Toch kilometerheffing motorrijders

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
Het kabinet wil de kilometerheffing ook gaan invoeren voor motorrijders. Dat meldt RTL Nieuws.

Registratiekastje

Minister Eurlings van Verkeer heeft steeds gezegd dat motoren buiten de kilometerheffing zouden blijven, maar dat blijkt toch niet het geval. Zodra het technisch haalbaar is, zullen motoren ook met een registratiekastje worden uitgerust. Tot die tijd zullen ze meer wegenbelasting betalen.
Belofte

Tweede Kamerleden reageren verbaasd op het voornemen van Eurlings. De VVD vindt dat het kabinet een belofte breekt.

Bron: rtl.nl



Ik had toch al niet verwacht dat het geen gevolgen zou hebben voor motorrijders.
Ik dacht eerder aan 150,- wegenbelasting ipv 68,-.
 
Laatst bewerkt:
Het is toch algemeen bekend dat als ze je niet linksom naaien ze het wel rechtsom doen.

Ik denk trouwens dat we blij mogen zijn als het "maar" €150,- word tot die tijd...
 
Laatst bewerkt:
ben ik weer mooi lekker mee met 4 motoren waarvan ik
er maar op 1 tegelijk kan rijden, vieze rovers bende daar
in den haag wat een feest om hier nog te mogen wonen.
 
Laatst bewerkt:
knappe jongen die op mijn motor zo'n kastie krijgt :P

vraag me af hoe het werkt.... doormiddel van een stekker? of gps? hoe moeilijk is het om zo 'n ding te omzijlen......
 
stelletje H**ren.
maarja

ook dat zal op zn vroegst pas in 2020 ingevoerd worden...
en tegen die tijd kunnen we het toch allemaal niet meer betalen door de benzineprijzen.....
 
Ter compensatie zullen dan hopelijk de benzine prijzen heel erg dalen neem ik aan?
 
Eurlings heeft o.a. aan de MAG het e.e.a. beloofd... Die gaan niet blij zijn met het breken van deze belofte. De argumentatie die de MAG had jegens kilometerheffing voor motorrijders was m.i. steekhoudend. Ik ben dan ook niet bevooroordeeld natuurlijk, als motorrijder zijnde... :+
 
Het kabinet wil de kilometerheffing ook gaan invoeren voor motorrijders. Dat meldt RTL Nieuws.

Registratiekastje

Minister Eurlings van Verkeer heeft steeds gezegd dat motoren buiten de kilometerheffing zouden blijven, maar dat blijkt toch niet het geval. Zodra het technisch haalbaar is, zullen motoren ook met een registratiekastje worden uitgerust. Tot die tijd zullen ze meer wegenbelasting betalen.
Belofte

Tweede Kamerleden reageren verbaasd op het voornemen van Eurlings. De VVD vindt dat het kabinet een belofte breekt.

Bron: rtl.nl


Ach het "kastje van Camiel"is een megalomaan project dat wat betreft omvang en complexiteit gegarandeerd een mislukking wordt.
NL is het enige land binnen de EU die tot invoering wil overgaan voor alle auto's op alle wegen.
Uit oogpunt van misplaatste zendingsdrang wil het Ned. kabinet dit doordrukken,NL wil Europa de "weg"wijzen in de ijdele hoop dat de rest van de EU dan wel volgt,maw het is een prestigeproject geworden van DIT kabinet met het verstand op 0,0 ,behalve veel ergenis en bureaucratie voegt dit niets toe aan het milieu :N
Op Gezond verstand heb ik dit kabinet nog niet kunnen betrappen,zijn gewoonweg
oplichters die de burgers voor de gek houden en proberen hun geld uit de portemonee te kloppen.
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r


Ik had toch al niet verwacht dat het geen gevolgen zou hebben voor motorrijders.
Ik dacht eerder aan 150,- wegenbelasting ipv 68,-.
 
Laatst bewerkt:
Hiermee wordt weer eens te meer bewezen waar t om gaat. En dat is niet t oplossen van files. :N

Ach ja, al die miljoenen-missers van onze volksvertegenwoordigers moeten toch ergens mee worden gefinancierd :r

Schrale troost: met een beetje geluk gaan die 4000km per jaar met de auto minder kosten. Met een beetje pech niet :?
 
Nou misschien is het een gerucht:

dit staat er bij MAG:

De Motorrijders Actie Groep (MAG) heeft nog geen officiele bevestiging van dit nieuws kunnen krijgen en is verrast door de mogelijke draai van de minister.

MAG-voorzitter Nico Perk: "Als dit gerucht op waarheid berust moet ik me serieus afvragen of deze minister nog te vertrouwen is. Minister Eurlings heeft me een paar maanden geleden nog de hand gedrukt en me gefeliciteerd met het feit dat motorrijders vrijgesteld zouden worden van kilometerheffing. Deze draai is voor de MAG onacceptabel en hier is het laatste woord nog niet over gezegd. De Nederlandse motorrijder laat dit niet over zijn kant gaan."

Het ANP weet te melden dat een woordvoerder van minister Eurlings inmiddels ontkent dat het gerucht op waarheid berust.
 
Terug
Bovenaan Onderaan