The Mighty Powerfred
MF veteraan
Mijn XR is een olieboot geworden. Ze kunnen mij 5 minuten later nog volgen; ze hoeven alleen maar de blauwe walm te volgen en de naar adem snakkende fietsers...
Waarschijnlijk zijn de zuigerveren versleten. Als ik de motor zwaar belast met vol gas en hoog toerental, hoor ik ook gerammel. Net alsof de distributieketting loszit. (Wat dus niet t geval is...) Zou t misschien t kantelen van de zuiger zijn omdat er te veel speling in zit?
Als het allemaal echt rot is, kan ik net zo goed een andere cilnder plus zuiger opzetten. En dan denk ik aan een grotere cilinder (620 cc; die zullen toch wel bestaan) en/of een hoge(re) druk zuiger.
Heeft misschien èèn van de geachte mede Motor-Forumers een idee of tip?
Waarschijnlijk zijn de zuigerveren versleten. Als ik de motor zwaar belast met vol gas en hoog toerental, hoor ik ook gerammel. Net alsof de distributieketting loszit. (Wat dus niet t geval is...) Zou t misschien t kantelen van de zuiger zijn omdat er te veel speling in zit?
Als het allemaal echt rot is, kan ik net zo goed een andere cilnder plus zuiger opzetten. En dan denk ik aan een grotere cilinder (620 cc; die zullen toch wel bestaan) en/of een hoge(re) druk zuiger.
Heeft misschien èèn van de geachte mede Motor-Forumers een idee of tip?