Toch maar me project posten..

neej ik ben zo een manneke dat al vanaf ze 14 een rs250 oud model wil ombouwen tot 640cc 4cylinder 2takt zegmaar....

(suzuki 4 cylinder 500 blok met 4 pasgemaakte polini 160cc cylindertjes)


etc...
 
Ha Daan,

GEVONDEN!

Dit is m..............

full



Greatz Team-Racing-Bikes.nl
 
gaaf project, alleen waarom kies je voor een 125cc cagiva blok?
waarom geen rs250 of rgv250 blokkie? })
 
JAAAAAA DIES MOOI!!!

whoei *D :}

mail me alsjeblieft je adresgegevens?
tnx a lot!



enneh ik ga nie boven die 125 uit omdat het maarrr een brommerframe is he... kwil nie spontaan een achterbrug rond me onderbeen hebben gedraaid O-)
 
hij wordt gewoon verzekerd als brommer, dus in princiepe is het evenveel risico als rijden op een opgevoerde brommer... achja, t gaat om het knutselen en mooi eindresultaat.
Waarom verzeker je hem dan? weggegooid geld! als je ooit wat krijgt, of iemand anders aanrijdt :X betaald de verzekering toch niet uit.
 
mjah als ik em verzeker (als oldtimer... kan net ivm framenummer) da kost dan 35 of 45 euro per jaar
maar dan heb ik iig een plaatje... wordt je minder snel aangehouden he...

ach tis echt niet de bedoeling dat ik er vaak op ga rijden hoor.... en verder is het idd een groot risico...
 
mwhaha ik word gesponsord door racing-bikes hoogerheide:
*D
591AB9RKLD

28S05ATT44

V9H3VQNEM8

67U17UZ5BN


Kvin em mooi, zal goed staan.
de as is zegmaar krom en beschadigd door een bankschroef ofzo. maar ik ga dus proberen zo een as te draaien, ik moet toch nog beugeltjes maken op freesbank ervoor; om hem op mijn kroonplaat te monteren.

jah hijs wel mooi!
 
verder ben ik nog een klein.... ( ;( ) probleempje tegen gekomen...

de zuiger moest ik toch al door een overmaat gaan vervangen... ( 90 euro ong.)

maar de cylinder is bij nader inzien niet zo heel erg bruikbaar meer. de spijltjes tussen de fluitpoorten en de uitlaatpoort, die zijn ge-haar-scheurd. dit heeft voor afspringend nicasyl gezorgd, dat weer groeven heeft gemaakt in de verticale richting van die scheurtjes.

dus da wordt oftewel een goedkope 2e handse cylinder.... maar ik krijg niets te horen van de meneer van 125cc.nl jammergenoeg.
of laten honen, lassen, nog es honen en opnieuw nicasylen=> over de 200 euro...


en laat mijn pot nu behoorlijk leeg zijn... (moet nog stralen coaten, kappen spuiten, nog een stapel lagers halen etc.... nog onderdelen halen enzovoort...)

iemand cylindertje voor weinig omdat ie em heeft vervangen voor een 160cc???
 
Je bent leuk bezig kerel, doet me denken aan mezelf x jaren geleden( wil je niet weten).
Met zulke acties begint het allemaal, keep up the good work!
 
vondt dat ik al goed bezig was met mijn cb projet, zie CB 750 troubles posting in het brikken-gedeelte, maar nu ik dit zie......two thumbs up!

superrrr om scooters het snot voor ogen te rijden....dan is je verzekeringsverhaal je wel vergeven hoor 0-) iedereen heeft zo zijn streken, niet?
 
oke zoals jullie ws. al merken gebeurt er verder niet veel tussendoor.

ik heb nu een week lang proefwerkweek en de weken hiervoor moest ik hard leren. en weer daarvoor was het heeeel koud enzo (moet alles onder carpoort doen)

hierna heb ik 2 weken stage, van sochtendsvroeg tot savondslaat, en tussendoor nog een vriendin die ik ook moet onderhouden :9

daaaarna weer is het carnevalsvakantie dus dan ben ik redelijk gaar ;) maar dan begint het zo langzamerhand weer 8-)


dingen die ik nu binnenkort moet doen:
achterste subframe verbouwen dat hij er netjes op komt, en verstelbaar is in hoogte, eventueel met een hydraulisch cylindertje (low- /airrider idee)
en het onderste subframe maken met het motorblok goed uitgelijnd....


daarna naar de straler en coater... en dan ben ik weer op gang :)

velgjes aanpassen, voorasje draaien/zorgen dat er grotere lagers in het voorwiel kunnen, en er een dubbele montage opmaken voor schijven. en voorvork verbouwen (klauwbevestiging op -laten- lassen) voor de nissin remklauwen.

en als die subframes erop zitten kan ik meteen beginnen met de beugeljtes voor me kappen erop te maken, en als die er op zitten kan ik verder doorgaan met de kappen aan te passen (ik wil geen schroef meer zien...)
 
Over het algemeen heb ik een gruwelijke T******hekel aan die brommertjes, maar hiervoor heb ik wel weer respect. Dit is denk ik wel één van de betere manieren om al het onderhoud zelf te kunnen leren.
Als je maar niet naast me komt rijden en me uitdaagt om hard te rijden binnen bebouwde kom, zoals veel van dat soort mannetjes.
 
zoow

das al lang geleden weer, jullie dachten zeker dat ik ermee was gestopt :)

tis tussendoor allemaal niet zo fijn gelopen, vooral het weer was verschrikkelijk (alles buiten doen) centjes tekort, tijd tekort, rotzooi met school en alles....

Nja goed. kzal es wat plaatjes posten :)

plannen zijn beetje veranderd. eerst maar subframepje maken enzo.

ps de tekst enzo, das gewoon gecopieerd van een ander forumpje waar ik heb gepost, dus als iets dubbel is..... weetje waarom.
 
me zelfgebouwde demper is bijna klaar: moet nog worden gepolijst (de doppen) en gladgeschuurd en mooie kleur gespoten/gepolijst (de buis)
verder nog gaatjes doorboren en popnagels erin.

CMW90L257R0F

8L1JM46CANQZ

551MS67X4KP8

3P33WDEK02O4

S4C7U0VYSE73

98ENFK4614M2
 
ow enneh, kheb een nieuwe cylinder binnen

kwam in een polini doosje, maar tis 'maar' een standaard 125je...

das omdat de mijne kapoet was.


dus tnx olaf nogmaals :)
 
ben ook aan het draaien geweest :) de stuurdemper met kapot asje, heb ik nu gemaakt, een nieuw glijlager geperst in de dop, een nieuw asje gedraaid, draad getapt, gaatjes geboord enzow... gepolijst. alleen nog ff een nieuw keerringetje halen en een oring voor rond het zuigertje.
 
Beunstijl gemonteerd (ps het zit allemaal wel perfect vast en recht, omdat het touw door een beugel loopt van het blok, en dan rond de achterbrug zit gedraaid.

het past allemaal NET perfect, als de tandwielen uitgelijnd zijn, dus das mooi, kheb geen zin om in me koppelingsdeksel/frame/tank te gaan zagen namelijk.

blok zit nu dus model voor de eerste set subframebeugels te maken :)

ps let niet op de qualiteit fotos, is gemaakt met me telefoon.

OKS37B5I0NE6


761Y93MYM038


M4A20J23MP81


7LOLYQLT416P


H6S4W2WMLHI4


oja en die tank en dat kontje, dat zijn weer andere als erop komen, maar ik vindt dat kontje ook wel tof (af1 futura), misschien een 2e set maken (spuiten) zodat ik kan wisselen tussen racertje en nakedbikeachtig iets


edit: en die uitlaat moet natuurlijk ook grondig worden ge-24deeld... want dat past voor geen meter en het MOET MOET MOET MOET een seatpipe worden :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan