Terugkerend remprobleem

HONDAAA92

Rookie
12 aug 2021
4
0
Hoi allemaal,

Ik heb een terugkerend remprobleem op mijn Honda Deauville uit 2000.

Ik rij elke dag en had anderhalf jaar lang na aankoop geen grote problemen gehad tot de voorrem gek begon te doen.

De rem ging uit zichzelf uitzetten. Na wat remvloeistof eruit te hebben gehaald kon ik dan weer rijden.

Ik heb 6 maanden geleden de remklauwen laten reviseren en daarmee was het probleem verholpen tot 1 maand geleden.
Weer naar de garage en de Remleidingen zijn toen vervangen.
Ik rij de snelweg op naar huis en na 10 km en paar keer de voorrem te hebben gebruikt heb ik weer hetzelfde probleem.
Ik volgende dag terug naar de garage en hebben ze de hoofdremcilinder vervangen (2e hands origineel).
Terug gereden naar huis (binnendoor) en geen probleem.
Ik zo blij als een kind pak vanochtend de motor weer en kom erachter dat de vloek van de rem is wedergekeerd.

De remhendel word hard, de remmen komen naar buiten en ik kan geen kant meer op. Dit na een paar keer de rem te hebben gebruikt tijdens het rijden.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Overwogen om maar niet meer te remmen op de motor maar dat lijkt me ook geen oplossing waarmee ik oud kan worden.
 
Het zijn originele remhendel en ik ja ik heb een klein beetje speling voordat de rem wordt geactiveerd om het zo maar te noemen. Maar wanneer hij vast zit is de remhendel keihard
 
we horen graag wat de oorzaak ( is geweest )
Zoals al is aangegvenen door een andere forumers de vloeistof kan niet terug het potje in
Compensatie gaatje dicht of een verkeerd afgestelde remhendel .
Kan ook nog zijn dat onze TS met zijn hand op de rem rondrijd en zo het terug stromen tegen gaat .
Zou kunnen helpen als de naam van zijn verblijfplaats bekend zou zijn zodat een meer ervaren forumer misschien een extra opinie kan geven .
Ja je leest het goed, heb totaal geen vertrouwen in de meeste "dealers" op een enkele na dan
 
Ik ben woonachtig in Den Haag en ga naar Bolman motoren voor reparaties.

Ik heb de garage weer gebeld en de monteur is even verbaasd als mij.

Hij gaat nu een revisie uitvoeren op de hoofdcilinder en dan kijken wat het doet.

Ik hou u alle hiervan op de hoogte
 
Iets minder waarschijnlijk, maar niet onmogelijk: remvoering die los komt van de remblokken en klem zit. Zelf heb ik dit recent nog aan de hand gehad met een setje remblokken van goedkope makelij.

Zo even zoekend op het wilde web, lijkt de Honda Deauville remklauwen van Brembo te hebben, van het zwevende type. Het kan nooit kwaad om de glijpennen weer kritisch te bekijken, schoon te maken en van nieuw vet te voorzien.
 
Iets minder waarschijnlijk, maar niet onmogelijk: remvoering die los komt van de remblokken en klem zit. Zelf heb ik dit recent nog aan de hand gehad met een setje remblokken van goedkope makelij.

Zo even zoekend op het wilde web, lijkt de Honda Deauville remklauwen van Brembo te hebben, van het zwevende type. Het kan nooit kwaad om de glijpennen weer kritisch te bekijken, schoon te maken en van nieuw vet te voorzien.
Dan hadden ze dat bij het vervangen van de remklauwen ook wel gezien of met het ontluchten na vervangen van de hoofdremcilinder.

Ik ben woonachtig in Den Haag en ga naar Bolman motoren voor reparaties.

Ik heb de garage weer gebeld en de monteur is even verbaasd als mij.

Hij gaat nu een revisie uitvoeren op de hoofdcilinder en dan kijken wat het doet.

Ik hou u alle hiervan op de hoogte
Mocht het geen soelaas bieden, stuur je maar een berichtje. Ik woon in Delft en vind het niet erg om er een oog op te werpen.
 
Aha wordt nu wat duidelijker
Een sloop bedrijf als dealer ???????????????????

Maar ik woon net voorbij Zoetermeer en heb ook meer dan 40 jaar ervaring met Brembo motor remdelen ( Guzzi datdanweerwel)
Verwacht als die revisie goed uitgevoerd wordt dat het probleem opgelost zal zijn probleem is in de pomp als de berichten kloppen
 
Bolman is wel ietsie meer dan alleen een sloopbedrijf. Beetje flauw om Bolman hier af te branden zonder verdere info.
Inderdaad! Bolman bestaat al langer dan de meeste van ons op deze aardkloot! De monteurs staan goed aangeschreven. En ze slopen geen motoren, ze demonteren motoren om de onderdelen daarvan weer door te verkopen. En als je een oud beestje hebt, dan moet het raar zijn als je daar bij Bolman geen onderdelen voor kan krijgen.

Sommige bedrijven doen niet aan alleen maar nieuwe glimmende fietsen verkopen, er bestaan ook bedrijven bij wie het om de techniek gaat en Bolman is zo'n bedrijf!
 
Als het na de revisie van de HRcilinder nog aanwezig is, moet je inderdaad kijken naar waarom de remzuiger naar buiten komt. Dikker wordende(roest) remblok of geleidepen die steeds vast loopt zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Raar verhaal wel hoor. Je hebt geen ABS neem ik aan?
 
Bolman is wel ietsie meer dan alleen een sloopbedrijf. Beetje flauw om Bolman hier af te branden zonder verdere info.
Niet echt had meer dan twintig jaar ervaring met dat bedrijf en het was van oorsprong een motorsloper /demontage bedrijf .
Zal best de laatste tien jaar wel wat veranderd zijn in en met dat bedrijf dat wil ik best geloven
 
Ik zou, als monteur, eerst eens naar dat compensatie gaatje en de remhendel kijken voor ik een goed werkende pomp zou gaan reviseren.
Als een pomp versleten zou zijn resulteert dat meestal in een langzaam wegvallende remdruk, en daar hoor ik TS niet over.
 
Hij gaat nu een revisie uitvoeren op de hoofdcilinder en dan kijken wat het doet.
klinkt als ik ga weer wat proberen, maar geen idee wat ik aan het doen ben.

Mensen die zo reviseren, stoppen er een revisie setje in en denken dat ze kan klaar zijn.

Vraag hem het compensatie gaatje schoon te maken en te zorgen dat dat vrij komt!
 
Hoi allemaal,

Ik heb een terugkerend remprobleem op mijn Honda Deauville uit 2000.

Ik rij elke dag en had anderhalf jaar lang na aankoop geen grote problemen gehad tot de voorrem gek begon te doen.

De rem ging uit zichzelf uitzetten. Na wat remvloeistof eruit te hebben gehaald kon ik dan weer rijden.

Ik heb 6 maanden geleden de remklauwen laten reviseren en daarmee was het probleem verholpen tot 1 maand geleden.
Weer naar de garage en de Remleidingen zijn toen vervangen.
Ik rij de snelweg op naar huis en na 10 km en paar keer de voorrem te hebben gebruikt heb ik weer hetzelfde probleem.
Ik volgende dag terug naar de garage en hebben ze de hoofdremcilinder vervangen (2e hands origineel).
Terug gereden naar huis (binnendoor) en geen probleem.
Ik zo blij als een kind pak vanochtend de motor weer en kom erachter dat de vloek van de rem is wedergekeerd.

De remhendel word hard, de remmen komen naar buiten en ik kan geen kant meer op. Dit na een paar keer de rem te hebben gebruikt tijdens het rijden.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Overwogen om maar niet meer te remmen op de motor maar dat lijkt me ook geen oplossing waarmee ik oud kan worden.

Toevallig met dcbs systeem?
 
Terug
Bovenaan Onderaan