TomTom Rider 550

Tethering is het zelfde als hotspot van IOS. Dit werkt bij mij ook, maar na verloop van tijd verbreekt deze toch de verbinding.
Bouw je met hotspot op iOSeen Wi-Fi hotspot of zet je data door via Bluetooth.

Android heeft beide namelijk los. Ik gebruik de bluetooth tethering... Wat tot op heden erg stabiel is inclusief traffic / flitser data.

Wat overigens ook werkt bij mij zonder bluetooth verbinding maken met de Wi-Fi hotspot. Dan heb je ook de traffic etc.

Maar ik weet te weinig van iOS... weet wel dat er meer klachten waren met de TT iOS combi.
 
Laatst bewerkt:
Bouw je met hotspot op iOSeen Wi-Fi hotspot of zet je data door via Bluetooth.

Android heeft beide namelijk los. Ik gebruik de bluetooth tethering... Wat tot op heden erg stabiel is inclusief traffic / flitser data.

Wat overigens ook werkt bij mij zonder bluetooth verbinding maken met de Wi-Fi hotspot. Dan heb je ook de traffic etc.

Maar ik weet te weinig van iOS... weet wel dat er meer klachten waren met de TT iOS combi.
Via Bluetooth werkt dit wel qua verbinding maar zet niet door naar traffic. IOS hotspot werkt, maar behoud op een langere rit niet zijn verbinding. Hierdoor mis ik alsnog flitsers of files terwijl bij aanvang rit wel via tel en WiFi verbinding was.wifi wisselen via thuis en hotspot is trouwens prima te doen. Beide staan opgeslagen en er is prima te wisselen. Dit is dus niet het probleem. Als deze verbinding wel stabiel zou zijn zou ik het wel prima vinden. Ik ga onder het rijden echt geen smartphone berichten op mijn scherm lezen of beantwoorden via Siri. Absurd dat dit überhaupt gemaakt is.
 
Voor Android is er een tool die de BT verbinding netjes stabiel houdt. Ben de naam effe kwijt, maar wellicht is deze app er ook boor iOS.

Ik zou trouwens bij Mr. GPS reclameren, daar heb je hem gekocht. Als het geen deugdelijk product zou je je geld terug moeten krijgen.
 
Heb sinds een week ook de TomTom 550. Zonder problemen, Bluetooth met een Cardo JBL headset.
Ook aangeschaft bij MrGPS en factuur en fotootjes voor cashback naar TomTom.
Reeds bericht gehad dat mijn claim is gehonoreerd.
Hier dus geen problemen of spijt van aankoop.
 
Ja je moet op de 3 puntjes kunnen klikken en dan het dichtstbijzijnde punt.
Maar als de route dan de verkeerde kant op navigeert:
In Mydrive de route openen en op Bewerken klikken en dan de route Omkeren ( de 2 pijltjes die naar boven en naar beneden wijzen, die staan dus achter het eerste adres )

Ik heb hetzelfde gezeur.
Gpx file via de mydrive app op de TT gezet.
Zelfs als ik op de route rijdt en dan zeg ga naar dichtstbijzijnde punt, gaat hij opnieuw berekenen en via de snelste weg naar dat punt. Geen idee welk punt het dan precies is. Maar het is niet op hele korte afstand in ieder geval.
Ik laad de route dan maar weer opnieuw om niet van de originele route af te hoeven.

Ook bij routes die ik zelf met mydrive gemaakt heb en niet precies het startpunt pak als de route gestart is heb ik ditzelfde probleem.

Het vervelende is dat je geen routebegeleiding krijgt zolang hij de route niet heeft opgepakt.
 
Heb sinds een week ook de TomTom 550. Zonder problemen, Bluetooth met een Cardo JBL headset.
Ook aangeschaft bij MrGPS en factuur en fotootjes voor cashback naar TomTom.
Reeds bericht gehad dat mijn claim is gehonoreerd.
Hier dus geen problemen of spijt van aankoop.
Wat top, als alles werkt is het een prima apparaat. Met welke telefoon heb je dit gedaan?
 
De kronkelroute optie vind ik heel fijn, navigatie is ook meer dan prima. Maar wat heb ik me vandaag lopen ergeren aan mij TomTom en/of Cardo.. na iedere navigatie instructie stopte de de intercom functie er mee, heel irritant..

Op een gegeven moment, kreeg ik ook geen navigatie instructies meer, later weer wel.. leuk al die technologie op de motor..
 
Oh, hier nog niet samen met mijn motormaat geprobeerd maar de intercom functie start vanzelf op na de modes FM radio en mobiel...na de navi aanwijzingen gaan we waarschijnlijk volgende week proberen...en ook de bruikbare afstand.

BT compatibiliteit blijft lastig...
 
Ik heb hetzelfde gezeur.
Gpx file via de mydrive app op de TT gezet.
Zelfs als ik op de route rijdt en dan zeg ga naar dichtstbijzijnde punt, gaat hij opnieuw berekenen en via de snelste weg naar dat punt. Geen idee welk punt het dan precies is. Maar het is niet op hele korte afstand in ieder geval.
Ik laad de route dan maar weer opnieuw om niet van de originele route af te hoeven.

Ook bij routes die ik zelf met mydrive gemaakt heb en niet precies het startpunt pak als de route gestart is heb ik ditzelfde probleem.

Het vervelende is dat je geen routebegeleiding krijgt zolang hij de route niet heeft opgepakt.


Dit hier boven is precies wat ik ook ervaar ik kan op mydrive de pijtjes wel omdraaien maar daar heb je niets aan , als de begin of eind punt in het noorden is en ik in het zuiden wil beginnen. en zelfs als je op de route rijd dan stuur hij je netjes naar het noorden om daar te beginnen.
 
Mijn bluetooth werkt prima alleen ik heb de eéne keer wel geluid van de navigatie en de keer er op weer niet.
Mijne valt heel zelden even een paar sec beeld weg
Ik ben er ook niet handig in en vind het een vreselijk gezeik om elke keer in te stellen
En er gebeurd altijd wat wat ik niet verwacht,maar dat ligt aan mij
 
Mijn bluetooth werkt prima alleen ik heb de eéne keer wel geluid van de navigatie en de keer er op weer niet.
Mijne valt heel zelden even een paar sec beeld weg
Ik ben er ook niet handig in en vind het een vreselijk gezeik om elke keer in te stellen
En er gebeurd altijd wat wat ik niet verwacht,maar dat ligt aan mij
Dat heb ik met de WiFi, zo af en toe zie ik het BT teken dat hij een verbinding zoekt, waarschijnlijk omdat de verbinding weggevallen is en hij het opnieuw probeert. Dan niet denk ik dan...
 
Dit hier boven is precies wat ik ook ervaar ik kan op mydrive de pijtjes wel omdraaien maar daar heb je niets aan , als de begin of eind punt in het noorden is en ik in het zuiden wil beginnen. en zelfs als je op de route rijd dan stuur hij je netjes naar het noorden om daar te beginnen.

Ligt het dus niet aan mij 😂

Volgens mij was het vroeger zo dat als je op de route reed en op "rijd" drukte, hij hem gewoon oppakte.

Vervelend is het in ieder geval wel! Dus als iemand er een tip/oplossing voor heeft?
 
@ Meneer Rene: steeds wegvallen van beeld: Het kan zijn dat de beeldweergave van je TT Rider niet als gelocked staat ingesteld. Het gevolg is dat je TT automatisch je beeld draait wanneer de TT in een bepaalde hoek komt. Bijvoorbeeld bij het enthousiast nemen van een bocht. Dan draait je beeld van liggend naar staand, en daarna terug naar liggend (of andersom). Klopt dat, bij bochten?

Zet je dan beeldinstelling vast in het menu bij instellingen. Standaard heeft Tomtom hier je beeld niet gelocked. Verschuif het schuifje.

Succes!
 
Oh ... vergeten te vermelden: wanneer je beeld draait van liggend naar staand (en terug) valt het beeld uit naar zwart voor de duur van 1 a 2 seconden... En dat kan inderdaad lastig zijn.
 
@ Meneer Rene: Geluid soms wel/ niet. Heb je al eens gekeken naar de instellingen van je geluid in het snelmenu van je TomTom? Daar kun je het geluid helemaal uitzetten of bijvoorbeeld alleen de gesproken navigatie ondersteuning. In dat laatste geval heb je nog wel andere geluids meldingen.
 
Ik neem aan dat het met het schuifje is voor weergave vergrendeling
Ik heb hem nu vast gezet
Inderdaad als ik de bocht om ging draaide hij,en dan ging ik niet eens plat door de bocht
 
Ik neem aan dat het met het schuifje is voor weergave vergrendeling
Ik heb hem nu vast gezet
Inderdaad als ik de bocht om ging draaide hij,en dan ging ik niet eens plat door de bocht

Het heeft ook met trillingen te maken, die kunnen de beweging sensor ook compleet voor de gek houden.
Jammer dat je hier de gevoeligheid niet van kan aanpassen.
 
Dat hele gedoe met de tethering heeft mij doen besluiten om destijds de Rider400 te verkopen en verder gaan met TomTom Go op de smartphone. Doet voor mij hetzelfde als de Rider (GPX gebruiken) en heeft het hele gedoe met de Tethering niet.
 
@ Meneer Rene: Top ja. Dat bedoelde ik. Je probleem is opgelost. Mocht je je TomTom willen draaien op de mount van je motor dan moet je je beeldinstelling handmatig aanpassen:
1. Ga naar je beeldinstelling
2. Zet het schuifje terug
3. Draai je TomTom in de gewenste stand (naar verticaal of horizontaal)
3. Je beeld wordt nu aangepast
4. Verschuif het schuifje om nu deze manier van weergave te locken.
5. Klaar

En je audioinstellingen?
 
In extreme gevallen kunnen de 2 koperen pinnen op je mount beschadigd raken door trillingen van de 2 cilinder. Had ik namelijk. In dat geval valt én je scherm uit én herstart de TomTom continu. Je TomTom schakelt zich dan preventief steeds uit (en herstart) om schade te voorkomen in het elektrisch circuit.

In jouw geval bleef het gelukkig beperkt tot een instelling. Goed opgelost zo.
 
Ik heb de audio instellingen ook verandert,en het beeld helderder gezet,ik kon hem moeilijk aflezen in de zon
Bedankt voor de tips.
Ik ben echt een oen met dat soort dingen
Ff of topic ik heb net een paar automatisch beregenings computers geplaatst heb ik ook zo mee lopen kloten maar nu werkt het goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan