voor monteur en in mijn geval de klanten in de supermarkten.
Ook hier gaat er geen sleutel op de installatie zonder een gedegen analyse en plan van aanpak.
Iedere keer weer, eerst wat gaat er mis, waarom gaat het mis, en wat moet je doen om het in een keer goed op te lossen.
Nu is het wel zo dat daar waar je dagelijks mee werkt en waar je kunde en kennis ligt dit proces vele malen sneller gaat als de gebieden waar je minder bedreven bent.
Voordeel van deze aanpak is dat je ook bij "nieuwe problemen" veel sneller oorzaak en gevolg op pikt en je kennis en kunde vergroot.
Dat betekent dat je als het warm is, genoeg hebt aan een armer mengsel. En dat heeft de TS vandaag ook ervaren, het was warm en zijn motor, die normaal een te arm mengsel heeft, deed het vandaag beter.Wat betekent warm=arm dan
Gewoon proberen, advies van mijn eerste baas, 63 jaar geleden.Maar Han, stel nou, dat TS even doorrijdt naar Zwitserland, en daar de Sustenpas op rijdt. Gaat zijn motor dan beter lopen omdat de lucht ijler is, of slechter lopen omdat het daar boven kouder is?
exact. En om een volledige analyse te maken kom je tot de oorzaak van het onderliggende probleem. Nice work.Er zijn nooit constant ideale omstandigheden en loopt je motor meestal gemiddeld goed. Eigenlijk hoor je daar maar weinig van te merken. Ergo, als je er echt last van gaat krijgen heb je een onderliggend probleem.
En om met een juiste conclusie je analyse af te sluiten zul je één voor één alle mogelijkheden moeten uitsluiten. Meerdere oplossingen passen bij één symptoom. Misschien zijn er meer dingen aan de hand om tot één symptoom te komen. Kan dus best zijn dat wat Hannie zei je erachter doet komen dat iets anders aan de hand is en je storing pas dan doet opvallen.exact. En om een volledige analyse te maken kom je tot de oorzaak van het onderliggende probleem. Nice work.
En die zijn we alle 3 samen aan het ontwikkelen! Mooi forumuiteindelijk is het gewoon kennis, ervaring en gezond verstand.
Daar twijfel ik over, maar we zullen zien.met enkele curves volgas/halfgas is het helemaal niet zeker dat de oorzaak zichtbaar wordt.
als op die testbank niet specifiek op TS zijn probleem wordt getest EN die zijn uitlaatgasmeting niet snel genoeg reageert zal ook dat een maat voor niets zijn.
jaWat voor carbs zijn het? Constant vacuum?
Dat is wel interessant. Kan je die eens verder uitleggen daar heb ik weinig ervaring mee.zoals al gezegd : je mengsel bij halfgas kan juist zijn , maar als je gasschuif te snel omhoog gaat heb je bij het omhoog gaan heel even een te arm mengsel.
Nee, het is ook een volgaskromme.ziet er niet verkeerd uit zo op het eerste gezicht.