Testrit in de winter

True, dat is niet zo zeer wat het probleem is, maar de kou voornamelijk.

Het is dan toch maar even afwachten tot het net wat beter weer is.
 
Ja het is koud, wat dan nog? van een beetje kou ga je niet dood hoor :) heb gister ook een rondje gereden, natuurlijk rij je niet zoals in de zomer, en als je thuis bent duurt het een uur voor je weer een beetje lekker warm bent maar dat is een leuke rit toch wel waard zeker????
 
Ja het is koud, wat dan nog? van een beetje kou ga je niet dood hoor :) heb gister ook een rondje gereden, natuurlijk rij je niet zoals in de zomer, en als je thuis bent duurt het een uur voor je weer een beetje lekker warm bent maar dat is een leuke rit toch wel waard zeker????

:^

Stelletje mietjes die mooi weer rijders :P
 
Ja het is koud, wat dan nog? van een beetje kou ga je niet dood hoor :) heb gister ook een rondje gereden, natuurlijk rij je niet zoals in de zomer, en als je thuis bent duurt het een uur voor je weer een beetje lekker warm bent maar dat is een leuke rit toch wel waard zeker????

Niet als ik net zoveel plezier beleef in een verwarmd koekblik met een muziekje op de achtergrond _O- :W _O-
Laat mij maar lekker mooi weer rijder worden op mijn motor. :Y
 
Ik heb mijn eerste motor gekocht de dag nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald op een verdomd koude dag (net boven het vriespunt) terwijl het met bakken uit de lucht viel. Het was ook nog een keer zo'n ding met veel te veel chroom en een zware jongen van 1100 cc. De verkoper wilde wel eerst heeeeeeel zeker weten of ik wel serieus was, (kan ik wel inkomen) maar na wat gebabbel heb ik hem wel meegekregen voor een ritje. Na dat ritje was hij onherkenbaar van de rotzooi hehehe...

Netjes als ik ben heb ik hem toch gekocht en ik heb er de hele winter mee doorgereden... (en zo ongeveer afgeschreven in een paar maanden want pekel is evil...)

Om een lang verhaal kort te maken. Als jij duidelijk kan maken dat je het apparaat serieus wil kopen als hij bevalt, dan moet een proefrit kunnen. Wel rustig aan doen natuurlijk....
 
Vorig jaar rond half december een proefrit gemaakt met een motor die bij de dealer stond. De weg was wel nat, maar niet koud. De dealer deed er totaal niet moeilijk over. Heb rustig gereden, het is ook maar net hoe gek je het zelf maakt.
 
Het wordt volgende week maandag weer iets beter weer, kijkend op weer.nl dus ben benieuwd, wie weet is dit een weekje koud weer, volgende week beter weer :)
 
Nu is het wel prachtig weer, maar er zijn 2 dingen waarom ik het niet zou toestaan op een zomerfiets:

Pekel: Momenteel ligt er pekel en een proefrit van 30min vraagt om een poetsbeurt van 3 uur.
(Zou ik dus niet doen)
Gladder: Als je nu gas geeft in een bocht, dan heb je een aardige kans dat je plat gaat, veel meer dan in de zomer.
Er ligt zand/pekel in de bochten én de banden komen niet op temperatuur.
:^

Persoonlijk zou ik nu geen proefrit uit willen laten voeren op de appie als ze te koop zou staan... (kortom, ook niet te koop zetten in de winter...)

Pekel, en geen idee wat de koper gewend is aan vermogen ed. Met dit weer kan het je nog wel eens verassen als bestuurder met niet zo heel veel ervaring....
 
Maarre nog even een vraagje. Wanneer is het nu gladder? Als het 10 graden is en regend (dus natte weg). Of als het droog is maar wel rond de 0 graden?

Toevallig afgelopen maandag vlak voor mijn examen over gehad.
Volgens mijn instructeur heb je op nat wegdek ongeveer 7x meer grip dan op een droge weg rond het vriespunt.

Harde cijfers hiervoor heb ik nog niet kunnen vinden, maar het klinkt natuurlijk wel logisch :)
 
dag van tevoren even bellen of ze hem klaar zetten, dealer weet ook dat mensen die met deze kou willen proefrijden serieuzer zijn dan de gemiddelde zomershopper..

Als je 't kan vermijden beter niet met pekel/gladheid gaan rijden, uit respect voor het materiaal van een ander en voor je eigen plezier..
 
ik heb mijn motor gekocht zonder testrit, en ook zonder rijbewijs, en zonder ooit op een motor gereden te hebben :)
Het eerste keer dat ik er op zat bij de dealer, verschrok ik me, shit wat is dat nou moet ik hier zo op gaan rijden, waar zitten de versnellingen enzo, ik wist dus totaal niks :)
Had gewoon wat gelezen in boekjes en gekozen voor eentje die heel makkelijk te rijden was
Maar heb wel een goede keuze gemaakt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan