Thundercat of Thunderace?

Jij hebt blijkbaar geen hoge pet op van een Thundercat. Dit is mogelijk, zoals gezegd is dit een persoonlijke mening van eenieder. Echter de toon die je weergeeft in jouw reactie's doet vermoeden dat je jouw mening aan anderen wilt opdringen. Ik ben echter van mening dat je waarschijnlijk niet eens de volle mogelijkheden van een 600 cc kunt benutten.
Probeer dus je eigen mening iets genuanceerder te omschrijven.
Voor de topic startster kijk even op www.thundercat.nl staat bijna alles omschreven over de thundercat.
thunderjohn

Echter de toon die je weergeeft in jouw reactie's doet vermoeden dat je jouw mening aan anderen wilt opdringen.

Wat is dit nu weer :? Als je dat zo voelt zou ik eens bij jezelf gaan zoeken denk ik zo.

Ik ben echter van mening dat je waarschijnlijk niet eens de volle mogelijkheden van een 600 cc kunt benutten.

O-) Ow ow ik rijd op t circuit dus ik ben de koning :r Pfff Je kent mij niet eens, je kent m`n motor niet eens en je weet helemaal niets van wat ik wel of niet kan :Z Dus praat geen onzin aub, of nodig me uit op jouw kosten voor een ritje over t circuit }) mag je daarna over me oordelen ok :X

Probeer dus je eigen mening iets genuanceerder te omschrijven.

En dit.... :z heus niet dat ik me ga aanpassen omdat jij jezelf aangevallen voelt omat je zelf op zo`n ding rijd.



Maarum ok topicstarter heb je inmiddels al een voldaan antwoord! :X
 
Echter de toon die je weergeeft in jouw reactie's doet vermoeden dat je jouw mening aan anderen wilt opdringen.

Wat is dit nu weer :? Als je dat zo voelt zou ik eens bij jezelf gaan zoeken denk ik zo.

Ik ben echter van mening dat je waarschijnlijk niet eens de volle mogelijkheden van een 600 cc kunt benutten.

O-) Ow ow ik rijd op t circuit dus ik ben de koning :r Pfff Je kent mij niet eens, je kent m`n motor niet eens en je weet helemaal niets van wat ik wel of niet kan :Z Dus praat geen onzin aub, of nodig me uit op jouw kosten voor een ritje over t circuit }) mag je daarna over me oordelen ok :X

Probeer dus je eigen mening iets genuanceerder te omschrijven.

En dit.... :z heus niet dat ik me ga aanpassen omdat jij jezelf aangevallen voelt omat je zelf op zo`n ding rijd.



Maarum ok topicstarter heb je inmiddels al een voldaan antwoord! :X

Ik vind jou vervelend.

;)
 
Tjonge jonge.. wat wordt deze site veel bezocht zeg.. ik kijk ff een halve dag niet en dan al zo veel reacties!! Te gek.. ik ga eerst mijn papiertje halen en dan inderdaad wat proefritjes rijden... Wel leuk om wat ervaringsverhalen te lezen van ace en cat-bezitters. Je ziet ze maar heel weinig rijden en ik ken ook niemand die er een heeft. Dus daarom bedankt voor jullie reacties.. blijf ze gewoon sturen, lees ze graag!! :)
 
ja

teveel vermogen
teveel gewicht

Mmmm, specs: Cat=187 Kg. Ace=198 Kg.

Echt erg, dus niet.


De thunderace is meer een cultfiets aan het worden dan de Cat, met een grote schare fans die het leuk vinden om R1's en Gixxers het leven zuur te maken.

Ook is de Thunderace lekker handelbaar te maken met wat kleine aanpassingen en goede banden.

Als je zorgt dat er genoeg olie in blijft zitten is het een betrouwbare machine.
(ik zit nu boven de 100.000km, 97er)
 
De thunderace is meer een cultfiets aan het worden dan de Cat, met een grote schare fans die het leuk vinden om R1's en Gixxers het leven zuur te maken.

Dat is mij ook meer en meer aan het opvallen, vooral in de US en Duitsland heeft de Ace een hele grote schare fans.

En in goede handen (dus niet de mijne), houd hij de nieuwere modellen met gemak bij.
 
heb nog een test liggen uit blad motor.op het circuit getest was de cat een buitengewoon fijne fiets waar je mee kunt knallen en heel makkelijk kunt sturen.doet alles goed en gemakkelijk.de ace was iets logger maar eenmaal aan het gas schroevend vroegen ze zich af waarom er meer dan vier versnellingen op zaten.hij begon heeeel hard aan de berijder te sleuren die had echt zijn handen vol.het zijn alle twee niet de modernste fietsen maar presteren heel goed.dec ace is volgens mij echt een stap te hoog gegrepen.begin op de cat en ik denk dat je een hele fijne fiets hebt.hij staat niet minder stoer dan de ace maar zal je meer plezier bezorgen.na een tijdje kun je nog altijd voor een zwaardere fiets kiezen.leer eerst op een meer vergevingsgezinde fiets rijden.
 
Als je nu alleen nog maar aan het lessen bent dan is de 106 pk van de Cat straks ook al een boel vermogen waar je de eerste tijd niet op uitgekeken bent. 8-)
Heh. Ik heb 50pk/60Nm net als mijn lesbrommer (F650GS), en ook daarmee ben ik voorlopig nog niet uitgespeeld. Op de rijksweg is er af en toe wel een auto die me er uittrekt, maar zeg maar tot de 100 kan je ook met veeel minder vermogen hele foute dingen doen.

Persoonlijk ben ik best blij da'k een wat 'lichtere' fiets heb om echt mee te leren rijden (RMT, VRO1, VRO2 en daarna kijk ik wel verder).
 
maar koop gewoon geen thundercat, tis troep zoals ik al zei.

En dat zegt een TL-rijder :X

Ik heb het bij m'n dealer eens nagevraagd, maar de Thundercat doet het 2e hands erg goed volgens hem omdat het sterke fietsen zijn en over het algemeen netjes behandeld worden. Het zijn sportieve motoren waarbij nog niet op elk grammetje werd gelet (zoals R6) en is dus degelijk ontworpen. Kijk maar eens naar de afschrijving, die is voor de ThunderCat erg laag. Ik heb daarom destijds voor een nieuwe gekozen omdat ze 2e hands nog erg duur waren en ik toch maar zo weinig afschrijving had. Nu zit er 45000km op en bij 40000km nog een grote beurt gehad. Niets aan de hand, klepspeling lag nog ruim binnen de marges en de kleppen hoefden dus niet gesteld te worden. Hoe zit dat bij die TL...?
 
De TLR is ook goed wat onderhoud betreft.
En let dan vooral op het woordje; OOK!


;)
 
En dat zegt een TL-rijder :X

Ik heb het bij m'n dealer eens nagevraagd, maar de Thundercat doet het 2e hands erg goed volgens hem omdat het sterke fietsen zijn en over het algemeen netjes behandeld worden. Het zijn sportieve motoren waarbij nog niet op elk grammetje werd gelet (zoals R6) en is dus degelijk ontworpen. Kijk maar eens naar de afschrijving, die is voor de ThunderCat erg laag. Ik heb daarom destijds voor een nieuwe gekozen omdat ze 2e hands nog erg duur waren en ik toch maar zo weinig afschrijving had. Nu zit er 45000km op en bij 40000km nog een grote beurt gehad. Niets aan de hand, klepspeling lag nog ruim binnen de marges en de kleppen hoefden dus niet gesteld te worden. Hoe zit dat bij die TL...?

Ik maak wel wat los hierro :X :X :X Je zegt t allemaal zelf al, tis gewoon een budgetbike. Voor een paar euro`s meer heb je een veel betere fiets die netter en met betere kwaliteit is afgewerkt! En wees nou gewoon eens eerlijk rijd eerst eens een rondje op een cat en daarna op een gixxer of zx6. Dan weten we allemaal waar we voor zouden gaan!!! :z
 
Ik maak wel wat los hierro :X :X :X Je zegt t allemaal zelf al, tis gewoon een budgetbike. Voor een paar euro`s meer heb je een veel betere fiets die netter en met betere kwaliteit is afgewerkt! En wees nou gewoon eens eerlijk rijd eerst eens een rondje op een cat en daarna op een gixxer of zx6. Dan weten we allemaal waar we voor zouden gaan!!! :z

:Z

Een gixxer600 is ook heel fijn in de stad, files, enz... |(
Sommige mensen scheuren er niet alleen mee, die gebruiken hem ook om praktische redenen.
 
Ik maak wel wat los hierro :X :X :X Je zegt t allemaal zelf al, tis gewoon een budgetbike. Voor een paar euro`s meer heb je een veel betere fiets die netter en met betere kwaliteit is afgewerkt! En wees nou gewoon eens eerlijk rijd eerst eens een rondje op een cat en daarna op een gixxer of zx6. Dan weten we allemaal waar we voor zouden gaan!!! :z
Ik heb een gsxr-600 uit '98 gehad.
De soez had meer power meer trekkracht en was zeker een fijne fiets om mee te rijden maar de cat vind ik makkelijker in de bocht te gooien alsof ze lichter is.
Op de soez leun je meer op je armen als op de cat wat voor langere ritten minder prettig is.
Maar volgens mij gaat dit topic over "thundercat of thunderace" :?
Heb je zelf een ace of cat gehad :?
 
Ik maak wel wat los hierro :X :X :X Je zegt t allemaal zelf al, tis gewoon een budgetbike. Voor een paar euro`s meer heb je een veel betere fiets die netter en met betere kwaliteit is afgewerkt! En wees nou gewoon eens eerlijk rijd eerst eens een rondje op een cat en daarna op een gixxer of zx6. Dan weten we allemaal waar we voor zouden gaan!!! :z
Ik zou heel graag een tl gaan afbreken maar vermits er nog meer mensen mee rijden zal ik dit maar niet doen ( vind het trouwens wel een lekkere fiets maarja :+ ).
Heb je eigenlijk wel enige ervaring met een cat of ben je gewoon wat aan het zeiken ?
Rij trouwens een fzr 1000 , zelfde moteur als de ace , maar ben er persoonlijk van overtuigd dat er maar weinig mensen zijn die een cat ofzo op het randje kunnen besturen , heb mij ook altijd geamuseerd met een vf400f , en in de bochten was ik zeker niet altijd de traagste .
Is trouwens al vaak bewezen dat op veel circuits een snelle 600 sneller is als een 1000 .
Denk ook niet echt dat je je snel zal vervelen op een 600 als je nog moet leren rijden , gewoon rechtdoor accelereren is mischien zeer fijn , maar word je toch gewoon na maximum een paar weken .
 
Ik zou heel graag een tl gaan afbreken maar vermits er nog meer mensen mee rijden zal ik dit maar niet doen ( vind het trouwens wel een lekkere fiets maarja :+ ).
Heb je eigenlijk wel enige ervaring met een cat of ben je gewoon wat aan het zeiken ?

Waarom neemt iedereen t zo persoonlijk op :? Zeg toch niet dat ik de bereider een eikel lul of zak hooi vind, zeg alleen dat die fiets me niet aan staat. Er word toch om een mening gevraagd ofnie!? Iedereen gaat hier in de verdediging over deze fiets, das is helemaal nergens voor nodig. Als je t een geweldige fiets vind zeg dat dan gewoon :X zonder alles wat ik zeg proberen af te doen met wat dan ook. Dit is mijn ervaring met deze fiets :r


Owja en voor ik t vergeet, hij oogt niet onaardig hoor :+

En voor iedereen die nu weer in discussie gaat over mijn woorden
:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :
 
Ik maak wel wat los hierro :X :X :X Je zegt t allemaal zelf al, tis gewoon een budgetbike. Voor een paar euro`s meer heb je een veel betere fiets die netter en met betere kwaliteit is afgewerkt! En wees nou gewoon eens eerlijk rijd eerst eens een rondje op een cat en daarna op een gixxer of zx6. Dan weten we allemaal waar we voor zouden gaan!!! :z

Ja vloeken in de kerk is niet zo netjes ;)

Om je vraag te beantwoorden: ik heb dus een dag mogen rijden op de 2004 R6 (ik zag de R6 als potentiele opvolger van m'n Cat) en moet zeggen dat dat toch een stuk gemakkelijker instuurt en strakker rijdt dan een Thundercat en voor een supersport nog best goed zit. Maar na die dag rijden heb ik besloten zeker bij de Thundercat te blijven want deze is toch weer een stukkie meer comfi en veel handiger met bagage etc. Verder is alles aan de Cat veel degelijker uitgevoerd en kan het rvs en gelakt stalen frame beter tegen pekel, de verzekering is een stuk goedkoper en de aanschafprijs van onder de 9000 Euro tegen 11400 voor de R6 ook nog eens beter. Voor die 9000 Euro krijg je wel een volledig instelbaar rijwielgedeelte en dezelfde goede remmen als de R6. Zoals ik al schreef is de afschrijving ook nog eens een stuk minder als bij de R6. Ik heb gemerkt dat met betere banden het stuurkarakter een stuk flitsender is geworden verder trekt de Cat voor m'n gevoel onderin gewoon beter dan de R6 (en nieuwe FZ6 ook trouwens). Verder is de afwerking goed vergelijkbaar met de R6. Er zit zelfs een complete binnenkuip in...

Eigenlijk denk ik dat de ThunderCat ook niet echt met een R6 vergeleken mag worden, omdat de ThunderCat meer toer is dan een echte supersport. Vandaar dat hij al die tijd naast de R6 verkocht kon worden. Ik heb alleen gemerkt dat je er op het circuit erg goed mee uit de voeten kan en het verschil in eerste instantie meer door de rijder dan de fiets bepaald zal worden.

Kortom ik vind dat er sterke argumenten zijn om een ThunderCat te kopen ipv een echte supersport. Grote kans dat mijn volgende motor geen supersport wordt en zeker geen 600cc ss. Misschien een VTR1000f, maar dan vraag je je zeker weer af waarom dan niet een SP2, Mille of TL? Nou, om dezelfde redenen dus als een Cat vs. R6.
 
geef mij maar een ace euh wacht ff ik heb er al 1
(is by the way for sale
full
 
Ik ben gister bij diverse motorzaken geweest en iedereen raadt toch wel het volgende aan: thundercat! Ik ben nu wel overtuigd, vind het ook een machtig mooi machientje. Kleurstelling: zwart-zilver-goud vind ik het mooist. Ga eerst mijn papiertje halen en dan hier eens een proefritje op maken. En dan staat er over een aantal maanden zo'n catje in mijn schuur!!!
 
Als je nu al aan twijfelen bent over een 600 of 1000, dan moet je voor de ACE gaan, begin je met de 600 dan merk je dat je snel bent uigespeeld en de ACE is echt een super bike 8-) wat snel went, enigste nadeel is dat die behoorlijk olie verbruikt, maar dat is ook weer bj afhankelijk.
 
Hey....leuk....weer een "kan ik een zware motor rijden als beginnend rijder" topic :)

Ik zie dat je voor de cat gaat.... (psssst: www.thundercat.nl :) )

Leuke fiets hoor! Kan je lekker mee leren smijten en raggen. Maar ook prima toer-fiets voor de afstandjes. Beter gemiddelde fiets dan bijv een R6, die veel meer race-fiets is en dus kleiner en wendbaarder.
Ik heb zelf een Ace. En het verschil tussen de Ace en Cat is niet bijster groot als je maar groot en zwaar genoeg bent. Anders stuurt de Ace wat slomer en lomper. (Ik heb het dus bewust even niet over het vermogen; want dat kan je toch alleen maar op de rechte stukken tot z'n recht laten komen. En dat kan iedereen)

Veel plezier met je aankoop.

(en misschien treffen we elkaar nog eens ;) )

Cyc
 
Hey....leuk....weer een "kan ik een zware motor rijden als beginnend rijder" topic :)

Ik zie dat je voor de cat gaat.... (psssst: www.thundercat.nl :) )


Ik heb zelf een Ace. En het verschil tussen de Ace en Cat is niet bijster groot als je maar groot en zwaar genoeg bent. Anders stuurt de Ace wat slomer en lomper.
Veel plezier met je aankoop.

(en misschien treffen we elkaar nog eens ;) )

Cyc


Dat valt wel mee, ben zelf 1.73m en kon toch aardig overweg met bochtenwerk in de Ardennen :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan