Controleer eerst even of je uitlaatsysteem goed zit. Als 1 van de bochten niet goed sluitend is op de cilinderkop, hoor je de kleppen tikken.
Ik heb mezelf daar vroeger wel gek mee gemaakt.
Overigens, ik ben zelf ook heel hypochondrisch met motoren.. Ze lijken altijd wat te mankeren in mijn hoofd.
Hoor niks hoor
Controleer eerst even of je uitlaatsysteem goed zit. Als 1 van de bochten niet goed sluitend is op de cilinderkop, hoor je de kleppen tikken.
Ik heb mezelf daar vroeger wel gek mee gemaakt.
Overigens, ik ben zelf ook heel hypochondrisch met motoren.. Ze lijken altijd wat te mankeren in mijn hoofd.
Goed om eens te lezen dat ik niet de enige benOverigens, ik ben zelf ook heel hypochondrisch met motoren.. Ze lijken altijd wat te mankeren in mijn hoofd.
, net je filmpje bekeken van de hercules, "doe die kamerdeur maar ff open" zegt ie. Leuk project die "carpet-burner"
ik zou even de flens controleren waar de middenbochten op de achterste cilinder aansluiten, die wil nog wel eens lekken. Aandraaien van de bout daar kan al genoeg zijn.Ik hoor het inderdaad. Klinkt eerder als een "lekkende" uitlaat dan kleppen...
Overigens, ik ben zelf ook heel hypochondrisch met motoren.. Ze lijken altijd wat te mankeren in mijn hoofd.
Ik moet zeggen dat ik ook niet iets hoor dat zorgwekkend is. Er zit geen tik in het blok en het ritselen dat je hoort zouden je kleppen of de nokkenasketting kunnen zijn. Ik heb een DL650 met 60.000 km op de teller en die maakt hetzelfde geluid. Daarvan staan de kleppen goed, maar toch blijft hij wat ritselen. Dat is langzaam maar zeker wat toegenomen, maar kan geen kwaad (hoort erbij). Ik ben laatst een keer naar een motorzaak gereden om ze daar te laten luisteren en kreeg de bevestiging dat er niets aan de hand is.
Overigens rijd ik nu ruim 20 jaar op Suzuki's en kan inmiddels zeggen dat enig mechanisch geluid bij dat merk hoort. Kawa's hebben het ook. Als je niet tegen bijgeluiden kunt dan kun je beter Honda of Yamaha gaan rijden, want die zijn doorgaans mechanisch wat stiller. Om je gerust te stellen, technisch steken de Suzuki's doorgaans goed in elkaar en zeker het blok van de SV/DL heeft een zeer goede reputatie op het gebied van betrouwbaarheid. Bij normaal gebruik en goed onderhoud gaat het lang mee.
Het lastige blijft wel dat als je eenmaal iets denkt te horen je alleen daar nog maar op kunt focussen en allerlei rampscenario's gaat bedenken. Rijd anders even voor de zekerheid langs een Suzuki-dealer en laat ze daar even luisteren.
Oef..... Almere tja heb wel eens gehoord van een motorzaak daar. Eentje die het je ook nog uit wil leggen als jou kop hem (kevinblade) aanstaat.Hij wil ook vast wel ff voor je luisteren.
Ff zoeken op rg-tuning.
langs de dealer geweest! Was een deel van de uitlaat die niet goed op elkaar aansloot. Aandraaien en gepiept .. bedankt voor alle hulp !