Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Timing of Carburateur ? CB125K Twin

IndianScout

Tot ziens , klimaat freaks !
11 mei 2011
2.272
2.154
Hallo ,

ik heb een maand geleden een project gekocht via MP een honda CB125K van 1972 . (zie topic honda CB125K twin (hulp gevraagd) ) meer foto's


motorblok gereviseerd (zuigers kleppen etc )

Maar nu het probleem .

Ik krijg hem maar niet lekker lopend meer .
Beide carburateurs hebben een nacht in de dasty gelegen + uitgespoeld met diesel .
Beide hebben een Keystar revisie setje erin zitten .
vlotters zijn beide 26mm afgesteld .
Puntjes staan lang niet op F want dan wil hij niet lopen .
Maar als ik mijn distrubutie ketting ook maar 1 tand verschuif zit hij al vast .
(wel op T afgesteld op het vliegwiel)
Maar hij blijft beroerd stationair lopen en is heel 'slap' hij is niet vooruit te branden .
als hij boven 7000 toeren komt wil hij wel trekken maar dat moet nog niet omdat ik hem eerst rustig wil inrijden .
Wat zou dit kunnen veroorzaken ? ik dacht zelf aan 2 nieuwe carburatuers te bestellen maar die zijn ook flink aan de prijs .
Filmpje :


Elke hulp is welkom , ik weet het echt niet meer . mijn russische motors zijn een stuk simpeler om lopende en goed rijdend te houden dan deze oude honda .
Ben bijna zover dat ik hem liever naar het oud ijzer breng

Iemand een honda twin specialist in het noorden van NL ?

MODS ik weet dat ik per ongeluk dubbel topic heb geopend .
 
  • Onderwerp starter
  • #3
Hij beweegt wel met de hand maar heeft bijna geen weerstand ? Ik heb geen idee hoe strak dit moet staan maar ik kan hem met 2 vingers (te) makkelijk de nok heen en weer halen .
 
Nokkenas timing controleren.
Ding moet gewoon op F teken goed kunnen lopen.
Vliegwiel wel met spie op de krukas gemonteerd?
En T merk wel daadwerkelijk top?
 
  • Onderwerp starter
  • #5
Nou als ik de nokas ketting 1 tand verschuif links of rechtom dan zit er een klep tegen de zuiger .
Ik zal dat TDC merk controleren door een bougie eruit te draaien .
maar ik vanavond eerst die vervroeging eraf halen en kijken als de veren niet kapot zijn of versleten .
 
  • Onderwerp starter
  • #6
Nou de vervroeger was inderdaad de boosdoener . De oude veertjes waren te slap . Heb ze aangeknepen met een tang en nu loopt hij prima. Bedankt .
 
  • Onderwerp starter
  • #8
Klopt ik ga nu opzoek naar een set NOS veren of toch een nieuwe vervroeger bestellen bij CMS .
Bedankt voor het meedenken .
 
Of een digitaal setje kopen of samenstellen. Dat stel je af en dan hoef je er nooit meer naar te kijken.
Daar had ik wel opzocht maar voor 250 dollar vind is dat toch iets te duur . maar ik
Heb een nieuw project dus deze mag nu weg , Dus hij is te koop € 1350 euro .