als je een gewone "open" luchtfilter steekt zonder je mengsel aan te passen , dan denk ik dat je geen zuivere verbranding meer hebt, en zo vermogenverlies boekt.
stackle2 04-24-2006 09:02 AM
--------------------------------------------------------------------------------
powercommander.com now has the yoshi slip on map on the site...check it out...
on a different note: my K&N was filthy, took it out to clean it and put the stock suzuki air filter back in. Noticed a nice lump of power immediately, then after a week, finally got time to clean re-oil and re-install the K&N back in the bike, immediately noticed throttle lag and a complete lack of ooomph in the midrange. I thought it might be the ECU having to 're-learn' the air/fuel mix from the switch out. After about 1 tank of premium fuel the throttle dead spot seemed to fix itself, but I am now thinking that I just don't have the wrist stretching power that I had when the bike was new 5 months ago. I am wondering if I might have accidentally zeroed out the map from the power commander, or if I am just increasing my riding skill to the point that I need more power from the bike for my riding style. Either way, I think it's time to tune up the power commander once again, and also custom set up my suspension. If anyone has any knowlege about setting cylinder trim values on a gsxr 600 k5, then by all means share it with us!
Jupluchtverbranding is heter door het teveel aan zuurstof .
te weinig brandstof in het mengsel is ook minder koeling in de cilinder.
Hoe kan je merken dat ie pingelt
Traag reageren op het gas of zo
'K heb et wel geleert ,is alleen bijna 8 jaar geleden
Mijn geheugen is nogal kort zeg maar
Pingelen is eigenlijk alleen te "horen"
Bij volle accelleretie valt je vaccuum achter de gasklep weg, waardoor je eigenlijk al voor een te arm mengsel zorgt. Vandaar dat er vaak accelleratiepompen worden gebruikt. op dat moment zal er dus even een te arm mengsel ontstaan, en zal de motor "pingelen"dit is te horen aan een metaalachtig getik vanuit het blok, wat een beetje lijkt alsof er een paar losse schoefjes onder in het blok liggen. Dit verdwijnt meeswtal als je het gas gedoseerd opendraaid
die paar pk verschil merk je niet , het is maar net onder welke omstandigheden je motor getest is .
met warm benauwd weer als afgelopen tijd is het vermogen altijd wat minder dan met koud fris weer.
testrun met afstellen is 150 Euro.
Uit een andere draad meen ik te hebben begrepen dat je met CV-carbs geen (zulke) ellende hebt.
mine injectie mensen
Dus geen carburateurs
Valt wel op trouwens dat er weinig GSX-R rijders K&N openluchtfilters gebruiken
De meeste gebruiken BMC