tips voor bochten ?

welke bocht gaat bij jouw goed ?

  • links gaat beter

    Stemmen: 13 56,5%
  • rechts gaat beter

    Stemmen: 4 17,4%
  • beide evengoed

    Stemmen: 6 26,1%

  • Totaal aantal stemmers
    23

Bacaryu

MF'er
17 mrt 2003
196
0
Sint-Genesius-Rode
ik weet niet goed hoe het komt maar ik kan men bocht veel beter links nemen dan rechts. Links kan ik zeer diep gaan met knie tege de grond moestek hem uitzetten (heb geen knielapjes :) ) maar rechts durf ik totaal zo diep niet gaan.

wel duw ik lichtjes op men achterrem alsek men bocht links inga om controle wat over de motor te houden rechts rem ik ook lichtjes maar daar kannek niet zo diep gaan of geeft me toch een onveiliger gevoel.

ja ik ga op zijkant van men zitje zitten om de bochten in te draaien voor diep te gaan.


iemand tips ? hoe ik men rechterkant kan verbeten ? en remmen jullie met voorrem ook in de bocht ? of niet? ik niet of toch niet veel.
 
Doordat je denkt dat je rechts in de bocht niet op je gemak bent, zou het kunnen dat je dan enigzins je stuurhelften "stevig" vast hebt.. Daardoor wordt je motor misschien wat "gedwongen" enzo..

In principe kun je rechts even hard als links.. Als je dat niet lukt, dat zit het volgens mij tussen je oren, maar daar kan je wel wat aan doen..

Als eerste zou ik "twist of the Wrist" lezen van Keith Code, deze is ook door iemand als Word-document op het forum gezet.. Waar weet ik niet meer, maar je kan er wel even naar zoeken.. :)

En op de 2e plaats zou ik heel veel oefenen, juist de kant die het minst goed lijkt te gaan..

succes ermee (ik ben ook nog flink aan het oefenen..)
 
ik ben er op aan het oefennen hoor maar je zou dus niet remmen in een bocht ?

is altijd al een gewoonte geweest met men cross vroeger 50 cc (ging 85 km/h) daar konnek beide bochten evendiep nemen. ik hoe toch altijd men voet wat op men rem gewoon stel dat je te ver zou komen ofzo dat je je nog recht kan trekken op die rem zonder de boord mee te hebben of op het 2de rijvak te zitten :)
 
btw gewoon bochten nemen is geen probleem hoor maar khebbet wel over diep in de bochten gaan daar is men rechterkant wel een stuk minder :? maja tzal in men hoofd misschien zitten de grens beetje bij beetje verleggen zeker
 
hmmm voorrem ? lijkt me toch niet zo een goed idee eerlijk gezegd.

moest je met je voorrem remmen in een bocht die je vrij diep neemt kan je makkelijker onderuit denkik voorwiel kan je niet/bijna nietmeer corrigeren.

je achterwiel da doorslipt kan je nog wat corrigeren en is minder gevaarlijk om onderuit te gaan (dat is wat ik ervan denk he, ik kan er ook compleet naast zitten :) )
 
Goh, ik vraag me altijd af wanneer het gas er weer op kan in de bocht. En ik vraag me altijd af wanneer mijn motor dan oppakt. ik krijg dan altijd zo'n rare 'wobbel' van achteren.

vraagje hebben recente k100's dat ook nog, die 'wobbel' ,of werkt die nieuwe achterbrug?
 
Even een vraagje met betrekking tot de rechterbochten.

Ben je toevallig rechtshandig? Ik en mijn maat hebben dit probleem namelijk ook wel eens en alleen maar met rechtse bochten.

Wel is ons gebleken dat wanneer je er totaal niet bij stil staat dat je een bocht naar rechts in gaat dat je net zo makkelijk diep gaat als dat je normaal naar links zou doen.

Misschien heeft het ook met je kijktechniek te maken en wellicht met het gewicht van je motor. (zwaardere motoren is het iets lastiger, vindt ik)

Verders, Keep practising!!!
 
ja ik ben rechtshandig maar ik denk niet dat het daar mee te maken heeft.

kijktechniek denkik ook niet

je kan het goed zien aan men achterband linkerzijde is iets verder langs buitenkant bereden als rechterkant :)
 
NOOIT remmen in een bocht als je op snelheid ligt. Dreig je hem niet te halen dan platter gooien en GAS BIJ!
 
Belangrijkste in een bocht is ver vooruitkijken. Dus niet naar die witte reflector paaltjes kijken... Je zal zien dat die als een magneet werken.
 
ik ga zo plat door de rechter bocht dat ik gewoon de asfalt kan likken
elbowdragging is ook leuk trouwens

ik heb antiliaanse vrienden die altijd tegen mij zeggen
nee man geen bochten sua lekker rechtdoor blazen ...
 
Dit is al eens eerder voorbij gekomen op het forum. Ik dacht dat er toen een verband gevonden was tussen het linksdragend zijn en het lekker nemen van linker bochten. Dit komt dan waarschijnlijk doordat het gewicht al wat meer naar links verdeeld is. Bij mij is het in elk geval precies zo. Ik ben trouwens ook rechtshandig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan