TomTom Go Mobile

Navigatie vreet stroom dus houd er rekening mee dat je voor een dag touren wel een stroomaansluiting nodig hebt.
 
Nee hoor, video's afspelen en browsen vreet stroom. Ik merk dat verschil iedere keer weer. Gisteren 200 km toertocht, ben je dagje zoet, tel hele tijd aan. Zakte van 95 naar 56 %. Ik had nog wel een rondje kunnen doen. :)
 
Ik heb hem nog niet zo heel lang en gisteren uitgebreid gebruikt.
Het scherm is helder en zelfs op 50 % en voor mij goed afleesbaar en het scherm reageert snel op veegbewegingen zonder handschoen.
Met handschoen kan ik nog niet bevestigen.
Herberekenen gaat zeer vlug met Go Mobile en mijn routes worden snel ingeladen .
Duidelijke instructies en grote letters en cijfers.
Over de batterij kan ik niet zo veel zeggen , ik ben vertrokken op 100 % en ik schat dat het toestel een uur of 4 , 5 heeft opgestaan en ik had nog 34 % batterijspanning over.
Dat zit wel goed denk ik.
Ik gebruik hem enkel voor navigatie , geen simkaart erin en BT staat ook uitgeschakeld.
Alleen nog een handschoen scoren die ik kan gebruiken op zo'n scherm.
Goed om te lezen dit! De blackview staat ook op mijn verlanglijstje, twijfel nog een beetje tussen die en de ulefone armor 3.
Alleen bedienen met handschoenen is nog een lastig verhaal.
Maar dat is met iets als nanotips ook wel op te lossen.
 
Ik heb nog een android telefoon over die ik als navigatie wil gebruiken. Maar daar zit geen sim in. Kan ik die gewoon als standalone zonder 3G gebruiken als navigatie? Instellingen en eventueel updates kan ik dan wel via wifi doen.
Ik moet van mijn werk namelijk verplicht aan de Iphone met werk abonnement. Dus ik heb geen prive abbo meer voor m'n android toestel.

En welke apps werken dan standalone het beste?

Ik heb trouwens een Kawasaki ZZR 600 van 1994 en die heeft geen ruimte op het stuur voor die X grip mount. Nu heb ik in het verleden van een kennis gehoord dat hij hem op die middelste zilveren moer onder het contactsot had gemonteerd.
maxresdefault.jpg


Weet iemand welke mount ik dan moet hebben?
 
Ik gebruik recent een Blackview 6800 Pro zonder simkaart.
Met Tom Tom Go mobile , werkt perfect .
Ik heb het jaarabonnement genomen.
Thuis via wifi kaarten downloaden , thuis via de pc Tom Tom Mydrive ( routeplanner ) routes maken en deze worden in Go mobile ( wel synchroniseer deze route als een track op mijn systemen aanvinken ) geladen en rijden maar.
Dat gaat allemaal zonder 3 of 4 G.
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Zaterdag voor het eerst met de smartphone genavigeerd. Het ging prima, alleen raakte hij op korte opeenvolgende bochten wel een beetje de weg kwijt. Daarnaast miste ik mijn ritstatistieken (weet iemand waar deze te vinden zijn?)
Ook moet ik nog uitvogelen hoe tracks precies werken. Ik had een route gemaakt met Kurviger en opgeslagen als track en deze met Mydrive naar de Tomtom app gestuurd. Hij stuurde me dan naar het beginpunt van mijn route en gaf aan dat dit ook direct het einde was. Als ik hem niet als track, maar als gpx exporteerde werkte hij wel goed.
 
TomTom Go heeft geen rit statistieken.

Daarnaast heeft TomTom Go het volgende gedrag. Hij kiest steeds de kortste/snelste route naar het volgende punt op de route maar als je een route punt mist slaat hij deze over. Dit is erg handig, vroeger moest je deze punten dan met de hand als bezocht markeren anders bleef TomTom je maar terug sturen. Dit kwam vaak voor bijvoorbeeld als het te bezoeken punten 10 meter naast de weg staat oid.

Maar elke voordeel heeft zijn nadeel dus: Als je bij de start van je route dicht bij het eindpunt bent trekt TomTom de conclusie. Ah, je hebt een paar tussen liggende punten gemist. (Allemaal dus) Dan gaan we gelijk naar het eindpunt.

Ergo: Zet je begin punt dichtbij en je eindpunt verder weg.

PS: Er is ook een optie onder huidige route om eerst naar het begin punt te rijden. Die heb ik nog niet getest
 
Laatst bewerkt:
TomTom Go heeft geen rit statistieken.

Daarnaast heeft TomTom Go het volgende gedrag. Hij kiest steeds de kortste/snelste route naar het volgende punt op de route maar als je een route punt mist slaat hij deze over. Dit is erg handig, vroeger moest je deze punten dan met de hand als bezocht markeren anders bleef TomTom je maar terug sturen. Dit kwam vaak voor bijvoorbeeld als het te bezoeken punten 10 meter naast de weg staat oid.

Maar elke voordeel heeft zijn nadeel dus: Als je bij de start van je route dicht bij het eindpunt bent trekt TomTom de conclusie. Ah, je hebt een paar tussen liggende punten gemist. (Allemaal dus) Dan gaan we gelijk naar het eindpunt.

Ergo: Zet je begin punt dichtbij en je eindpunt verder weg.

PS: Er is ook een optie onder huidige route om eerst naar het begin punt te rijden. Die heb ik nog niet getest


Ja dat had ik dus inderdaad. Het mooie van het navigeren met de telefoon is dat je op je telefoon Kurviger een rondje laat uitstippelen vanuit je huidige locatie en dit direct kunt rijden. Helaast werkte dit nu dus niet, omdat het eindpunt hetzelfde is als het startpunt en de tomtom stuurt me dus gewoon naar het einde toe.

Hoe stel je in dat je naar het beginpunt kan rijden of dat je zo in de route instroomt?
 
Hmm dan nog altijd stuurt hij me naar het eindpunt zonder de route te rijden. Toch niet met tracks werken dan?
 
Ik heb nog een android telefoon over die ik als navigatie wil gebruiken. Maar daar zit geen sim in. Kan ik die gewoon als standalone zonder 3G gebruiken als navigatie? Instellingen en eventueel updates kan ik dan wel via wifi doen.
Ik moet van mijn werk namelijk verplicht aan de Iphone met werk abonnement. Dus ik heb geen prive abbo meer voor m'n android toestel.

En welke apps werken dan standalone het beste?

Ik heb trouwens een Kawasaki ZZR 600 van 1994 en die heeft geen ruimte op het stuur voor die X grip mount. Nu heb ik in het verleden van een kennis gehoord dat hij hem op die middelste zilveren moer onder het contactsot had gemonteerd.
maxresdefault.jpg


Weet iemand welke mount ik dan moet hebben?
Zo iets als dit?
 
Die moer mag uiteraard niet weggelaten worden! Die is vrij essentieel...
Vervang ‘m door eentje die aan de bovenkant open is.
 
Dan verander je het eindpunt in een dorpje 5 km verderop.
Het begin- en eindpunt mogen niet te dicht bij elkaar liggen.

Maar als ik een track vanuit kurviger importeer, kan ik dan het eindpunt vd track nog aanpassen in my drive?
 
Terug
Bovenaan Onderaan