welke code staat er op je vdi unit?
deze zit onder de bestuurders zadel
daaraan kan je zien of je cdi unit is vervangen samen met je thermostaat
owja dat is waarTLpeter
Ik had al in een ander topic mijn nummer (32920-02F20) doorgegeven. Maar de mijne klopte niet helemaal op een of andere manier.
paar vraagjes TL1000S
Ik heb nu ook de kabel naar de temperatuursensor op de radiateur losgehaald. Deze vervangen door verschillende weerstanden en daaruit blijkt dat alles in ieder geval klopt tussen die connector en het dashboard. Morgen ff de sensor eruit halen en ff in het water hangen => rustig aan de kook brengen en de weerstand erover meten. Misschien is die gewoon kopot ofzo. Maar da zie ik morgen wel.
Andere sugesties om te controleren of mijn motor echt niet op temperatuur komt zijn nog van halte welkom. Hopelijk wijkt alleen mijn dashboard gewoon af van de werkelijkheid en komt ie gewoon op temperatuur. Anders zie ik het somber in hoe lang ie het volhoud met een snelle rijstijl.
het is idd zo dat er een ander type termostaat in gaat met de modificatie,maar hij al nooit een hele warme temperatuur aangeven omdat de temperatuurvoeler op de afgaande kant van de radiateur zit,foutje van suzuki.zo meet je altijd de gekoelde koelvloeistof temperatuur.
je kan ook als het vriest de halve radiateur afplakken,blijft ie beter op temeratuur.
Op zaterdag 31 januari 2004 21:09 schreef easytj het volgende:
Ik heb nu ook de kabel naar de temperatuursensor op de radiateur losgehaald. Deze vervangen door verschillende weerstanden en daaruit blijkt dat alles in ieder geval klopt tussen die connector en het dashboard. Morgen ff de sensor eruit halen en ff in het water hangen => rustig aan de kook brengen en de weerstand erover meten. Misschien is die gewoon kopot ofzo. Maar da zie ik morgen wel.
maar hij al nooit een hele warme temperatuur aangeven omdat de temperatuurvoeler op de afgaande kant van de radiateur zit,foutje van suzuki.zo meet je altijd de gekoelde koelvloeistof temperatuur.
Ik moet zeggen dat ik zeker geen tl1000 specialist ben, de relatie cdi-unit/temp. voeler kan ik eigenlijk niet goed maken, misschien wat uitleg van de mensen die het wel weten??
Het lijkt me dat je 't probleem toch op de juiste manier aanpakt, karton voor je radiateur plakken zou voor mij iig absoluut géén optie zijn, klinkt in mijn oren eerder als een lapmiddel, hoe goedbedoeld dit ook moge zijn.
Heb je misschien een kennis met een temp. meter waar een voeler aan zitdan hou je die voeler gewoon tegen de orginele voeler aan, en kun je meteen zien als er een afwijking is, en hoe groot die is.
Ik ben vergeten te kijken waar je woont, maar als dat in de buurt is, mag je gerust ff langskomen, ik heb wel zo'n temp. meter en dan wil ik dat wel ff voor je nakijken.
cdi en thermostaat zijn in één modificatie mee genomenIk moet zeggen dat ik zeker geen tl1000 specialist ben, de relatie cdi-unit/temp. voeler kan ik eigenlijk niet goed maken, misschien wat uitleg van de mensen die het wel weten??
Het lijkt me dat je 't probleem toch op de juiste manier aanpakt, karton voor je radiateur plakken zou voor mij iig absoluut géén optie zijn, klinkt in mijn oren eerder als een lapmiddel, hoe goedbedoeld dit ook moge zijn.
Heb je misschien een kennis met een temp. meter waar een voeler aan zitdan hou je die voeler gewoon tegen de orginele voeler aan, en kun je meteen zien als er een afwijking is, en hoe groot die is.
Ik ben vergeten te kijken waar je woont, maar als dat in de buurt is, mag je gerust ff langskomen, ik heb wel zo'n temp. meter en dan wil ik dat wel ff voor je nakijken.
cdi en thermostaat zijn in één modificatie mee genomen
ik snap ook de relatie niet dus zal mijn beredenering wel de juiste zijn
dit is vanaf 98 model 80.5-83.5 geworden
Er staat een e-getal (land code) in je kopietje v/h wp. boek, vóór de waarden van temp. opening v/d thermostaat, nu kan uit uit m'n blote hoofd met 90% zekerheid zeggen dat nederland e25 als landcode heeft, en dat wil dus zeggen dat de thermostaat dus idd bij een erg lage temp. opent.
Als het mijn motor was, dan wist ik 't wel,
1: eerst kijken of er een ander zuigertype in de latere (warmere) modellen zit
2: thermostaat erin die opent bij 80 graden celcius
3: thermostaathuis wijzigen zodat de voeler aan de warme zijde v/h huis komt
4: uiteraard de oude locatie van de voeler dichtmaken
5: zorgen voor een goed (lees zeer open) luchtfilter
6: powercommander erop, of de standaard unit remappen.
80% kans dat 't brandstofverbruik afneemt, je olie (véél) minder belast wordt, en je motor sneller is.
Paul.
PS: kijk ook eerst ff of de (krukas/drijfstang) lagerspelingen bij een "warm" blok anders zijn.......
hoi paulEr staat een e-getal (land code) in je kopietje v/h wp. boek, vóór de waarden van temp. opening v/d thermostaat, nu kan uit uit m'n blote hoofd met 90% zekerheid zeggen dat nederland e25 als landcode heeft, en dat wil dus zeggen dat de thermostaat dus idd bij een erg lage temp. opent.
Als het mijn motor was, dan wist ik 't wel,
Paul.
Ned heeft idd E25
1. Ik heb geen idee waar ik kan achterhalen of er een ander zuigertype in de latere modellen zit.
2. Ben idd van plan deze week nieuwe thermostaat te kopen
3&4. Ik neem aan dat je de radiateur bedoelt. Moet ik nog ff bekijken.
5. Heb al een K&N open filter
6. Heb al een PCII
bedankt voor je reaktie
hoi paul
hier heb je de serienummers en land codes voor een tl s en r
TL 1000 Kompendium
(lijst met fr. nrs.)
E21in België hebben ze helemaal geen TL's?