Toch kilometerheffing motorrijders

Stel dat er toch zo'n kastje op je motor komt dan kan ie toch ook ''per ongeluk'' kapot gaan zonder dat je het in de gaten hebt. O-)
Dit geld zelfs ook voor je auto. :Y

d@ve denk dat het een hele flop wordt dat rekeningrijden. :/
 
die kilometer heffing word een flop der 1e klasse net als die OV chipkaart let maar op!!
komt dadelijk gewoon een slimme student die laat zien dat het zo fraude gevoelig is als de pest en dan gaan ze in den haag meteen aan het gas net als bij die ov chip waar zoveel om te doen was.

Als je een kastje op je motor of auto krijgt heeft dat simpelweg 12 volt nodig.

wie houd jouw tegen om die voedingsdraden door te knippen en ergens een geheim schakelaartje aan te maken?? of als het een GPS systeem is >> kastje uitneembaar en in je schuur leggen met een accu dr aan en hoezo km gereden ?? ik heb geen meter gereden .

let op wat ik je zeg dit systeem is zo fraude gevoelig als de pest en als dit ingevoerd gaat worden dan doen slimme krakers en knappe koppen goede zaken.

en dan nog iets >> worden we weer opgezadeld met een duur kastje dat in je auto of motor moet want tel er maar zeker op dat de burger dit dure kastje mag gaan betalen.

maar 1 ding staat mij als electronica techneut als een paal boven water >> ik zal er
500 % zeker van zijn dat ik net zo lang zal prutsen aan dit kastje dat ie geen meter registreerd. het is en blijft electronica en dat is altijd te kraken.


speedohealer er op en volledig op min zetten _O-
 
Maar de vraag blijft... waarom moet de wegenbelasting voor motoren omhoog als het principe erachter was dat er niet meer betaald hoefde te worden in het nieuwe systeem?
 
Nieuw motto van de Nederlandse regering??

Bend over and take it like a man/woman!
 
Misschien kan die motor-CDA-er wat betekenen?

-als in; om opheldering vragen of zo-

Die ene gozer die zich zo profileert als motorrijder...

Kom...Hoe heet ie nou?
 
Laatst bewerkt:
hmz, ik denk dat ik maar eens stukken asfalt ga jatten ofzo
of lantaarnpalen
ik betaal er genoeg voor..
 
k*tzooi :(

Iedereen lid worden van MAG !!

Go MAG Go :Y
 
Laatst bewerkt:
Maar de vraag blijft... waarom moet de wegenbelasting voor motoren omhoog als het principe erachter was dat er niet meer betaald hoefde te worden in het nieuwe systeem?


......het principe...... ;)


Dus er is een ietsie v/h "principe" afgeweken, waardoor bladieblaperdebla..............
En dus.......blabalbalblapperdeblap...vanwege "kleine" misrekening,....etc...etc...



stapje achteruit kent men niet,...dus moet men vóóruit!


Conclusie......we zijn het lul!
 
Die hele kilometerheffing lijkt een leuk project. Je betaalt voor hoe veel je rijdt. In theorie dan.
In de praktijk is het een aanslag op je privacy, de kosten zijn gigantisch hoog, de bedrijven die dit uit mogen voeren likken hun vingers al af. Technisch is het zeer moeilijk om het betrouwbaar te laten werken. Het GPS signaal waar de hele kilometerheffing op draait is met een simpel zendertje van nog geen 30 Euro te storen. We betalen al dikke kilometerheffing via de torenhoge accijnzen op brandstof. Het is een onzalig plan, ik wil geen duur kastje in mijn wagen en op mijn motor wat al mijn gangen nagaat. Ik hoop dat de overheid er mee stopt voordat er grote investeringen gedaan zijn en er geen weg terug is.
 
Ik denk dat ik maar een kickstart op mijn motor zet en de accu er af sloop. Knappe jongen die er dan nog zo'n kastje werkend krijgt.
 
Laatst bewerkt:
die kilometer heffing word een flop der 1e klasse net als die OV chipkaart let maar op!!
komt dadelijk gewoon een slimme student die laat zien dat het zo fraude gevoelig is als de pest en dan gaan ze in den haag meteen aan het gas net als bij die ov chip waar zoveel om te doen was.

Als je een kastje op je motor of auto krijgt heeft dat simpelweg 12 volt nodig.

wie houd jouw tegen om die voedingsdraden door te knippen en ergens een geheim schakelaartje aan te maken?? of als het een GPS systeem is >> kastje uitneembaar en in je schuur leggen met een accu dr aan en hoezo km gereden ?? ik heb geen meter gereden .

let op wat ik je zeg dit systeem is zo fraude gevoelig als de pest en als dit ingevoerd gaat worden dan doen slimme krakers en knappe koppen goede zaken.

en dan nog iets >> worden we weer opgezadeld met een duur kastje dat in je auto of motor moet want tel er maar zeker op dat de burger dit dure kastje mag gaan betalen.

maar 1 ding staat mij als electronica techneut als een paal boven water >> ik zal er
500 % zeker van zijn dat ik net zo lang zal prutsen aan dit kastje dat ie geen meter registreerd. het is en blijft electronica en dat is altijd te kraken.

Precies! Ik studeer ervoor, dus dan moet ik het in de praktijk toepassen ;)
 
Met zijn allen naar De Haag, zijn ze gek geworden :r

trouwens, een kastje op mijn motor? ik kan niet eens mijn schijfremslot kwijt ! :N
Je zal tzt misschien de keuze krijgen OF vrijwillig een kastje kopen en op eigen kosten in laten bouwen, maar wel 3.45 korting per poortje OF geen kastje, de volle mep betalen + uiteraard 2.17 aan administratiekosten :)
 
Het is ook nooit goed met die regering he :?

Ik studeer zodat ik de regering weer kan voorzien van de nodige belastingcenten. Met de auto kan dit niet, want dit is veel te duur. Het openbaar vervoer is onbetrouwbaar en eens in de zoveel tijd per jaar staken ze een paar weken :(

Ik denk: ik neem een motor. Dit is zuinig voor het milieu aangezien hij zuinig rijd. Hij veroorzaakt weinig slijtage aan de weg omdat hij weinig weegt. En hij voorziet een aantal monteurs van een goede baan, aangezien hij onderhoud vergt :Y

Nee hoor...deze positieve instelling word ook van geen kant beloont B| ...

Ben benieuwd waar we over 10 jaar zijn met Nederland :W
 
Ik zie de overheid al vingers aflikken. Iedere motor een kastje. Iedere auto een kastje.

En om fraude te voorkomen mag het niet mogelijk zijn het kastje uit te zetten.


Twee motoren op een trailer, auto ervoor en drie keer kassa!
 
Ik denk dat ik maar een kickstart op mijn motor zet en de accu er af sloop. Knappe jongen die er dan nog zo'n kastje werkend krijgt.


Twee dingen zie je over het hoofd:
1 - voertuigreglement. Het zal niet het probleem van een overheid zijn of je kastje wel of niet werkt.
2 - De uitvinding van batterijen.
 
die kilometer heffing word een flop der 1e klasse net als die OV chipkaart let maar op!!
komt dadelijk gewoon een slimme student die laat zien dat het zo fraude gevoelig is als de pest en dan gaan ze in den haag meteen aan het gas net als bij die ov chip waar zoveel om te doen was.

Als je een kastje op je motor of auto krijgt heeft dat simpelweg 12 volt nodig.

wie houd jouw tegen om die voedingsdraden door te knippen en ergens een geheim schakelaartje aan te maken?? of als het een GPS systeem is >> kastje uitneembaar en in je schuur leggen met een accu dr aan en hoezo km gereden ?? ik heb geen meter gereden .

let op wat ik je zeg dit systeem is zo fraude gevoelig als de pest en als dit ingevoerd gaat worden dan doen slimme krakers en knappe koppen goede zaken.

en dan nog iets >> worden we weer opgezadeld met een duur kastje dat in je auto of motor moet want tel er maar zeker op dat de burger dit dure kastje mag gaan betalen.

maar 1 ding staat mij als electronica techneut als een paal boven water >> ik zal er
500 % zeker van zijn dat ik net zo lang zal prutsen aan dit kastje dat ie geen meter registreerd. het is en blijft electronica en dat is altijd te kraken.
+1

Bekijk de zonnige kant, straks "gratis" openbaar vervoer. Altijd handig in de stad.
 
Dit onderstaande bericht zat in mijn mailbox. Afzender: MAG.

Maar alles goed en wel, het bericht komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Elke keer opnieuw laat deze regering zien dat ze alleen maar liegen en draaien. :(



---------------------------------Toch geen kilometerheffing motorrijders?---------------------------------Posted Zaterdag, 21 juni, 2008 by redactie:Minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat laat in een reactie op berichtgeving van RTL Nieuws weten dat hij niet van plan is een kilometerheffing voor motorrijders in te voeren, zoals hij ook eerder in de Tweede Kamer heeft verklaard. RTL berichtte vrijdagavond dat er mogelijk toch een kilometerheffing voor motorrijders in het verschiet zou liggen. Eerder zei een woordvoerder van Eurlings echter tegen een journalist van het ANP dat is uitgesloten dat motorrijders gaan betalen per gereden kilometer zolang Eurlings minister is. Die toezegging is niet zo verwonderlijk, aangezien de kilometerheffing pas vanaf 2011 wordt ingevoerd. Het huidige kabinet kan uiterlijk tot 2010 regeren, want dan zijn er nieuwe verkiezingen... De Motorrijders Actie Groep (MAG) hoopt van harte dat het ministerie geen woordenspelletje zal spelen, maar oog heeft voor de realiteit in het dagelijks verkeer. Kilometerheffing is tenslotte in hoofdzaak bedoeld om de filevorming aan te pakken; motorrijders zorgen er voor dat de files niet nog langer worden en wij leveren een positieve bijdrage aan het terugdringen van de nog steeds groeiende congestie in ons land. De MAG heeft altijd gepleit voor een aparte positie voor motorfietsen bij de invoering van een landelijke kilometerheffing. Een kilometerheffing mag er niet toe leiden dat juist de weggebruiker die bewust niet meedoet aan het vergroten van de filedruk door op de motor te stappen, gestraft wordt. De MAG hoopt dat de Tweede Kamer en de minister van Verkeer en Waterstaat zullen inzien dat een kilometerheffing niet als gevolg mag hebben dat de motorrijder de auto wordt ingejaagd. Bron: Ministerie van Verkeer en Waterstaat/ANP.
 
Terug
Bovenaan Onderaan