temperatuur motorblok

matteke

Rookie
29 aug 2013
19
0
venlo
Hoi mede motor liefhebbers,

Ik ben sinds een week of 3 in het bezit van een xv920, en ik ben bezig om vloeistoffen en filters te vervangen.
Nu viel mij op dat het geen minuut duurt met koude start dat de voorste uitlaat pijp zo heet
Is dat je je hand er niet meer op kan houden.
Dit is dan met gewoon stationair draaien.
Aangezien dit een ouder beestje is , maak ik me wat zorgen of dit goed is.

Moet ik me terecht ongerust maken of is dit normaal???


Groetjes uit venlo
 
blijft de achterste dan koud?

mijn 4 in lijn motoren worden qua uitlaat ook meteen heet? wat mij ook heel normaal lijkt!
maar er komen vast nog een paar reacties ;-)
 
Als je zeker wilt weten of alles nog goed is: spuit met een warme motor zonder choke erop wat WD40 over de inlaatrubbers.
Mocht je toerental veranderen zijn je rubbers lek- > valse lucht -> heet worden! -> vervangen die handel = tientjeswerk.
Oude motorenkwaaltje...
 
alvast super bedankt voor jullie reacties.

Morge ff en busje wd40 halen en meteen testen wat de temperatuur wordt van de achterste uitlaat pijp.
 
Pijpen zijn maar dun en dus vrij snel warm. Weet niet of de bochten dubbelwandig zijn.

Al met al zou ik me niet te veel zorgen maken, anders was de XV zeker niet zo oud geworden.

Je zou de bougie nog kunnen controleren. Deze moet koffiebruin zijn.
 
alvast super bedankt voor jullie reacties.

Morge ff en busje wd40 halen en meteen testen wat de temperatuur wordt van de achterste uitlaat pijp.
Deodorant schijnt ook prima te werken en idd, voorste en achterste bocht horen ongeveer even snel warm te worden. Met nadruk op snel ;)
 
Deodorant schijnt ook prima te werken en idd, voorste en achterste bocht horen ongeveer even snel warm te worden. Met nadruk op snel ;)

Niet handig: deo is vrij brandbaar, als je dat op een hete uitlaat spuit....
Beter is WD40, dat brandt niet.
 
Het ging over de inlaatrubbers, ander deel dat bij een youngtimer vaak wat aandacht nodig heeft.

Controleren of een bocht warm is doe ik meestal door een flinke kwak spuug op een vinger te doen dan heeeeel snel even tegen de bocht aan. Aan de tss hoor je hoe heet ie is en bij au was je niet snel genoeg :+
 
hahahaha bedankt mede forummers voor al jullie leuke reacties.

Heb vandaag niks kunnen doen . maar het weekend ziet er veel belovend uit.

hou jullie op de hoogte.

fijn weekend
 
Terug
Bovenaan Onderaan