Test yamaha R1 2000

SanRox

Die hard MF'er
14 jun 2007
395
0
Swalmen
Ik ben opzoek naar een test, review van een yamaha R1 van het bouwjaar 2000. Deze moet in het Nederlands zijn. Heb al een paar Engelse gelezen maar ben benieuwd wat wij nuchtere Nederlanders er precies van vinden. Vooral in vergelijk met het model uit 1998/1999

En ja (voordat de vraag komt) ik ben bezig met mijn rijbewijs en ben opzoek naar een R1 uit 2000 :]
 
Ik ben opzoek naar een test, review van een yamaha R1 van het bouwjaar 2000. Deze moet in het Nederlands zijn. Heb al een paar Engelse gelezen maar ben benieuwd wat wij nuchtere Nederlanders er precies van vinden. Vooral in vergelijk met het model uit 1998/1999

En ja (voordat de vraag komt) ik ben bezig met mijn rijbewijs en ben opzoek naar een R1 uit 2000 :]
:W VRIJDAG :W
 
Laatst bewerkt:
Op de site van Moto73 kun je je inschrijven voor de nieuwsbrief en daarna kun je gratis testen downloaden. !998 model is mooier en geschikter om mee te beginnen:+
 
Aj ik vind hem mooier dan het model van 1998/1999 en dit model is nog redelijk betaalbaar
 
Ah sorry, zal er maandag dan weer over verder gaan. Wat raden jullie me dan aan een R6 (vanaf 2001)?
 
Ah sorry, zal er maandag dan weer over verder gaan. Wat raden jullie me dan aan een R6 (vanaf 2001)?

uhmz, ten eerste, er zijn nog meer motoren als R1 of R6? (en meer merken als Yamaha)

ten tweede, haal EERST je rijbewijs es, en ga dan proefrijden.
CBR600RR is ook een goede fiets (en naar mijn mening mooier als R6), ZX6R is ook een prachtmotor, evenals GSX-R 600

en ik weet zeker dat je aan een 600cc de komende tijd je handen wel vol hebt :Y
 
uhmz, ten eerste, er zijn nog meer motoren als R1 of R6? (en meer merken als Yamaha)

ten tweede, haal EERST je rijbewijs es, en ga dan proefrijden.
CBR600RR is ook een goede fiets (en naar mijn mening mooier als R6), ZX6R is ook een prachtmotor, evenals GSX-R 600

en ik weet zeker dat je aan een 600cc de komende tijd je handen wel vol hebt :Y

:^
 
uhmz, ten eerste, er zijn nog meer motoren als R1 of R6? (en meer merken als Yamaha)

ten tweede, haal EERST je rijbewijs es, en ga dan proefrijden.
CBR600RR is ook een goede fiets (en naar mijn mening mooier als R6), ZX6R is ook een prachtmotor, evenals GSX-R 600

en ik weet zeker dat je aan een 600cc de komende tijd je handen wel vol hebt :Y

zx6r ? ja geef hem zo'n schreeuwend varken dat pas trekt bij pakweg 9k ;)
doe maar de R1 jongen, je zult veel respect voor het motorrijden krijgen :+

en ke zwaaien natuurlijk :W
 
zx6r ? ja geef hem zo'n schreeuwend varken dat pas trekt bij pakweg 9k ;)
doe maar de R1 jongen, je zult veel respect voor het motorrijden krijgen :+

en ke zwaaien natuurlijk :W

nee, dan liever een R6, heeft wel bergen koppel onderin :+ :+ :+

maar een ZX-6r 636 doet t wel vrij aardig hoor ;)
 
Gewoon een R1 nemen , maar neem dan wel een goede levensverzekering en je moet je rechter pols goed in bedwang kunnen houden , en een knip vol geld om de bonnen te betalen })
 
Ik ben niet echt een Yam fan, en wil je toch echt adviseren gewoon rustig te beginnen op een leuke beginnersfiets . Echte mannen die hun rijbewijs net van het gemeentekantoor afhalen, rijden daar weg op een TL1000, een 2000 R1 is voor watjes.

Zo moet je gaan, en als het kan nog hoger :W

[img=799,1028]http://tweakers.net/ext/f/d175ed15a774c0b68d1bb1157470157b/full.jpg[/img]


Zonder gein, begin gewoon eens lekker op een al dan niet sportieve 600cc, en als je daarmee een paar keer bent platgegaan, kan je altijd nog overstappen op de 1000cc uitvoering. Anders kan het wel eens als hierboven gaan...
 
@ Shaggy8675, thanx voor de normale reactie. Het probleem is het volgende:

Een motor moet er mooi uitzien (heel belangrijk) en ik vind persoonlijk een R1 en R6 (vanaf 2001) GSXR (vanaf 2003 dacht ik) en CBR fireblade 600 (vanaf 2003) mooi. Al deze fietsen hebben scherpen lijnen.

Als beginner heb ik nog niet al te veel geld. Zo rond de 5000 euro misschien 5500 euro. Voor dit geld krijg je geen fiets uit 2003 dus kom je vanzelf bij de yamaha's. Deze oudere fietsen (de yamaha's) zien er het mooiste uit tussen de andere motoren van bouwjaar 2000. De andere zijn namelijk nog een beetje ronder en zien er ouderwetser uit (vind ik) Kawasaki vind ik persoonlijk een beetje minder maar das puur mijn smaak

En dan maakt het niet meer veel uit (prijstechnisch) als je de r1 of r6 pakt, koste ongeveer hetzelfde als je goed zoekt.

Hopelijk snappen jullie nu een beetje het probleem
 
pak dan een rs250 ? je zult verschieten wat dat in huis heeft, een 600 hou je niet bij op het rechte stuk maar dat maak je wel goed in het uitremmen en bochten, zelfs op de openbare weg werkt dat in de praktijk echt wel

en ... spotgoedkoop, je vindt die dingen voor iets meer dan 2000€
 
hmm ga dan toch liever voor een 600cc, maar eerst maar even mijn rijbewijs halen zien we daarna wel verder.
 
Niet dat ik je van een R1 af wilt praten maar lees t volgende stukkie ff :)



@ Shaggy8675, thanx voor de normale reactie. Het probleem is het volgende:

Een motor moet er mooi uitzien (heel belangrijk) en ik vind persoonlijk een R1 en R6 (vanaf 2001) GSXR (vanaf 2003 dacht ik) en CBR fireblade 600 (vanaf 2003) mooi. Al deze fietsen hebben scherpen lijnen.

Als beginner heb ik nog niet al te veel geld. Zo rond de 5000 euro misschien 5500 euro. Voor dit geld krijg je geen WEL fiets uit 2003 dus kom je vanzelf bij de yamaha's soes. Deze fietsen (de soes) zien er het mooiste uit tussen de andere motoren van deze prijs klasse uit 20004. De andere zijn namelijk nog een beetje ronder en zien er ouderwetser uit (vind ik) Kawasaki vind ik persoonlijk een beetje minder maar das puur mijn smaak

En dan maakt het niet meer veel uit (prijstechnisch) als je de r1 of r6 pakt, koste ongeveer hetzelfde als je goed zoekt.

Hopelijk snappen jullie nu een beetje het probleem


Suzuki Sv650 :Y

Naked:
280306074861.jpg


Volle kuip:
fsget.php


Misschien vind je het wat...
 
Laatst bewerkt:
JA, dat probleem kennen we allemaal wel denk ik.
Maar zoals mijn bovenganger al zij, kijk eens voor een SV650 idd. Heel mooie fiets, v-twin, sportief.
Vindt ik zelf erg mooi :Y

Keuzes...keuzes..keuzes...

Het valt niet mee, maar ik zou gewoon gaan voor een fiets waar je echt mee kan leren rijden en die je niet meteen ongelofelijk op je donder geeft als je een een keertje verkeerd niest.
En geloof me maar, ik ken er genoeg die op een 600cc of een SV650 bijv. veel van de hypersport kanonnen het snot voor de ogen rijden op een bochtig stukje, inclusief mijzelf B|

Ga maar eens een paar proefrijden op bijv. een SV650, gsx-r600 of cbr-600. je zal er versteld van staan wat je met die fietsen allemaal kan doen, hoe makkelijk het gaat, en dat je echt genoeg vermogen hebt.
 
Misschien is een CBR600F uit jaren 92 iets voor je. zitten rond de 2000-4000 euro.

02062007169mediumth1.jpg


Vergeet je niet dat als je hard wilt gaan (of niet) je wel een (leren) pak moet hebben. (Is iig wel aan te raden) En voor een pak (textiel of leer maakt dan niet zo veel uit) moet je ook rekenen dat je een eurie of 800 moet wegleggen. Dan heb je nog geen laarzen, geen helm, geen handschoenen.

Ik bedoel alleen te zeggen dat er meer is dan enkel een motor... ;)
 
dat weet ik, pak en helm zit toch wel rond de 1500 in totaal en dan nog de motor. De gsx-r600, cbr-600 en R6 zijn stuk voor stuk mooie fietsen. Mits ze er mooi uitzien dus vanaf 2002 ofzo
 
Terug
Bovenaan Onderaan