the_roughneck honda s-wing

een tube of potje voor ouderwetse kolen/houtkachels is hittebestendig je moet het juist opbrengen als het metaal warm is uitlaat licht opschuren en dan met een kwast borstel of doek inwrijven
 
een tube of potje voor ouderwetse kolen/houtkachels is hittebestendig je moet het juist opbrengen als het metaal warm is uitlaat licht opschuren en dan met een kwast borstel of doek inwrijven
Is het spul ook geschikt voor gebruik op kunststof, die ongespoten kunststof delen zijn nu behoorlijk ranzig binnen het geheel. Misschien schoonmaken en een blanke laag overheen?.
 
Laatst bewerkt:
daar heb je wel gelijk in... tis nu afwegen welke de beste oplossing is...
De blanke laag oplossing kan altijd nog, dus eerst schoonmaken, dan kiezen voor de silikone produkten (spray) of voor een silikone-vrije produkt, zoals exterieur reinigers (Bumper cleaner e.d.)
 
Laatst bewerkt:
Je moet oppassen met te agressief spul op kunstof. Het geeft dan wel op het oog het beste resultaat maar na een tijdje kunt je blijven poetsen om het mooi te houden omdat het dan al weer heel erg snel wit uitslaat.
Zelf heb ik goede ervaringen met plasticshine van Valma. Dat is speciaal voor het zwarte kunstof.
Het is vooral niet te agressief, belangrijk wil je kunstof lang mooi houden. Gewoon bij de Gamma of autospeciaalzaak, is niet duur.

full

Met WD 40 zou ik ook oppassen. Volgens iemand anders op het forum, kan dit de weekmakers in kunstof aantasten op termijn.
 
Laatst bewerkt:
Alles wat achter de cvt kap zit, dus het gedeelte van metaal ziet er ook erg vies uit bij jouw scoot. Zeg maar onder de achterschokdemper.

Dat krijg je verbluffend goed schoon met Petroleum ;) . Bij de mijne ziet het er nog uit als nieuw, was daar echt van onder de indruk. Wel niet te vaak gebruiken(max 1 keer per jaar of zo), omdat dat veel vet aan het materiaal ontrekt. Met poetsdoeken en of kwast.
 
ik zelf heb deze scoot tweede hands gekocht , de vorige eigenaar heeft er winter en zomer mee gereden vandaar dat da gedeelte zo vuil ziet. beetje aangetast door het zout denk ik.
die tip van de petroleum ga ik eens proberen , heb nie veel te verliezen hé ;)
wd40 en dergelijk heb ik niet zo veel ervaring ... vandaar dat ik het intressant vindt om andere hun ervaringen te lezen.
soms zijn het de simpele dingen waarmee je mooie resultaten boekt.
 
die tip van de petroleum ga ik eens proberen , heb nie veel te verliezen hé ;)
Sindsdien poets ik mijn fietsen ook hiermee. Geloof me, ik begrijp niet dat mensen zo vaak een nieuwe fiets kopen...echt je krijgt hem weer als nieuw met dat "ouderwetse" spul *D .

Vroeger werd dat veel gebruikt in het leger, om de geweren en zo mee te poetsen. Wel niet te vaak gebruiken.
 
Je moet oppassen met te agressief spul op kunstof. Het geeft dan wel op het oog het beste resultaat maar na een tijdje kunt je blijven poetsen om het mooi te houden omdat het dan al weer heel erg snel wit uitslaat.
Zelf heb ik goede ervaringen met plasticshine van Valma. Dat is speciaal voor het zwarte kunstof.
Het is vooral niet te agressief, belangrijk wil je kunstof lang mooi houden. Gewoon bij de Gamma of autospeciaalzaak, is niet duur.

Met WD 40 zou ik ook oppassen. Volgens iemand anders op het forum, kan dit de weekmakers in kunstof aantasten op termijn.
Juist, dit bedoel ik nu met exterieur reiniger (ook bekend als bumper cleaner)
 
ik zal eens zo'n fleske plasticshine van Valma gaan halen , zal je het resultaat laten weten.

kent er anders nog iemand iets van injectie systemen?
ik vroeg me af als ik een grotere cilinder zou steken ofdat ik iets aan de injectie moet veranderen.
vroeger als ik men race cilinder van bidalot stak op men wallaroo moest ik een iets groter caburatorke steken en beetje zoeken naar de juiste "sproeier" grote.
voor zover ik weet kan je toch niet zo veel veranderen aan een injectie systeem of hoe zit dat juist?
 
heb naar malossi zelf gemaild en dit was hun antwoord : Geachte,



De injectie op de Honda motor kan manage de overboring of de cilinderkit. Dus U kan de cylinder plaats zonder modificatie aan de injectie.



Groeten



======================

Malossistore.be

Paolo Di LORENZO

Rue du Progrès 4

Z.I. Martinrou

B-6220 FLEURUS

Tel. +32(0)71331617

Fax +32(0)71334078

www.malossistore.be
 
opzoek geweest achter iemand die het zag zitten om aan men motor te werken.

na ne vrij lange zoektocht en veel neen's heb ik via via bij AVR racing ( A.V.R.acing )
terecht gekomen. volgende week gaan we eens afspreken om samen te komen om te overleggen wat er mogelijkheden zijn en tegen welke prijs...

wordt vervolgd...
 
gewoon even naar carclean.nl zijn forum surfen om de juiste beslissing te nemen.
Geen WD40 of pledge a.u.b.!
Er zijn veel betere produkten om kunststof te reinigen en te voeden.
Poorboy's trimrestorer is hier het perfecte product voor
Met vriendelijke groeten
En inderdaad een knappe transformatie!
 
Poorboy's trimrestorer eens opgezocht en zoals gezegt door ronimo veel goeie ervaringen gelezen... bij deze kon ik het niet laten om het zelf een te gaan proberen en heb het besteld... nu wachten op de post ;)
 
deze namiddag de s-wing eens goed onderhanden genomen en de poorboy eindelijk eens kunnen uitproberen.
en nu de vergelijkingstest ;-)
voor
254438_2068139394189_1565945801_2249451_4944715_n.jpg

na
283391_2214032401423_1565945801_2367202_3870060_n.jpg

185547_2214023201193_1565945801_2367197_6781717_n.jpg


op het eerste zicht zeer tevreden... nu benieuwd hoelang het gaat houden.

ps. het voelt zoals ze beloven niet vettig na oppoesten ... zeer aangenaam
 
vandaag eindelijk bij AVR racing geraakt...

de man had was even buitenstrijd door dat hij een vingerkootje even kwijt was :o ...
maar alles staat of hangt er terug aan of hoe zeg je da *D

alles eens besproken wat ik in gedachte had en wat hij realistist vond, hij gaat nu contact opnemen met honda om in het "computerke" te kunnen om aanpassingen te kunnen doen, ifv het injectie systeem te kunnen regelen .
hij stelde voor om een oversize cylinder te steken , nokkenas herfrezen , eventueel cylinderkopvlakken en hij gaat zelf een andere uitlaat maken.

hij ging het allemaal nu eerst eens op zijn gemak bekijken en uittellen hoeveel het gaat kosten .

maar zoals gezegt hij wil eerst in het "computerke" kunnen anders kon hij nooit het maximale uit de veranderingen halen en vondt hij het jammer van al het werk en geld. waar ik hem in kan volgen...

wordt nog vervolgd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan