Thunderace dubbele koplampen?

biv

MF'er
14 apr 2003
156
1
Nijmegen
Wie weet hoe ik ipv 1 koplamp allebei de koplampen kan aansluiten op mijn Thunderace? Standaard brand er 1 en het grote licht zit in de 2e koplamp.

Ik ben a technisch en wil dus tijdens normaal licht beide koplampen laten branden. Bij groot licht wil ik dan dat allebei de lampen groot licht geven. Iemand een idee?

Verder heb ik een klokje/thermometer aangeschaft met backlight. Deze moet dus ook op de 12V aangesloten worden... Waar kan ik dit het beste doen? Ben een beetje huiverig voor het aansluiten ivm Datatool alarm. Als er iets misgaat staat de motor straks stil en je zult zien dat ik dat net aan de andere kant van het land ben ofzo...

Dus liefst iets met een schakelaar zodat ik de zooi kan uitschakelen als het misgaat. En moet de boel waterdicht zijn? Of is een locatie onder de meters en achter de koplamp voldoende?

Wie helpt deze a-techneut...

(kheb ooit eens een how-to op internet gevonden maar heb geen idee meer waar...)
 
Gewoon een draadje doortrekken van je dimlicht naar de lip aan de andere kant,
branden beide dimlichten.
Het is veel teveel werk om je H7 pit om te bouwen naar een H4, het gaat er toch om dat ze beiden ten allen tijde branden, anders lijkt 't net of er iets kapot is.

Voor het klokje, lijkt mij dat ie alleen stroom hoeft te hebben bij contact=aan, vaak zit er een back-up batterij'tje in voor de tijd.
aansluiten kan het beste onder de tank, voor het luchtfilter.
Op die plastic tray waar ook bobines zitten, hier lopen diverse draden, pak bijvoorbeeld die van de claxon.
Ik heb op die draden een electronisch kettingsmeersysteem zitten (Pro-Oiler :} now available at pro-oiler.com ) verder heb ik daaronder nog ergens een handvatverwarmer gekoppeld. geen problemen met overbelasting.
 
Nou, het is gelukt. Was zelfs wel goed te doen. Van het ene blauwe draadje een draadje doorgetrokken naar het ongebruikte lipje van de andere lamp. De rechter was trouwens een H4. Wat is dan H7, dat kleine dingetje aan de linkerkant die normaal voor het licht zorgt?

Temp/klokje is gemonteerd op dat kleine lampje in het midden van de koplampen. Zo kon ik er nog enigzins bij. Had geen zin om de tank eraf te halen whatsoever...

Wat kun je daar allemaal moeilijk bij als je een beetje model kolenschep hebt! Tsal toch niet de bedoeling zijn dat als je lamp stuk is dat je eerst je halve kuip eraf moet halen? :?
 
Een H4 lamp heeft 2 gloeidraden, en 3 aansluitlipjes.
Een H1 lamp heeft 1 gloeidraad, en 1 aansluitlipje (buitenkant = -)
Een H3 lamp heeft 1 gloeidraad, en een stukje draad met aansluitlipje.
Een H7 lamp heeft 1 gloeidraad, en 2 aansluitlipjes.
 
Wat is dan H7, dat kleine dingetje aan de linkerkant die normaal voor het licht zorgt?

Ja, die H7 is dat linker kleine lampje.
Die H7 is vele malen beter dan dan de H4.

Maar het moet je nu in het donker toch ook opvallen dat die doorverbonden H4 eigenlijk geen meerwaarde heeft qua lichtopbrengst.

Je H7 vervangen door goede"superwhite" (Phillips,OSRAM, PIAA) geeft wel veel extra licht. Het kost wel een eurotje of 20 maar dan heb je ook wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan