Paar vraagjes TL1000S

easytj

Die hard MF'er
27 nov 2002
311
0
Venray
Hoi,
Net TL1000S uit 1997 aangeschaft. Bos titanium dempers, K&N filter en power commander zorgen voor (volgends de Dynorun) 115 achterwiel PK's.
full


Nou vielen mij de volgende dingen op tijdens de terugreis:
1. Hij zuipt ongeveer 1 op 10. Is da normaal?
2. Temperatuur volgens dashboard komt niet boven de 45 graden tijdens 150 km snelweg. Was hier niet een of andere modificatie voor geweest of is dit normaal?
3. Bij stilstaan en dan ff gashendel open draaien komt er behoorlijk wat zwarte rook uit de uitlaten. Is dit schadelijk voor de motor en eventueel verhelpbaar?
4. Iemand ooit problemen gehad dat het stuurslot niet werkt?
5. Wanneer komt het mooie warme weer dat we flink kunnen gaan knallen???
 
lijkt me niet normaal dat hij bij normaal rijden 1 op 10 rijdt...ook die zwarte rook klinkt niet echt goed

Er zullen zo wel enkele techneuten komen toelichten

en nr5 wil ik ook wel eens weten *D
 
Er is genoeg geschreven over de TL de afegelopen jaren....

TL1000-rijders 2
http://au.geocities.com/stevetls/articles_index.htm
http://home.iprimus.com.au/stevebm/TLS_Index.htm

Er is aan een code op je CPU te zien of deze destijds is vervangen(zelf nazoeken :P ).De temperatuurmeter van een TL-S zit in de rijwind dus reageert te sterk op de buitentemperatuur om een realistisch beeld te geven maar daar kom je van de zomer wel achter als ie voor het stoplicht wachtend plots in de 120 graden duikt.Mijn TL kwam afgelopen weekend rijdend op de buitenweg niet boven de 60 graden terwijl ie in de stad al weer boven de 75 zat dus die 45 van jou is wel errug koud.

Laat anders eens een specialist los op je Power Commander.
 
Laat anders eens een specialist los op je Power Commander.

De Motor is in april 2003 getuned bij Misano in Schagen op de Dynojetbank (Deze doet ook alle motoren van Nico Bakker, bekende naam wellicht) Dus eigenlijk zou je wel verwachten dat dit een specialist is.

Maar de vorige eigenaar die ik net gesproken heb, had het erover dat het normaal is om de 2 cilinder motor te rijk af te stellen zodat alle power eruit gehaald wordt en inderdaad niet zuinig is (en dus ook zwarte rook uitstoot). Maar ik ben er nog niet zo zeker van. Dua alle reaktie op mijn bovenstaande vragen zijn van harte welkom.
 
De Motor is in april 2003 getuned bij Misano in Schagen op de Dynojetbank (Deze doet ook alle motoren van Nico Bakker, bekende naam wellicht) Dus eigenlijk zou je wel verwachten dat dit een specialist is.

Maar de vorige eigenaar die ik net gesproken heb, had het erover dat het normaal is om de 2 cilinder motor te rijk af te stellen zodat alle power eruit gehaald wordt en inderdaad niet zuinig is (en dus ook zwarte rook uitstoot). Maar ik ben er nog niet zo zeker van. Dua alle reaktie op mijn bovenstaande vragen zijn van harte welkom.

Als het goed is moet hij zeker niet te rijk staan voor veel vermogen.
Dan is net iets te arm beter.

Gooi die pc er eens af en probeer hem dan eens. (ff kijken of hij dan nog zwart rookt)
Mijn TL1000s uit 97 had 118pk op de achterwielen met boss dempers, BMC filter en een PCII.
 
het benzine verbruik kan wat hoog zijn omdat je misschien wat te gretig aan het gas hangt omdat het geluid heel bruut is,had ik ook de eerst kilometers last van,laten went het.normaal verbuik is bij gassen 1:13 en snelweg 1:17.

de pk's vallen me nog tegen voor een pc.mijn tls heeft 119,5 aan het wiel met alleen een k&n filter en bos uitlaatjes.dus laat je powercommander nog eens programmeren,kost je misschien 200 euro,en levert denk ik wel wat op.

de tempratuur is te laag,want het is wel normaal dat ie iets lager aan geeft dan het werkelijk is(omdat de sensor op de retour kant en niet op de aanvoer kant van de radiateur zit,niks in de wind!)het is dus de gekoelde watertempratuur en niet de tempratuur die langs de cilinderbussen stroomt.maar waarschijnlijk is inderdaad de thermostaat kapot,vervang deze(simpel klusje).

wel een leuke motor hoor,veel bruute km's toegewens dit nieuwe jaar!
 
de tempratuur is te laag,want het is wel normaal dat ie iets lager aan geeft dan het werkelijk is(omdat de sensor op de retour kant en niet op de aanvoer kant van de radiateur zit,niks in de wind!)het is dus de gekoelde watertempratuur en niet de tempratuur die langs de cilinderbussen stroomt.maar waarschijnlijk is inderdaad de thermostaat kapot,vervang deze(simpel klusje).

Sorrie voor de blijkbaar onjuiste info :o wellicht kun je me dan uitleggen hoe de gekoelde vloeistoftemperatuur op hete dagen file-rijdend tot ver boven de 100 graden stijgt ??
 
de pk's vallen me nog tegen voor een pc.mijn tls heeft 119,5 aan het wiel met alleen een k&n filter en bos uitlaatjes.dus laat je powercommander nog eens programmeren,kost je misschien 200 euro,en levert denk ik wel wat op.

De pk's bij de ene testbank zijn zeker niet de pk's bij een andere testbank.

Dan moet je ff kijken of die kerel (hans) van dynojet in oss al een programma heeft met jou boss dempers. Hij heeft voor mij toen GRATIS de pcII geinstalleerd en een programma gemaakt op de testbank.

Oss is nog lekker dichtbij ook.

ff link gezocht www.powercommander.com/ipccdjemea.shtml
 
wat voor code staat er op je cdi unit ?
effe je zadel er af en het staat er op
als je de eerste cdi unit hebt heb je ook de oude thermostaat nog
deze is niet goed en is samen met de oude cdi unit vervangen (modificatie)
zit er een groen oke stickertje op je frame ?
zo nee heb je geen gemodificeerde tank (net als ik)
wat ook kan is dat er onder de tank bij de ophangpunten een soor van ondersteuning ziet zitten (heb ik ook niet)
als het goed is zit er aan de onderkant van je tank een sticker
als hier tl 1000 sv opstaat is dit inderdaad nog de oude (sv=97)
en je hebt een duitser gekocht zie ik aan je achterbrug
heb je echt meer dan 100 pk ?
 
TL 1000 Kompendium

Fahrgestellnummern und Ländercodes

Fahrgestellnummern und Ländercodes

TL1000S:

TL1000SV (E2) JS1AG111300100001
TL1000SV (E4) JS1AG211100100001
TL1000SV (E18) JS1AG121500100001
TL1000SV (E22) JS1AG311500100001
TL1000SV (E24) JS1AG111400100001
TL1000SV (E25;E34) JS1AG111100100001
TL1000SV (E39) JS1AG321200100001
TL1000SW (E2) JS1AG111300101147
TL1000SW (E4) JS1AG311100100001
TL1000SW (E18) JS1AG121500100547
TL1000SW (E22) JS1AG321500100001
TL1000SW (E24) JS1AG111400100446
TL1000SW (E25;E34)JS1AG111100102583
TL1000SX (E2) JS1AG111300101207
TL1000SX (E4) JS1AG311100100003
TL1000SX (E18) JS1AG121500100857
TL1000SX (E22) JS1AG321500100048
TL1000SX (E24) JS1AG111400100932
TL1000SX (E25;E34) JS1AG111100102957
TL11000SY (E2) JS1AG111300101667
TL1000SY (E4) JS1AG311100100239
TL1000SY (E18) JS1AG121500100977
TL1000SY (E22) JS1AG321500101168
TL1000SY (E24) JS1AG111400101137
TL1000SY (E25;E34) JS1AG111100103234

TL1000SV = 1997
TL1000SW = 1998
TL1000SX = 1999
TL1000SY = 2000


TL1000R:


TL1000RW (E2) JS1AM111300100001
TL1000RW (E4) JS1AM311100100001
TL1000RW (E18) JS1AM121200100001
TL1000RW (E22) JS1AM321200100001
TL1000RW (E24) JS1AM111400100001
TL1000RW (E25;E34) JS1AM111100100001
TL1000RX (E2) JS1AM111300101248
TL1000RX (E4) JS1AM311100100493
TL1000RX (E18) JS1AM121200100176
TL1000RX (E22) JS1AM321200100641
TL1000RX (E24) JS1AM111400100524
TL1000RX (E25;E34) JS1AM111100101428

TL1000RW = Modell 1998
TL1000RX = Modell 1999


Ländercodes:

E02 = Großbritannien
E03 = USA
E04 = Frankreich
E18 = Schweiz
E21 = Belgien
E22 = Deutschland
E24 = Australien
E25 = Holland
E28 = Kanada
E33 = Kalifornien
E34 = Italien
E37 = Brasilien
E39 = Österreich
E53 = Spanien
 
wat voor code staat er op je cdi unit ?
effe je zadel er af en het staat er op
als je de eerste cdi unit hebt heb je ook de oude thermostaat nog
deze is niet goed en is samen met de oude cdi unit vervangen (modificatie)
zit er een groen oke stickertje op je frame ?
zo nee heb je geen gemodificeerde tank (net als ik)
wat ook kan is dat er onder de tank bij de ophangpunten een soor van ondersteuning ziet zitten (heb ik ook niet)
als het goed is zit er aan de onderkant van je tank een sticker
als hier tl 1000 sv opstaat is dit inderdaad nog de oude (sv=97)
en je hebt een duitser gekocht zie ik aan je achterbrug
heb je echt meer dan 100 pk ?

Ik heb ff onder het zadel gekeken, maar der staan 2 nummers op het CDI kastje(als het ook echt het CDI kastje is, ben op dat gebied een behoorlijke leek). 32920-02F20 en 112100-0100 Is dit dan het oude nummer of het nieuwe?
Mocht het de oude zijn, moet ik deze dan nog evengoed laten vervangen (ook al heb ik een PCII of zeg ik nou iets heel doms?) en de thermostaat ook? Of kan ik ook alleen de thermostaat vervangen.
Ik heb ook geen groen OKE stickertje op het frame zitten. Wel zo'n E1 sticker.
Onder de tank heb ik nog niet gekeken. Zal dit weekeind wel ff doen, ben wel erg benieuwd.
Ik heb inderdaad een duitser. Ingevoerd in 11-1999. Volgens papieren eerste toelating 11-1997 en ook als ik mijn framenummer controleer met jou lijstje. En ckers meer dan 100 PK. Mijn vorige ZX6R had 100 pk en deze had er dus echt wel ff wat meer.(ook volgens de Dynorun uitdraai van april 2003)

Op vrijdag 02 januari 2004 17.01 schreef tlpeter het volgende:
jep ben er achter gekomen dat mijn tl ook uit 97 komt i.p.v 2000 :(
Hoezo flink genaaid :( Kan je niks ondernemen tegen de vorige eigenaar dat ik niet voledig de waarheid heeft verteld tijdens de verkoop?

Op vrijdag 02 januari 2004 13.50 schreef Jooks KLX650R SM het volgende:
als je thermostaat stuk is ==> wordt ie niet warm ==> blijft ie op chokeprogramma draaien ==> gaat ie zwart roken en veel verbruiken
simpel toch :?

Hopelijk is het dit probleem. Heb hem net wel ff een tijdje laten draaien en de temperatuur liep toch wel op naar de 75 graden. Daarna heb ik hem weer uitgezet. Stom van me, had natuurlijk nog ff door moeten laten draaien. Hij rookt trouwens puur en alleen als ik gas geef terwijl ie in de vrij staat en niet onder het rijden ofzo.

Hoezo lapje tekst, dan nog maar ff een fototje van de bike die een kameraad van me vandaag heeft aangeschaft. :} :}
full
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 02 januari 2004 18:15 schreef easytj het volgende:Ik heb ff onder het zadel gekeken, maar der staan 2 nummers op het CDI kastje(als het ook echt het CDI kastje is, ben op dat gebied een behoorlijke leek). 32920-02F20 en 112100-0100 Is dit dan het oude nummer of het nieuwe?
Mocht het de oude zijn, moet ik deze dan nog evengoed laten vervangen (ook al heb ik een PCII of zeg ik nou iets heel doms?) en de thermostaat ook? Of kan ik ook alleen de thermostaat vervangen.
Ik heb ook geen groen OKE stickertje op het frame zitten. Wel zo'n E1 sticker.
Onder de tank heb ik nog niet gekeken. Zal dit weekeind wel ff doen, ben wel erg benieuwd.
Ik heb inderdaad een duitser. Ingevoerd in 11-1999. Volgens papieren eerste toelating 11-1997 en ook als ik mijn framenummer controleer met jou lijstje. En ckers meer dan 100 PK. Mijn vorige ZX6R had 100 pk en deze had er dus echt wel ff wat meer.(ook volgens de Dynorun uitdraai van april 2003)dat eerste nummer heeft te maken met de modificaties
ik heb een cdi unit met 02f01 (jouwe zal 02f00 zijn)
een thermostaat kost niet zoveel
zou hem gewoon vervangen
ik weet niet hoe het zit met die cdi unit maar volgens mij moet dat niet uitmaken met een powercommander omdat deze pc de cdi unit in de maling neemt
zo'n E1 sticker hebben ze allemaal
en heb je gekeken bij de tank voor di eondersteuning?
moet je kunnen zien zonder de tank te lichten
daar waas je frame omhoog loopt naar de achterkant van je tank (bij het zadel)
daar zou dan iets moeten zitten
als het er niet zit kan je zo onder je tank door kijken
dan zie je ook de benzine pomp zitten (zit in de tank)
enne mooie tl 1000 r :9~
 
Op vrijdag 02 januari 2004 18:39 schreef tlpeter het volgende:

dat eerste nummer heeft te maken met de modificaties
ik heb een cdi unit met 02f01 (jouwe zal 02f00 zijn)
een thermostaat kost niet zoveel
zou hem gewoon vervangen
ik weet niet hoe het zit met die cdi unit maar volgens mij moet dat niet uitmaken met een powercommander omdat deze pc de cdi unit in de maling neemt
zo'n E1 sticker hebben ze allemaal
en heb je gekeken bij de tank voor di eondersteuning?
moet je kunnen zien zonder de tank te lichten
daar waas je frame omhoog loopt naar de achterkant van je tank (bij het zadel)
daar zou dan iets moeten zitten
als het er niet zit kan je zo onder je tank door kijken
dan zie je ook de benzine pomp zitten (zit in de tank)
enne mooie tl 1000 r :9~

Ik heb ff nog een keertje gekeken, maar der staat toch een dat nummer met 02F20 op het einde en niet 02F00 of 02F01

Nope geen schoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan