tl1000r

Alf

MF veteraan
17 jan 2004
1.231
0
Zijn er rijders die slechte ervaringen met dit type motor hebben.Werd een aantal jaren geleden voor deze motor gewaarschuwd.Zou net zo veel onderhoud nodig hebben als een 916 destijds.(1998)Vraag me af wat hiervan bewaarheid is.
 
Laatst bewerkt:
ik heb helemaal geen slechte ervaringen met mn motor ,is een dijk van een machine die eigenlijk onterecht door de grond is geboord, idd de tls had in het begin wat kinderziektes wat betrefd stuurdemper (ontbrak) ,en blijkbaar een zwak frame (nooit in naaste omgeving wat van gehoord of gemerkt) die scheuren vertoonde.
maar je moet niet teveel aandacht aan een motor geven ,want bij elke machine wat voor merk dan ook kun je wel wat van zeggen qua rijgedrag cq kwaliteit.....
de TL(S)R zijn zeer dikke fietsen met een uitgesproken v-twin karakter en je zal na elke rit met een big smile van je machine afstappen ....s6
zie hier mijn schatje :}
79381
 
Zijn er rijders die slechte ervaringen met dit type motor hebben.Werd een aantal jaren geleden voor deze motor gewaarschuwd.Zou net zo veel onderhoud nodig hebben als een 916 destijds.(1998)Vraag me af wat hiervan bewaarheid is.

Alleen maar................ :P

Sorry,kon het niet laten :+

Mare,ik zou zeggen,kijk hier eens TL1000-rijders 2 ,stel je vraag nog een keer,en je krijgt als het goed is antwoord..................na een week of wat.
 
ik heb helemaal geen slechte ervaringen met mn motor ,is een dijk van een machine die eigenlijk onterecht door de grond is geboord, idd de tls had in het begin wat kinderziektes wat betrefd stuurdemper (ontbrak) ,en blijkbaar een zwak frame (nooit in naaste omgeving wat van gehoord of gemerkt) die scheuren vertoonde.
maar je moet niet teveel aandacht aan een motor geven ,want bij elke machine wat voor merk dan ook kun je wel wat van zeggen qua rijgedrag cq kwaliteit.....
de TL(S)R zijn zeer dikke fietsen met een uitgesproken v-twin karakter en je zal na elke rit met een big smile van je machine afstappen ....s6
zie hier mijn schatje :}
(Afbeelding)


en dat rijdt dan een tlr |(
problemen die jij beschrijft waren van toepassing op de tls en dat is een heel andere motor...

zelf heb ik wel problemen gehad met mn tlr. big ends naar de klote. magoed dat was domme pech, want dat kan met elke motor. hierna zat ik niet lekker meer op de tl waarna ik em ingeruild heb. maar blijft een hele gave/brute bike :}
 
he vrind zeker je zonnebril opgehad ,ff goed lezen welke fiets ik beschreef enne dan pas oordelen 8-) :z
en dat rijdt dan een tlr |(
problemen die jij beschrijft waren van toepassing op de tls en dat is een heel andere motor...

zelf heb ik wel problemen gehad met mn tlr. big ends naar de klote. magoed dat was domme pech, want dat kan met elke motor. hierna zat ik niet lekker meer op de tl waarna ik em ingeruild heb. maar blijft een hele gave/brute bike :}
 
tjonge tjonge je wordt wel een beetje voorspelbaar "needs" ;)

Ja,ik weet het,"INC",maar hier mag ik weer. ;)
Maar nu ff eerlijk,twee cylinders maken een mooi geluid,mits je de juiste demper erop heb.Ik persoonlijk ga voor de 4 en 12k toeren :9 .En op elke motor valt wel wat op te merken.Zelfs op een Cat.Dat ze ook blauw zijn b.v.En valt er op een tl ook wat aan te merken.
Alleen,als ik daar over begin.....ik wil vanavond nog ff rijden :X
:+

P.S.Mooi weer vandaag he??
 
Ja,ik weet het,"INC",maar hier mag ik weer. ;)
Maar nu ff eerlijk,twee cylinders maken een mooi geluid,mits je de juiste demper erop heb.Ik persoonlijk ga voor de 4 en 12k toeren :9 .En op elke motor valt wel wat op te merken.Zelfs op een Cat.Dat ze ook blauw zijn b.v.En valt er op een tl ook wat aan te merken.
Alleen,als ik daar over begin.....ik wil vanavond nog ff rijden :X
:+

P.S.Mooi weer vandaag he??
Ik heb nog op de Cat van eska gereden afgelopen zondag. Leuke fiets :)
Het was wel een vreemd gevoel om van een TL op een Cat te stappen want er gebeurd eerst niks (gevoelsmatig) als je gas geeft. Het komt pas een beetje bij een hogere toerental en dat ben ik niet meer gewend :X
 
Ik heb nog op de Cat van eska gereden afgelopen zondag. Leuke fiets :)
Het was wel een vreemd gevoel om van een TL op een Cat te stappen want er gebeurd eerst niks (gevoelsmatig) als je gas geeft. Het komt pas een beetje bij een hogere toerental en dat ben ik niet meer gewend :X
:^
Maar het gaat nu om de tl.



Stel je voor dat de topicstarter overstapt op een Cat?Nee,denk het niet. ;)

[me]S.N. wil best weleens van een Cat op een TL stappen,dat dan weer wel[/me]
 
mayhem wil S.N best wel eens uitnodigen om eens achterop de tlr te springen ,en dan beloof ik dat deze tl niet uitelkaar zal rammelen tijdens de rit ,en ben er 100% van overtuigd dat S.N er geen spijt van zal hebben .... 8-)
 
De '99 er heeft een aantal kleine modificaties ondergaan vanaf de fabriek. Zoals 1 dikkere koppelingsplaat omdat de oude slipte bij vol belasten, wat pakkingen die gewijzigd zijn en volgens mij was dat het toen wel een beetje.
 
De '99 er heeft een aantal kleine modificaties ondergaan vanaf de fabriek. Zoals 1 dikkere koppelingsplaat omdat de oude slipte bij vol belasten, wat pakkingen die gewijzigd zijn en volgens mij was dat het toen wel een beetje.

zijn dit merkbare modificaties voor normaal weggebruik?
 
zijn dit merkbare modificaties voor normaal weggebruik?
Die plaat wel! Als je de motor bij flink accelereren door de vernsellingen heen doortrok dan slipten de platen bij de hogere toeren. Dus ook als je een constante snelheid reed en ff gas gaf dan gingen de toeren als een gek omhoog maar de snelheid ho maar....

Heel irritant was dit, werd pas verholpen nadat de middelste koppelingsplaat werd vervangen door een dikkere.
 
Bij mij gaat het toerental af en toe wel als een gek omhoog, maar het gekke is, de snelheid ook O-)

:9
 
Bij mij gaat het toerental af en toe wel als een gek omhoog, maar het gekke is, de snelheid ook O-)

:9

Dat is inderdaad de bedoeling, hahahaha. Ik heb in het begin helaas alleen maar een omhoog vliegend toerental gehad, zonder dat de snelheid omhoog ging. Maar toen dit verholpen was door 1 lullig plaatje te vervangen ging inderdaad ook de snelheid als een speer omhoog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan