Tent te koop bij Lidl... maar is het wat?

Wat vinden jullie van deze tent?

  • Prima ding voor dat geld

    Stemmen: 9 56,3%
  • Te zwaar

    Stemmen: 2 12,5%
  • Slechte ervaringen met Lidl

    Stemmen: 1 6,3%
  • Geen idee

    Stemmen: 4 25,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16

BuGs_BuNnY

Die hard MF'er
9 feb 2002
893
0
Drenthe
Ik zag een leuke tent bij de Lidl te koop vanaf 4 mei
Maar wat ik er niet zie bijstaan is of er ook een binnentent inzit
Weet iemand van jullie of dit zo is?

Opzich is dit toch een hele aardige tent
Met een Glow In The Dark ritssluiting. Nooit van gehoord maar klinkt wel erg funny.


-Persoons koepeltent
Zeer licht, compact en uiterst stabiel!
Eenvoudig op te zetten
Met ‘Glow-in-the-dark’ ritssluiting
Afsluitbare insectendeur
Gewicht: 4,4 kilo
Waterkolom 2.000 mm. met verzegelde naden
Goede ventilatiemogelijkheden
Incl. haringen en scheerlijnen
Materiaal: 70D 190T polyester
Afm.: 210 + 130 x 210 x 130 cm.

05_0562_b.jpg


http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20050504.p.3-Persoons_koepeltent
 
Ik heb zojuist mijn tent van Louis.de binnen. specificaties komen redelijk overheen, alleen was de mijne (een tunneltent) wel 2x zo duur. Nou ben ik geen kampeerbeest, dus ik heb niet veel nodig. Voor 2 personen en bagage voor een (lang) weekend lijkt het mij een prima ding. En voor een dergelijke prijs (34,95) kun je je er geen buil aan vallen. Had ik nog geen tent gekocht, dan zou ik absoluut eens serieus naar deze zijn gaan kijken. Oh ja, glow-in-the-dark wil gewoon zeggen dat de trekker van je rits in het donker een beetje groenig oplicht, zoasl de wijzerplaat van een horloge. Kan je "date" 's nachts weer de tent uitglippen zonder jou wakker te maken.
 
Alle waarde naar zijn geld natuurlijk. Wij hebben een 3-persoons lichtgewicht koepeltent gekocht bij De Wit in Schijndel, en die bevalt prima. Ook veel regen en een enorme hagelbui (met hagelstenen ter grootte van ping-pong ballen) heeft ie weten te doorstaan zonder te scheuren. Opp: ongeveer hetzelfde als hierboven. Hoogte: ongeveer 160 cm. dus je kunt er ook een beetje in staan. Zwaar: 7,4 kg. Prijs € 249,-

Stof kan niet of nauwelijks scheuren door de 'wafelstructuur'.

Ook niet onbelangrijk: je zet eerst de buitentent op en daarna komt de binnentent erin (handig als je hem moet opzetten met regen, zodat de binnenkant droog blijft).

Bij De Wit staan legio tenten opgezet, zodat je alles goed kunt bekijken. Ook professionele hulp aanwezig.

Hiervoor hadden we een goedkoop lichtgewicht tentje van € 45,- Leuk voor als het niet regent, hij is een keer van de ondergang gered door andere campeerders toen het voorluifeltje ging doorhangen met een goede regenbui.

We wilden eerst kijken of we het eigenlijk wel leuk vonden met een tent, dus vandaar dat we eerst een goedkoop exemplaar hebben gekocht. Het bleek ons zo goed te bevallen, dat we kozen voor een goede en compacte tent (in opgevouwen toestand) voor op de motor.

Succes met je keuze! :)
CAT
 
Is gewoon een K-U-T tent.. Leuk voor een Lowlands ofzo, maar niks om mee te kamperen Eigen ervaring met een Aldi-tent: strak opzetten en na een uur hangt de buitentent tegen de binnentent. En het opzetten was al een drama op zich. 80 harineng, een deur die naar onder opengaat, niet in het meegeleverde zakje te krijgen en brakke fiber stokken.. Heb me jaaaaren geergerd aan die tent om 'm uiteindelijk maar een keer in zuid-frankrijk achter te laten en een goeie tent te kopen.
 
Ook niet onbelangrijk: je zet eerst de buitentent op en daarna komt de binnentent erin (handig als je hem moet opzetten met regen, zodat de binnenkant droog blijft).
En daar herken je een echt goeie tent aan :) Mijn volgende tent moet ook een buitentent-eerst-opzetten model zijn, dat is echt top! Kan je altijd in de regen je tent opzetten en afbreken zonder een natte binnentent te krijgen.
 
Is gewoon een K-U-T tent.. Leuk voor een Lowlands ofzo, maar niks om mee te kamperen.

Maaaar, ehhhhh, corrigeer my ff als het anders is, maar is dit niet een nieuw type? Die tent die jij in Frankrijk liet staan, is die identiek aan de Aldi tent die volgende week in de schappen ligt?? :? :? :?
 
Die zal toch wel een binnentent hebben?

Heb 3 keer gekampeerd met een tent van 50 gulden :) , en dat beviel prima, ook 3 persoons koepelding. Na die 3 keer moet je em wel weggooien, dan is ie niet meer bruikbaar, alles gaat hangen enzo.. Maarja, mijn inziens is kamperen toch al constant behelpen, zeker op de motor, dus een rol ducktape en extra touwen moet je wel meenemen (zo hebben we eens het luifeltje omhooggehesen, die ging doorhangen door het regenwater.. :) )

maar al zou ik een tent van een paar honderd euro kopen, na 3x vakantie is ie er bij mij net zo erg aan toe als 1 van 50 euro, ik ga er niet echt voorzichtig mee om dus.. :)
 
Tja wat voor eisen stel jij je aan je tent? dat is voor een ieder verschillend, ik vind het nogal belangrijk hoe klein hij in formaat is, wil hij mooi in de roltas passen *D
 
Heb een dergelijk ding van de Bristol.

Ziet er niet meer uit (mag het, na 9 jaar...), maar blijft in principe prima voldoen. Wel af en toe de naden een keer dichten met van die sealer.

Lijkt me dat je je voor dit geld niet echt een buil aan kunt vallen.
 
heb al 11 jaar plezier van een bristol tent van 199 gulden
af en toe naden sealen en kan weer tegen aan.

Al denk ik er erg over om een keer bij de Wit langs te gaan ivm nieuwe tent

goedkoop is niet altijd duurkoop!!

mzzl muppet
 
Ik zie een binnentent op het de foto en op het plaatje dus dat komt wel goed. Of het wat is: geen idee. Ik heb zelf ruim 10 jaar met een V&D koepeltentje gedaan, die was wel iets duurder maar echt een merk is het niet ;) Maar wel altijd waterdicht en stormvast.
 
Die zal toch wel een binnentent hebben?

Heb 3 keer gekampeerd met een tent van 50 gulden :) , en dat beviel prima, ook 3 persoons koepelding. Na die 3 keer moet je em wel weggooien, dan is ie niet meer bruikbaar, alles gaat hangen enzo.. Maarja, mijn inziens is kamperen toch al constant behelpen, zeker op de motor, dus een rol ducktape en extra touwen moet je wel meenemen (zo hebben we eens het luifeltje omhooggehesen, die ging doorhangen door het regenwater.. :) )

maar al zou ik een tent van een paar honderd euro kopen, na 3x vakantie is ie er bij mij net zo erg aan toe als 1 van 50 euro, ik ga er niet echt voorzichtig mee om dus.. :)


Wat doe je er dan mee :? Als een tent eenmaal staat (en je praat over een degelijk model), dan gaat ie niet naar 3x gebruiken stuk.

Vraag ik mij meteen af: doe je dat ook met motoren :X


CAT
 
kheb er laast eentje gekocht. zijn prima tentjes voor een weekendje treffen.
ze zijn wel enkeldoeks dus jha met echte regenval ff in de ciliconenspray

maar dit zijn al weer wat luxere uitvoering zie ik
 
Glow in the Dark ritssluiting, 2 rijen verder liggen zeker de bijpassende glow in the dark condooms })
 
En daar herken je een echt goeie tent aan :)

Beetje onzin hoor, met alle respect. :)

Dat ligt echt volledig aan het type tent dat je hebt. Mijn Terra Nova Trisar is echt een HEELE goede tent en daarvan zet je de binnentent toch echt eerst op. :)

Richting de topicstarter: als je vaker gebruik wilt gaan maken, zou ik dat barrel van de Lidl lekker bij de Lidl laten.

Kijk eens bij een gerenomeerde buitensportwinkel:

http://www.bever.nl
http://www.zwerfkei.nl
http://www.demmeniesport.nl

Om er even drie te noemen, maar er zijn er nog veel meer. :)
 
Wat doe je er dan mee :? Als een tent eenmaal staat (en je praat over een degelijk model), dan gaat ie niet naar 3x gebruiken stuk.

Vraag ik mij meteen af: doe je dat ook met motoren :X


CAT

ten eerste, ik praat niet over een degelijk model, ik had dus eentje van een gulden of 50 :)

Daarbij was het niet een kwestie van 3x gebruiken, maar we houden dan een soort van trektocht, dus per vakantie tig keer opzetten en afbreken :)

Wat ik ermee doe: in en uitspringen, in de regen opzetten (eerst de binnentent dus, da's eenmaal de enige manier.. ), vies maken, gaten inprikken (lampje vastgemaakt in de top, met een veiligheidsspeld, en toen viel het zaakje naar beneden, tent een beetje kapot ;) ) Gewoon vakantie vieren, enz. Voor die prijs maakt het me niet veel uit, kamperen is lekker goedkoop, nadat je alle eerste aankopen hebt gedaan :+

En nee, dat doe ik niet met motoren :z , daarmee ga ik netjes om, want die zijn duurder, en ik wil er langer mee doen dan 3x... :]
 
Beetje moeilijk te zeggen, Lidl is geen tentenmaker maar een bedrijf die elders (goedkoop) inkoopt, maw er bestaat niet zoiets als "een Lidl tent". Ziet er niet slecht uit trouwens. Zwakke punten van een tent zijn de naden (netjes afgetaped?), materiaal (rip-stop?), ritssluitingen en stokken (alu is beter: lichter en toch sterker). Ik houd zelf pakweg 4 kg aan als maximum voor een motor-tent, maar we zijn met z'n tweeen vele jaren probleemloos met 6,5 kg tent op pad geweest, hangt natuurlijk af van je motor en wat je verder meesleept (meestal neem je veel te veel (andere) rommel mee, maar een goede tent is altijd fijn, vooral als je niet naar een 100%-zon-garantie land gaat.

Even andersom: Ik heb ooit een "elitaire" tent gehad van Erdman Schmidt, "De Mier thermo", ik zal de naam van dat kreng niet licht vergeten. Ik dacht toen nog dat elke tent boven 1 kg taboe was op de motor (waarschijnlijk blijven hangen van eerdere fietsvakanties) dus ik dacht verstandig te doen en het duurste en lichtste ding te kopen wat ik kon vinden. Was destijds 1200 piek, zal nu vast wel dezelfde prijs in euro zijn. Het was een 1 stokker wat betekent dat je de halve camping nodig hebt en toch vrijwel geen binnenruimte overhoudt, en de binnentent makkelijk verdraait tov de buitentent (ik heb de tent dan ook in vele uiteenlopende "uitvoeringen" opgebouwd en ben zelfs bijna een keer verdwaald op zoek naar de uitgang, onder het gelijktijdige genot van een hoog gespannen blaas). Ik geloof dat je iets van 50 haringen moest steken om dat ding ook maar enigzins overeind te houden, een gemiddelde nieuwbouw woning wordt sneller uit de grond gestampt. De folder beloofde dat de tent zelfs op berghellingen met windkracht 12 overeind zou blijven, best geloofwaardig als je er in zou slagen 50 haringen in graniet gedrild te krijgen, maar onze vakanties zijn meestal aanzienlijk minder avontuurlijk. De stok had een leren afdichtingsring bovenop met als theorie dat deze zich volzuigt met water en dan perfect afsluit. Ik bespaar je de details, maar na de eerste nacht in de regen heb ik de rest van de vakantie in een klammige en verschimmelde slaapzak gelegen. Een plastic dopje van 2 cent werkt veel beter. Niet op de Mier Thermo trouwens, want "thermo" betekent dat je iedere ochtend wakker wordt met 20 liter gecondenseerd vocht aan de binnenzijde van de tent dat in dreigende dikke druppels hangt te wachten om bij geringste beweging in je slaperige gezicht te plensen. Een thermo uitvoering is geweldig op vakanties naar Alaska en andere bestemmingen waar geen verstandig mens op vakantie zou gaan, maar ik heb er persoonlijk nooit veel waardering voor kunnen opbrengen.
Op de tweede vakantie is er een paard door de "geavanceerde nederzetting" gegallopeerd (lang verhaal) wat overtuigend destructiever bleek te zijn was dan windkracht 12 op een berghelling. Dat was het voortijdige einde van dit niet lang nabetreurde wan-produkt.
Zo zie je maar: "het beste" hoeft niet altijd goed te zijn.

Ik koop zelf sinds die tijd mijn tenten bij Perry sports (als die nog bestaan tenminste?). Niet de allergoedkoopste maar zeker niet duur, en altijd prima kwaliteit getroffen (3 tenten van gehad, nog 2 in actief bezit na 11 resp 8 jaar). Als je niet extreem gaat kamperen hoef je echt geen vermogen uit te geven.
 
Laatst bewerkt:
vorig jaar in bretange tent van 450 euri ingestort in de storm, maar nog wel 2 weken vakantie over. Hotel te duur, op zoek naar een vervangend tentje. In frankrijk hebbie ook lidl's. En net een tentje in de aanbieding. 69 euri als ik het me goed herinner. nog mooi twee weken zonder problemen verder gekampeerd. Geen centje pijn. blijft natuurlijk een eenvoudig ding maar alles is heel gebleven en ik ben nog steeds verbaasd over de prijs. Ik zou gewoon de gok wagen. Gaat ie stuk na een paar jaar, dan ben je toch nog steeds goedkoop uit. reparatie andere tent was al twee x zo duur als het lidl tentje. Je kan er ook twee kopen, gaat ie stuk dan heb je een reserve of je maakt er van twee weer één. Nog steeds goedkoop. Ik zou hem geoon aanschaffen.
 
tja, We praten over een tentje van 35 euro.
Elk jaar dat 'ie langer uithoudt als één jaar is mooi meegenomen.
Verder hangt eea helemaal af van wat je verwacht van een tent en hoe je hem gaat gebruiken.

Persoonlijk zit ik liever in een katoenen tent (onze esvo is alles bij elkaar bijna 8 kilo aan de haak, das netjes voor een ruime katoenen tent).
 
Om op de motor mee te nemen is die wel te zwaar.

4,4 kg te zwaar? :?

ik heb vorig jaar op mijn 999 het volgende meegehad:
1 tent compleet à 11,4 kg
2 stoelen
1 tafel
1 2-persoonsluchtbed
2 slaapzakken
en meer ellende dat met "wonen" te maken heeft, dus alles bij elkaar zo'n 20kg
en ik heb er GEEN last van gehad!

mijn vriendin had alles achterop wat met kleding te maken heeft, owja en 2 beautycases :+

IMAG00051.jpg

zomervakantie%202004%20038.jpg
 
Dit tentje, dat nog geen 2000fr gekost heeft, heb ik verschillende jaren gebruikt. Niet alleen om te reizen, maar ook op festivals (Torhout-Werchter, Peer...). Die tent weegt niet teveel, en ik was altijd de eerste die zijn tent opgesteld en afgebroken had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan