Touren langs de moezel

dave1976

MF'er
5 aug 2012
43
0
Allen,

zoek een paar mooie routes voor de tomtom langs de moezel. een 4 daagse trip met steeds de zelfde opstart plaats. wie o wie heeft er wat routes.

Gr,

Dave
 
Gewoon lekker rijden zonder TOMTOM. Kan bijna niet fout daar, elke weg die je inslaat leidt tot mooie wegen :9~
 
Wat is je startpunt?
Moezel_%28rivier%29
 
Rondje Lorelei:
rondjelorelei.jpg


Rondje Piesport:
rondjepiesport.jpg


Beide routes zijn rond de 190km en beginnen in Klotten, bij hotel Zur Post. Ligt vlak bij het station, zodat je 's avonds met de trein naar Cochem kan om aan het bier te gaan (als dat je ding is).
 
Ik rijd daar soms wel 2 weken achter elkaar rond. Zelf zoeken is het meest bevredigend. Op een kaart van grote schaal vind je alle weggetjes. Routes van anderen kunnen mee- of tegenvallen.
 
Da's ook een optie uiteraard. Bochten zat in die omgeving. Je eigen verblijfplaats opslaan in je Tomtom, dan kom je altijd weer terug.
 
Rondje Lorelei:
[afbeelding]

Rondje Piesport:
[afbeelding]

Beide routes zijn rond de 190km en beginnen in Klotten, bij hotel Zur Post. Ligt vlak bij het station, zodat je 's avonds met de trein naar Cochem kan om aan het bier te gaan (als dat je ding is).


1e route ziet er best goed uit, tweede route iets minder. Vooral het eerste stuk van Klotten naar Traben Trarbach. Alleen maar langs de moezel rijden....saaaaaaaiiiiiii! Dat vooral dus niet doen, alleen naar de moezel voor koek en zopie :P Vooral iedere keer het moezeldal uit en een stukje verder er weer in :] en dat maar blijven herhalen.... :9
 
Ja klopt van die tweede route, maar ik was jong en wist niet beter :P Ben toen zelf ook maar van de route afgeweken.
 
Afhankelijk van het type motor en het gekozen tijdstip kan rijden langs de moezel zelf wel degelijk mooi zijn. Voorovergebogen op een supersport en op een drukke dag is er inderdaad niet veel aan.
 
Na een hele dag in de zeikstromende regen rondrijden en dan vlak voor het hotel een camper tegenkomen die precies tijdens het passeren door een grote plas rijdt is ook niet zo leuk. Er zat toen meer water in mijn motorpak dan in de Moezel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan