Tegen auto aan gereden, maar niet verzekerd, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is wel, wat er vaak gebeurt.
Mijn vader werd aangereden op zijn fiets door een auto die opeens rechts afsloeg.
Man wilde eigenlijk al de schuld afwenden met de opmerking waar hij opeens vandaan kwam.
'Gelukkig' gebeurde het voor een politiebureau en waren er genoeg getuigen.
Toch nog later in een mail weer proberen. Dan ben je blij met een rechtsbijstand.
Maar toch wel raar dat je je eigenlijk tegenwoordig nog eens extra moet verzekeren voor kwaadwillende.

TS maakte een fout die eigenlijk niet kan. Immers zadel je iemand anders met extra ellende op.
Dat TS aangeeft de kosten te vergoeden, is in basis een goede zaak.
Maar als een onschuldige WA verzekerd is, dan krijgt deze heel lang niets, of meestal nooit meer wat.
Dan is de schade voor de onschuldige.
 
Maar bedoel je dan een WA verzekering of een AVP verzekering ?
Een AVP verzekering geld niet voor "spullen die je leent , huurt of onder beheer hebt".
P.s,
Die bakfietsen zijn ongeleide projectielen, rijden 25 km/u.
Bij een WA verzekering is de verzekeraar verplicht de tegenpartij schadeloos te stellen in alle gevallen waarin de verzekerde wettelijk aansprakelijk is. Eventueel kan de verzekeraar vervolgens de schade of een deel daarvan verhalen op de verzekerde als die zich niet aan de voorwaarden heeft gehouden. In Nederland is er maar één vorm van WA verzekering, die voor motorrijtuigen.

De AVP wordt in de volksmond ook wel WA genoemd maar is echt een heel ander soort verzekering, die keert namelijk alleen uit in de gevallen die volgens de polis zijn gedekt. Ook al ben jij wettelijk aansprakelijk, de verzekeraar is niet verplicht uit te keren, zelfs al zou een rechter bevestigen dat jij wettelijk aansprakelijk bent. Heel goed kijken dus wat er in de voorwaarden staat, om niet voor verrassingen te komen staan.
 
7vbx9l.jpg
 
Zoon rijdt op zondagochtend vroeg (8.30) en wil de A12 op gaan.
2 Voorsorteerstroken voor linksaf, rechts rijdt een auto heel langzaam dus hij gaat hem links voorbij.
Opeens maakt die auto een u-bocht waarbij mijn zoon tegen zijn portier aan rijdt.
Het ging niet hard maar het portier van de Focus zat goed in elkaar.
De auto van mijn zoon, een Volvo 740 uit 1986, had een veegje op de bumper en een kapot stadslicht/richtingaanwijzer.
Hij belde mij en ik zei "gelijk een schadeformulier invullen".
Tegenpartij moest kind wegbrengen, had haast, en was de weg kwijt, mijn zoon moest training geven, te laat komen zou hem al €60,- kosten en een ontevreden klant.
Vriendelijk meneer, telefoonnummers uitgewisseld.
's Middags gebeld, en het was akkoord dat hij een tikkie zou sturen van € 40,- voor de lampunit.

Maar geen geld, ziek, moeilijk., pijn in de nek. (letselschade)
Broer belde ook, omdat deze beter Nederlands sprak, zei hij, dat het zoon zijn schuld was, hij was er zo tegenaan gereden.
Ja, die deur zal wel iets meer kosten als er zo'n rijdende baksteen tegenaan rijd.
Of hij maar even terug wilde komen naar de plek om een schadeformulier in te vullen.
Nu heeft mijn zoon alle telefoongesprekken opgenomen en ook foto's ter plaatse en screenshots.
Ik adviseerde om alvast een melding te maken bij de politie, want dit gaat verkeerd lopen, dat ook gedaan.
Uiteindelijk kreeg hij een aansprakelijkheidstelling.
Zoon's verzekering was niet geïnformeerd omdat het onderling geregeld was, volgende keer toch ook even melden, die deden er niets mee omdat er niets bekend was.
Ook onze rechtsbijstand geïnformeerd en advies gekregen, maar ook de verzekering van de Focus gebeld.
Wat bleek, meneer had zelf een schadeformulier ingevuld, en aangegeven dat mijn zoon dat toen niet wilde !
Alle documentatie opgestuurd inclusief telefoongesprekken etc.
Case closed.

Maar een rechtsbijstandsverzekering kan ik iedereen aanraden, niet alleen voor dit soort dingen, maar ook arbeidsgeschillen etc.
Je krijgt de specifiek advies en juridische hulp indien nodig.
Maar met de adviezen zijn we vaak ook al tot een oplossing gekomen.
 
Ik heb een stukkie van dit topic gelzen maar @enforcer, wat je ook zelf kon bedenken: Je bent altijd netjes verzekerd geweest, nou rij je met een sloperd van koop naar huis, tik je een Tesla aan.... Ik heb er een stuk of 15 in de vezekering, als ik er weer een klaar heb en ga een testrondje rijden en raak daarbij een overstekende auto was ik op dat moment toevallig net op een motor die wèl verzekerd was, begrijp je? zoek iemend met een verzekerde scooter... Anders had je ook aal Tinus-Tesla kunnen vragen om coulant te zijn over de datum, sochends verzekeren en het ongeluk naar de volgende dag verplaatsen, kan hem veel rompslomp van verhalen op een onverzekerde voorkomrn... Maarja er zijn al teveel slapende honden wakker, helaas pindakaas.
BTW, Tesla maakt dat niet uit of ze er nieuwe deuren in zetten of dat ze gerepareerd worden, dat maakt de verzekering uit.

Als ik mijn verzekering bel om er weer een te verzekeren vragen ze of die vanaf de aanschafdatum af in de verzekering opgenomen moet worden, da's meestal wel de dag ervoor... ik heb 16 keer 75% no claim... ben dus wel een bekende bij Interpolis, ze kijken denk echt wel in je polis
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof echt helemaal niets meer van wat deze TS schrijft, gezien zijn historie aan gestarte topics en de afloop daarvan.
Nu ineens een 2e scooter gekocht omdat de eerste niet startte (terwijl je weinig geld hebt blijkbaar) en dan acuut een aanrijding.
Of was de aanrijding stiekem gewoon met die scooter waar je al maanden (onverzekerd?) mee rond rijdt... maar heb je er een ander verhaal van gemaakt? klinkt allemaal wel weer erg onwaarschijnlijk dit.
Er klopt sowieso niks van zijn verhalen. Maar mijn berichten om de inconsistenties in zijn eerdere verhalen aan te stippen werden verwijderd uit die topics. Bijzondere censuur.

Die “vakantie” zal ook wel niet vrijwillig zijn geweest :X
 
Ik heb een stukkie van dit topic gelzen maar @enforcer, wat je ook zelf kon bedenken: Je bent altijd netjes verzekerd geweest, nou rij je met een sloperd van koop naar huis, tik je een Tesla aan.... Ik heb er een stuk of 15 in de vezekering, als ik er weer een klaar heb en ga een testrondje rijden en raak daarbij een overstekende auto was ik op dat moment toevallig net op een motor die wèl verekerd was, begrijp je? zoek iemend met een verekerde scooter... Anders had je ook aal Tinus-Tesla kunnen vragen om coulant te zijn over de datum, sochends verzekeren en het ongeluk naar de volgende dag verplaatsen.. Maarja er zijn al teveel slapende honden wakker, helaas pindakaas.
BTW, Tesla maakt dat niet uit of ze er nieuwe deuren in zetten of dat ze gerepareerd worden, dat maakt de verzekering uit.
Je zet nu iemand tot verzekerings fraude
 
Iemand heeft onlangs schade gereden aan mijn auto (bouwjaar 2009) en raakte daarbij de achterdeur, achterscherm en bumper (ook 3 delen dus) dit laten herstellen kostte al iets van 3700 euro dus een dure aangelegenheid wordt het sowieso toch al wel denk ik.
Tesla 2019 is heel wat anders helaas. Word gewoon een rekening waar je u tegen zegt. Hopelijk kan ik het in termijnen terug betalen.
 
Tesla 2019 is heel wat anders helaas. Word gewoon een rekening waar je u tegen zegt. Hopelijk kan ik het in termijnen terug betalen.
Jep, die mogen alleen bij Tesla gecertificeerde bedrijven gerepareerd worden.
En daar hangt een prijskaartje aan.

Hopelijk is de wachtrij voor schuldhulpverlening al wat ingekrompen.
 
Heel kut man. Ik heb niet alle 7 pagina's gelezen met opmerkingen dat het dom is, waarom s'nachts bla bla bla.
Wat ik zou proberen is het volgende; los het onderling op. Geen verzekering of andere instanties er bij betrekken.
Je zegt dat je het niet kan betalen? Dat kan; maar je kent toch wel mensen? Heb je geen ouders, broers, zussen?

Als je het onderling oplost verleg je het probleem van instanties naar je naasten. Op 't moment dat instanties zich tegen jou gaan verzetten voor hun client (de gene waar je schade bij heb gemaakt) ben je zeer zeker zwaar de zak. Daar kunnen in het slechtste geval nog veel en veel meer consequenties aan zitten dan alleen de schade uit eigen zak betalen.
 
Tesla 2019 is heel wat anders helaas. Word gewoon een rekening waar je u tegen zegt. Hopelijk kan ik het in termijnen terug betalen.
Je hebt, niet verrassend, nog altijd geen antwoord gegeven op een hele rits eerder, door verschillende mensen, gestelde vragen.

Een korte samenvatting om je te helpen:
1. Hoe zit de schuldvraag? Wat is er exact gebeurd?
2. Waarom haal je midden in de nacht een scooter op?
3. Hoe en wanneer heb je de scooter op jouw naam gezet?
4. Hoe ging je die XADV kopen als dit een probleem is? Of was dat alleen maar verlekkerd dromen in de hoop dat een dealtje goed zou gaan?
5. Waar ben je mee bezig?
 
Heel kut man. Ik heb niet alle 7 pagina's gelezen met opmerkingen dat het dom is, waarom s'nachts bla bla bla.
Wat ik zou proberen is het volgende; los het onderling op. Geen verzekering of andere instanties er bij betrekken.
Je zegt dat je het niet kan betalen? Dat kan; maar je kent toch wel mensen? Heb je geen ouders, broers, zussen?

Als je het onderling oplost verleg je het probleem van instanties naar je naasten. Op 't moment dat instanties zich tegen jou gaan verzetten voor hun client (de gene waar je schade bij heb gemaakt) ben je zeer zeker zwaar de zak. Daar kunnen in het slechtste geval nog veel en veel meer consequenties aan zitten dan alleen de schade uit eigen zak betalen.
Goed idee! Jouw eigen veroorzaakte problemen bij je naasten leggen.
Lekker je naasten belasten met je eigen stommiteiten ipv zelf op de blaren zitten.
 
ik verzeker ook nooit ter plekke mijn auto/motor/...
ik heb het al verzekerd vanaf de dag dat ik het ophaal

rondrijden zonder is het bewust nemen van een zekere hoge risico met een behoorlijk financiële en juridische resultaat!
Ik koop ook wel eens voertuigen direct... dat betekend ongepland en spontaan soms. Ik ga dus niet kijken bij een auto en al een verzekering erop nemen.. inmiddels 50+/- voertuigen verder.. maar dit zet me zeker aan het denken of ik dat in toekomst no zo zou doen!
 
Je hebt, niet verrassend, nog altijd geen antwoord gegeven op een hele rits eerder, door verschillende mensen, gestelde vragen.

Een korte samenvatting om je te helpen:
1. Hoe zit de schuldvraag? Wat is er exact gebeurd?
2. Waarom haal je midden in de nacht een scooter op?
3. Hoe en wanneer heb je de scooter op jouw naam gezet?
4. Hoe ging je die XADV kopen als dit een probleem is? Of was dat alleen maar verlekkerd dromen in de hoop dat een dealtje goed zou gaan?
5. Waar ben je mee bezig?
Mijn schuld haaientanden
Scooter zou 1 uur opgehaald worden. Auto van mijn vriendin ging roken op de snelweg dus we kwamen pas 6 aan met vervangend vervoer
3 pas na de schade en dat heb ik ook netjes aangegeven die zeiden dat ze niks voor mij kunnen betekenen
4 dit was geen probleem ik had genoeg over maar geloof het of niet in 1 maand ben ik 5k lichter geworden door puur ongeluk nu nog veeel meer
5 ik weet het niet ik weet niet wat ik moet doen. Stel dat ik maandelijks kan terug betalen (in een keer kan sws niet) dan mischien kan ik dit nog verslaan
 
Maar hier is de tegenpartij toch niet onbekend gebleven? Dan wordt er toch altijd uitgekeerd als je geen schuld hebt? Wa of allrisk
Nee, maar de tegenpartij is wel onverzekerd. Als jij geen all-risk verzekering hebt, en de tegenpartij is niet verzekerd, keert jouw verzekering niet uit. Je zult dan een beroep moeten doen op het waarborgfonds. Uiteraard kun je de tegenpartij civiel aansprakelijk stellen.
 
Heel kut man. Ik heb niet alle 7 pagina's gelezen met opmerkingen dat het dom is, waarom s'nachts bla bla bla.
Wat ik zou proberen is het volgende; los het onderling op. Geen verzekering of andere instanties er bij betrekken.
Als je wel de moeite genomen had om te lezen, had je ook gelezen dat tegenpartij wel de verzekering wil betrekken.
 
Maar een rechtsbijstandsverzekering kan ik iedereen aanraden, niet alleen voor dit soort dingen, maar ook arbeidsgeschillen etc.
Grappige is, iedereen die een anwb/wegenwacht abbo heeft, heeft dat, alleen weet bijna niemand dat. ( ook ik heb het dubbel…zowel bij centraal beheer, als bij de anwb, en beide dekken hetzelfde)
 
Misschien sprookjesboeken gaan schrijven en daarmee de kost proberen te verdienen ?

En wat betreft dat verzekerings gemekker, gewoon mail sturen zodra je een voertuig hebt overgeschreven..
 
Dat is dan goed klote.
Ik dacht nml altijd, dat men enkel bij waarborgfonds terecht kon, wanneer de tegenpartij onbekend is of niet verzekerd.
Echter aansluitend op bovenstaande, dacht ik altijd, dat wanneer de "buiten zijn schuld aangeredene", wel all-risk verzekerde, gewoon direct uitbetaald kreeg. En, in dit geval, de schade, door verzekeraar, verhaald wordt op enforcerer.
Dat had ik dus mis dan, weer wat geleerd!
Heb je bv net gisteren een 2dhandse(nwe) motor of auto gekocht(ALL-Risk verz.) en enforcerer rijdt tegen je aan, dan ben je de lul en mag je alsnog in conclaaf met het waarborgfonds(voor zolang dat gaat duren!), zo begrijp ik het.
Ja dat is goed lullig.
Ja, dat klopt. Wanneer de aangereden auto all-risk verzekerd is,en het ongeval aan de tegenpartij te wijten is, betaalt jouw maatschappij je schade en verhaalt deze op de tegenpartij. Indien je (de Tesla in dit geval)niet all-risk verzekerd is, betalen zij niet.

Nou moet ik en diep graven in mijn geheugen, want er staat mij iets van bij dat de verzekering van de vorige eigenaar nog een X- aantal dagen verantwoordelijk blijft. Dan zal deze dus de schade moeten betalen en terug vorderen op de nieuwe eigenaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan