Typisch, heb ik ook bij mijn Sportster.... Af en toe 'pe'tst' ze een slag. Net een soort 'miss-fire'. Vaak als ik stationair sta en een beetje met de gashandel speel (voor het geluid natuurlijk)
De dealer kon er ook niks mee; carbs opnieuw afgesteld, maar het blijft. Ik weet het dus ook niet, maar houd er maar gewoon rekening mee.
Is waarschijnlijk de lucht-brandstof verhouding aan de arme kant. Komt veel voor vanwege de milieu-eisen. Injectie motoren hebben er ook vaak last van. denk dat een dealer met Harley ervaring daar wel iets aan kan doen. Kan geen kwaad verder maar als het niet nodig is.
motoren staan rijker omwille van t mileu..
nee, armer. minder brandstof verbranden is minder CO²
Maar dan breng je meer metaaldampen in de atmosfeer en verlies je aan materiaalgewicht.nee, armer. minder brandstof verbranden is minder CO²
Nu ja, even er ééntje tegen in.. Motoren staan rijker om NOx te voorkomen bij te hoge uitlaatgas temperaturen. NOx is schadelijker dan CO. Bij een te laag benzine mengsel ontstaat tevens CO door de te lage verbrandingstemperatuur. (Luchtovermaat koelt de verbranding)
Dan zou ik maar een andere dealer zoeken...Ha, ik laat het gewoon lekker zo, arm of rijk, dat ding rijdt gewoon prima.
En ik ga echt niet ergens achter een alu knopje een stelschroef uitboren.
Trouwens: de dealert wist er van voor de laatste grote beurt, en die kon er verder weining mee.
gr Marc de Boer
Wat ik niet snap is dat hij te arm staat hoe kan hij dan terug ketsen door de luchtfilter
Kan iemand mij uitleggen wat er dan juist gebeurd in de moter
Gr. Luke
Wat ik niet snap is dat hij te arm staat hoe kan hij dan terug ketsen door de luchtfilter
Kan iemand mij uitleggen wat er dan juist gebeurd in de moter
Gr. Luke
A Back-fire or backfire is an explosion in the exhaust manifold, carburetor/throttle body or air cleaner of an internal combustion engine. Although an explosion in the engine's exhaust manifold or exhaust system, is often referred to as a backfire, it is actually an afterfire.
When a driver shifts up and lets off the accelerator, the engine has a moment of running rich or with insufficient oxygen. This causes an incomplete burn which causes the fumes to explode in the exhaust system. The leak itself is the most dangerous aspect. Without it, the mixture would cool enough not to explode. A fuel injected engine may backfire if an intake leak is present (causing the engine to run lean), or a fuel injection component such as an air-flow sensor is defective.