Ik heb de technische gegevens van de cat en de ace uitvoerig bekeken en ben van mening dat de ace beter bij me past, maar dan blijft de vraag: is deze niet te zwaar voor een beginnende motorrijdster?
Ik heb de technische gegevens van de cat en de ace uitvoerig bekeken en ben van mening dat de ace beter bij me past, maar dan blijft de vraag: is deze niet te zwaar voor een beginnende motorrijdster?
Als je deze mening hebt dan moet je er gewoon voor gaan! Er is niks mooier dan je 'droom' leven en het zou me wel rot lijken als je veel geld neerlegt voor iets wat net niet je droom is....en ben van mening dat de ace beter bij me past....
Welke spec's passen beter bij je? Onderbouw dat eens.Ik heb de technische gegevens van de cat en de ace uitvoerig bekeken en ben van mening dat de ace beter bij me past, maar dan blijft de vraag: is deze niet te zwaar voor een beginnende motorrijdster?
Bron:Rijtestje Thundercat versus ThunderaceDe twist
Raggen gaat met de lichtvoetige Cat gemakkelijker dan met de Ace. Het stuurgedrag is flitsender, directer. Ook wat nerveuzer. De Cat heeft de neiging een bocht in te vallen om zo snel mogelijk de voetsteun over het asfalt te laten schrapen. Iets waarvoor ook op het circuit best wat moeite gedaan moet worden. Toch laat ze zich weer net zo gemakkelijk oprichten. Toegegeven, zo lenig en beweeglijk als de R6 is zij niet, maar wat kun je goed met haar door de bocht: precies, scherp, nauwkeurig. Het enige wat er op aan te merken is, is de achterkant. Bij extremiteiten (hard door de bocht en dan veel gas erop) wil zij nog wel eens met de kont schudden, zoals bij de eerste dansles voor de twist met Chubby Cheeker. Maar wees gerust, ze schudt alleen zoals bij een eerste dansles en met wat tijd om de vering door de aanwezige professionals af te stellen, zal het achter zeker rustiger kunnen worden. De Ace is stabieler, noem het wat mij betreft onverzettelijker. Zonder ook maar één schroef te verstellen gaat zij op strak en zeker. Haar achterwerk is rustiger, of beter; lijkt rustiger. Want eerlijk gezegd is de bochtensnelheid door het hogere gewicht en de geringere grondspeling lager en had ik niet de durf om zo vroeg en hard op het gas te gaan als op de Cat. En daarmee blijkt dat de schijn wel eens bedrieglijk kan zijn. Daarbij stuurt de Ace zwaarder en Is zij wat minder gemakkelijk op één oor te leggen, maar stuurt ze wel neutraler. Dat flitsende van haar lichtere vriendin heeft ze dus niet, de Ace beweegt eerder sierlijk.
Tja wat zal ik zeggen, dit is een eindeloze discussie. Ben zelf op een TL1000r begonnen
Voor alle duidelijkheid die xtra pk`s ga je pas op hogere snelheid echt merken.
tja,ik kreeg ook het advies om op een 600 te beginnen en het is toch een 900 cc geworden,is gewoon doen wat jij denkt wat het beste is ,iedereen ervaart dingen anders ,dus doen wat jou het beste lijkt.Ik heb de technische gegevens van de cat en de ace uitvoerig bekeken en ben van mening dat de ace beter bij me past, maar dan blijft de vraag: is deze niet te zwaar voor een beginnende motorrijdster?
Thundercatis net een afgeschreven r6. Begin er niet aan, en houd je van yamaha koop een r6 of toch een ACE!
Zeg dit niet zomaar, ga de spec`s maar eens vergelijken!
Lekker lompe reactie. Zo is een Ace dan een afgeschreven R1
Gewoon lekker de thundercat nemen, ik hoor alleen maar goede reacties ervan. Weinig onderhoud, zuinig met de benzine en ook olie. De Ace verbruikt nogal wat olie namelijk. Niet schokkend allemaal, maar is in je overweging mee te nemen.
De Cat stuurt gewoon goed en is niet eens zoveel langzamer dan de ace.
En deze 600cc is niet te vergelijken met de 500cc lesmotor. De Cat heeft namelijk het dubbele vermogen
Ben ik niet met je eens.
Ik kom een bocht uit en geef volgas.
(yahama fzr400)
Een vriend van me (yahama yzf 750) kan niet altijd volgas geven.
Gevolg: uitbreker.
Die pk's komen echt niet alleen maar vrij bij hogere snelheden.
En leren op een pk monster is natuurlijk te doen. Maar ik ben toch van mening dat je een motorfiets sneller makkelijker en beter onder controle krijgt door eerst een minder zware fiets qua gewicht en vermogen te proberen.
Zo doe ik het zelf ook.
Ik wil alles uit die fzr gekregen hebben en dan ga ik meer vermogen rijden.
En die fzr kan ongelooflijk plat...alleen lukt mij dat nog niet.
Als mij dat lukt, dan heb ik zoveel meer beheersing bij me om meer vermogen te rijden dat ik alle aspecten van meer pk's ten volle kan benutten.
Zoals ik al zei, zet de spec`s een naast elkaar dan zie je t zelf, omdat je vriendje en cat heeft hoeft je m niet perce te verdedigen hoor
Hier ben ik het niet mee eens. Mijn broer heeft een Ace en ik moet op mijn Fireblade echt alle zeilen bijzetten om maar enigzins in de buurt te blijven. Die Ace is gewoon een onbeschoft snelle motor en het kan dan ook haast niet anders dan dat een Cat dik en dik het nakijken heeft.De Cat stuurt gewoon goed en is niet eens zoveel langzamer dan de ace.