Toch kilometerheffing motorrijders

Dit onderstaande bericht zat in mijn mailbox. Afzender: MAG.

Maar alles goed en wel, het bericht komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Elke keer opnieuw laat deze regering zien dat ze alleen maar liegen en draaien. :(



---------------------------------Toch geen kilometerheffing motorrijders?---------------------------------................. motorrijders zorgen er voor dat de files niet nog langer worden en wij leveren een positieve bijdrage aan het terugdringen van de nog steeds groeiende congestie in ons land. .........


En dat is ook het doel geweest voor de inzet van die kilometerheffing.
Die verkeersdeelnemers belasten, die verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van die congestie.
Een motorrijder/ster draagt hier niets aan bij,.....dús......geen kassie op 'brikkie' :)


D'r zit er één bij dat RTL, die zeer waarschijnlijk op z'n edele delen getrapt is, vanwege de voordeel-positie v/d motorrijders/sters.....
En ik heb dus het idee, dat dit uit eigen hoed getoverd is, om de gemoederen even op te hitsen.


*O* ...mooi zo......einde fabel..........

--> RTL........
finger2.gif
 
D'r zit er één bij dat RTL, die zeer waarschijnlijk op z'n edele delen getrapt is, vanwege de voordeel-positie v/d motorrijders/sters.....
En ik heb dus het idee, dat dit uit eigen hoed getoverd is, om de gemoederen even op te hitsen.

Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar het blijft een feit dat de regering niet te vertrouwen is. O-)
 
het mag heeft ook acties aangekondigd als deze plannen door gaan. Ik wacht hun acties af en zal daar zeker aan meedoen.
 
Al deze heisa leidt de aandacht af van het echte probleem.

Of motoren wel of niet onder dit probleem vallen is eigenlijk slechts een bijverschijnsel.
 
Hm, we hebben een kleine 70.000 gebruikers. Das een leger aan potentiele actievoerders die ook nog eens behoorlijk gedreven zijn.
Of het bericht inm inmiddels is ontkracht of niet, policiti zijn opportunisten met meerdere agenda's. Ik denk dat we vast wel een divisie aan mankracht kunnen ophoesten om vervelende acties te houden.

Te beginnen met het blokkeren van het verkeer rond de Tweede Kamer. Vervelend zou dat toch zijn om geen debatten meer te kunnen houden over nieuwe belastingen of de beveiliging van een collega politicus.

Als motorrijders in dezelfde klasse worden ingedeeld als file- veroorzakers, dan gaan wij ook voor files zorgen. (Fluitje van een cent als je al ca 100 man hebt). Ook oproepen op een andere forum plaatsen met een oproep tot mobilisatie zal wel wat opleveren.

Tot slot zou aan iedere motorijder met klem verzocht moeten worden om niet mee te werken aan het inbouwen van kastjes of het betalen per km op kenteken. Een paar weigeraars zullen geen succes brengen, maar als niemand het doet....

Bring it on, bitch !
8-)
 
Laatst bewerkt:
En dat is ook het doel geweest voor de inzet van die kilometerheffing.
Die verkeersdeelnemers belasten, die verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van die congestie.
Een motorrijder/ster draagt hier niets aan bij,.....dús......geen kassie op 'brikkie' :)
Rekeningrijden is bedoeld om het ontstaan van files terug te brengen; Motorrijders dragen net zo goed bij aan het ontstaan van files, simpelweg omdat iedere weggebruiker op hogere snelheden nu eenmaal veel ruimte inneemt op de weg (veilige remafstand) en de afmetingen van je voertuig dan nauwelijks wat uitmaken.
Eenmaal in de file en natuurlijk in de stad hebben motoren wel een flink voordeel, vooral voor de rijders zelf, maar dat wordt al gauw een stuk minder als echt veel mensen op de motor zouden stappen: kom maar eens hier in London kijken op een zonnige dag met alle "congestion-charge" ontwijkers op de motor.

Als iedereen blijft roepen dat de regering alles maar moet oplossen en tegelijkertijd zichzelf excuseert door te schermen met niet bestaande voordelen zal er wel nooit iets verbeteren in Nederland.

Ik rijd zelf geen auto en zou het op zich niet heel erg vinden om overal van vrijgesteld te worden maar dat is nog geen reden om met een dikke plaat voor je hoofd te brullen dat "wij" nergens iets mee te maken hebben.
 
Motorrijders dragen net zo goed bij aan het ontstaan van files, simpelweg omdat iedere weggebruiker op hogere snelheden nu eenmaal veel ruimte inneemt op de weg (veilige remafstand) en de afmetingen van je voertuig dan nauwelijks wat uitmaken.
Eenmaal in de file en natuurlijk in de stad hebben motoren wel een flink voordeel, vooral voor de rijders zelf, maar dat wordt al gauw een stuk minder als echt veel mensen op de motor zouden stappen: kom maar eens hier in London kijken op een zonnige dag met alle "congestion-charge" ontwijkers op de motor.

.

...kun je het percentage van deze bijdrage laten zien?....

Ik ben wel benieuwd hoeveel motorrijders er daadwerkelijk aan het woon/werkverkeer deelnemen.
Vooral in de winterperiode als de file's langer worden!!!!


Londen----zonnige dag---- = lokaal fenomeen!
Zie ik niet als vergelijkbaar met NL.
 
...kun je het percentage van deze bijdrage laten zien?....
Bedoel je de ruimte die een motor minder inneemt op de snelweg dan een auto bij pakweg 100 of 120 km/u met 40 - 50 meter tussen-afstand, of de totale bijdrage van alle motoren in het verkeer?

Het eerste is zo pakweg 3 tot 4%, of minder als er gemiddeld meer passagiers in autos zitten dan achterop motoren (wat waarschijnlijk het geval is); het 2e argument zou gebaseerd zijn op dat er toch zo weinig motoren zijn in het woonwerk verkeer dat je ze net zo goed niet hoeft te belasten, maar da's een een beetje struisvogel politiek; Ferrari-rijders zouden hetzelfde argument kunnen gebruiken en dat zou ook niet veel hout snijden.

Het voorbeeld van London (tol-heffing in centrum op autos, niet motoren) gaf ik alleen aan omdat het veronderstelde idee dat "meer motoren = minder problemen" niet bepaald opgaat in de praktijk. Ik rijd vrij vaak naar London op de motor en parkeren is al veel moeilijker dan 5 jaar geleden, en op de M25 ringweg waar je zo ongeveer net zoveel stijlen van "tussen files-rijden" hebt als dat er motorrijders zijn is ook tamelijk chaotisch geworden met veel meer conflicten tussen motorrijders onderling en ook flink meer ongevallen, zelfs als je de absolute toename van motorrijders in acht neemt.

Motoren in de stad is nog steeds beter dan autos maar nog steeds ver van ideaal. Parkeren buiten de stad en dan in de metro is veel effectiever bijvoorbeeld.
 
het 2e argument zou gebaseerd zijn op dat er toch zo weinig motoren zijn in het woonwerk verkeer dat je ze net zo goed niet hoeft te belasten, maar da's een een beetje struisvogel politiek; Ferrari-rijders zouden hetzelfde argument kunnen gebruiken en dat zou ook niet veel hout snijden.

...een auto blijf een auto....geldt ook voor vivaro ferrari 8-)

En het gaat mij idd over het aantal motorrijders wat daadwerkelijk deelneemt in die congestie-problematiek.
Dat ze er toevallig tussen zitten. :?
Maar het gaat om het wezenlijk bijdragen aan de veroorzaking van die congestie.

Hier de MAG.


De MAG heeft bij minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat gepleit voor een aparte positie voor motorfietsen bij de invoering van een landelijke kilometerheffing. In juni presenteerde het kabinet haar beleidsprogramma voor de periode 2007-2011.

Daarin werd aangekondigd dat de kilometerheffing stapsgewijs zal worden ingevoerd door in deze kabinetsperiode 'een eerste uitvoerbare, betekenisvolle en onomkeerbare stap' te nemen. Het kabinet neemt over deze eerste stap na de zomer van 2007 een besluit.
Tot nu toe wordt in alle documenten en plannen over de invoering van een kilometerheffing uitsluitend gesproken over auto's en de problemen die zij veroorzaken. Echter, als het op betalen aankomt wordt er plotseling gesproken over 'weggebruikers', waaronder ook motorrijders worden gerekend.

Een motorfiets heeft in vergelijking met een personenauto een veel lager eigen gewicht waardoor de motor in veel mindere mate een bijdrage levert aan de slijtage van het wegdek. Hoewel een motor tijdens normaal verkeer ongeveer net zo veel ruimte opeist als een personenauto, is dat tijdens een file duidelijk niet het geval. Sinds 1991 mogen motoren tijdens een file doorrijden waar auto's stilstaan, mits men zich houdt aan de aanbevelingen uit de filegedragscode van het Motorplatform. Hierdoor zorgen motorrijders er voor dat de files niet nog langer worden voor de automobilisten en leveren ze een positieve bijdrage aan het terugdringen van de steeds erger wordende congestie in ons land.

Op het gebied van belastingen wordt ook nu al een duidelijk onderscheid gemaakt tussen motorfietsen en auto's. Het huidige BPM-tarief is voor personenauto's 45,2 procent en voor motoren 20,7 procent. Voor motorfietsen is ook de houderschapsbelasting (motorrijtuigenbelasting) momenteel al vele malen lager dan voor een personenauto. In de duurste provincie bedraagt deze belasting voor een motorfiets 68 euro per jaar en in de voordeligste provincie is dat 60 euro per jaar. De houderschapsbelasting voor een benzineauto van circa 1.000 kilo bedraagt gemiddeld 300 euro per jaar. Bij de invoering van een landelijke kilometerheffing waarbij de tarieven voor automobilisten en motorrijders gelijk zijn, zal de motorrijder dientengevolge financieel aanzienlijk slechter af zijn dan de automobilist.

Een ander aspect is het feit dat apparatuur die voor de elektronische heffing in het voertuig moet worden aangebracht niet zonder meer op (of in) iedere motorfiets kan worden gemonteerd. De apparatuur voor motorfietsen zal geschikt moeten zijn om in weer en wind in de buitenlucht te worden gebruikt en anders dan bij auto's bestaat bij motorfietsen bovendien nog het risico van diefstal van de apparatuur. Dit betekent dat er voor motoren aparte - en waarschijnlijk duurdere - voorzieningen zullen moeten worden ontwikkeld.



Motorfietsen dragen dus NIET bij aan congestie, is het gestelde!

en...
...zoals vermeld,...de toepasbaarheid v/h te introduceren systeem, kan bijv. op een motorfiets voor problemen gaan zorgen.
De constructie van dit vervoermiddel is zéér compact en laat nauwelijks tot géén ruimte voor in-/opbouw-elementen, welke ook nog waterdicht dienen te zijn en hufter-proof!
En omdat er zoveel verschillende modellen zijn, zal een aangepast systeem ook in vele verschillende maten moeten worden uitgevoerd.
Al met al een aanpassing/investering die dus terugverdiend moet worden.
Aangezien alles (geld) wordt betrokken uit het systeem,...zullen de chauffeurs/automobilisten gemiddeld méér aan deze aanpassing gaan betalen dan de motorrijder zelf!

Nederland telt 585.000 motorfietsen .
Als er per jaar 300.000 een keer rijdend de weg op gaan is het veel denk ik.
Als er dagelijks woonwerk 50.000 rijden zit ik aan de hoge kant?!!!
( ik zou deze cijfers dus wel eens in beeld willen zien)

Vele motorrijders zijn mooi-weer rijders en maken dus zeer weinig kilometers.

Het aantal congestie-registratie's zal significant laag zijn, dus de moeite niet om het bij deze groep aan te passen en in te voeren.
 
Hm, we hebben een kleine 70.000 gebruikers. Das een leger aan potentiele actievoerders die ook nog eens behoorlijk gedreven zijn.


... 8-) ....bijna 70.000 geregistreerde 'Nick's'........
...aan actulele gebruikers zul je er wellicht een paar duizend overhouden....
Als je de gehele lijst in beeld zou hebben en daar per geregistreerde gebruiker het aantal post's bekijkt,.....kom je een hoop aanmeldingen tegen die niet meer 'gebruikt' worden!
 
Welke maatregel, in welke vorm dan ook, bedacht en of ingevoerd wordt heeft alleen maar ten doel de staatskas te vullen!
Het millieu is daarbij een mooie kapstok, waar te pas en te onpas vanalles aan opgehangen wordt om maar geld binnen te slepen.
Waar dat geld allemaal voor nodig is?
Een legertje in Afganistan onderhouden bijvoorbeeld, of weet ik veel waar nog meer NL-militairen hopeloze klusjes aan het opknappen zijn.
Een bijzonder duur koningshuis onderhouden en nog andere geld over de balk smijt zaken.
Ook die geweldige EU zal ons wel bakken met geld kosten.
Oh ja, dan hebben we ook nog een zooitje generaal pardon opvreters die we moeten onderhouden.
Bestedingsdoelen genoeg dus, voor het van ons (op geheel legale wijze) gestolen geld.....
 
Welke maatregel, in welke vorm dan ook, bedacht en of ingevoerd wordt heeft alleen maar ten doel de staatskas te vullen!Het millieu is daarbij een mooie kapstok, waar te pas en te onpas vanalles aan opgehangen wordt om maar geld binnen te slepen.
Waar dat geld allemaal voor nodig is?
Een legertje in Afganistan onderhouden bijvoorbeeld, of weet ik veel waar nog meer NL-militairen hopeloze klusjes aan het opknappen zijn.
Een bijzonder duur koningshuis onderhouden en nog andere geld over de balk smijt zaken.
Ook die geweldige EU zal ons wel bakken met geld kosten.
Oh ja, dan hebben we ook nog een zooitje generaal pardon opvreters die we moeten onderhouden.
Bestedingsdoelen genoeg dus, voor het van ons (op geheel legale wijze) gestolen geld.....


Klopt!

In dit geval kan(!) dat ook verkeerd uitpakken....

De transport-sector......
Touringcar-operators zullen hun prijzen ook moeten gaan aanpassen.
Uitstapjes van kinderen en bejaarden en andere partijen gaan in vele gevallen ook in de spits!
...óf krijgt deze "groep" (ook) een ontheffing....!

Het gros van ons levensonderhoud, gaat per vrachtwagen........
Als die sector dezelfde belasting te verduren krijgt, wordt dat óók doorberekend.....
...dus levensmiddelen worden duurder...!

Betaal je dus dubbel!

En zo zijn er nog wel wat "groepen" te verzinnen.


De kilometerheffing zal een véél grotere impact hebben dan men zich kan voorstellen.
 
Klopt!

In dit geval kan(!) dat ook verkeerd uitpakken....



Het gros van ons levensonderhoud, gaat per vrachtwagen........
Als die sector dezelfde belasting te verduren krijgt, wordt dat óók doorberekend.....
...dus levensmiddelen worden duurder...!

Betaal je dus dubbel!

De kilometerheffing zal een véél grotere impact hebben dan men zich kan voorstellen.

Juist, genaaid worden we dus toch wel linksom of rechtsom.... alleen als er geen heffing komt voor motoren worden we misschien iets minder genaaid.
 
Het inbouwen van het kastje is inderdaad wel boeiend. Ik rij op een verhuiswagen, een BMW R1200GSA. Nu heb ik voor mijn werk een goede communicatie nodig en dus een bruikbare telefoon (een bluephone). Ik heb zo'n Baehr kast. Ha als je weet wat een moeite het heeft gekost om het ding in te bouwen. Eerst onder het zadel (brak in 2) toen onder naast de tank. Werkt wel alleen zonder demontage van de beplating kan je niet bij de knoppen. Lijkt me leuk op een supersport of zo. Of het ding moet aan het stuur, ook leuk als je eens off-road rijdt, op de GS dan...niet op de SS
 
Laatst bewerkt:

Do not try this at home ........ :+

i repeat do not !! we from braniac do these microwave test's so you dont have to , in order to prevent a stupid milage tax :+ :+

tonight we are going to put a dutch minister of traffic in a microwave oven with a nice big bowl of gunpowder and a few alluminium foil wrappers to create a spark.

will it fizz or will it bang O-)
 
Met de huidige verwachting dat de olie prijs binnen een jaar zal verdubbelen ;( , kan ik mij wel voorstellen dat het file probleem binnen 5 jaar niet meer zal bestaan. Ik denk daarom dat het rekening rijden al een gelopen race is en de investeringen daar in beter benut kan worden in het verbeteren van het openbaar vervoer.
 
Dit vraagd om een landelijke motor protest- rit :] om vervolgens het binnenhof te verblijden met mooie bike geluiden *O*

Weten we gelijk hoeveel bike geluid er nodig is om de :( ministers wakker te krijgen :Y

Iemand zin om een poll te starten over de datum en tijdstip :9


Wie gaat er mee?

Deelname:

1. Wolfmann
2. abcman
3. Vfrene
4. PixelGsxF + 3 vrienden
5. ......

Ik ga mee!!!! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan