Trial

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze week ben ik er achter gekomen dat op 8km van m’n huis ook een trialclub zit. (MSC Breda)
Ik ben een absolute enthousiasteling met enduro’s en rallies maar trail rijden lijkt me ook wel leuk om te doen.

Mijn huidige motor (Husaberg FE570) is niet echt een trial fiets maar ik vroeg me af of ik met deze fiets een paar keer zou mogen rijden/oefenen op een trial terrein?

Ik wil niet meteen investeren in een trial motor om te kijken of ik trial echt leuk vind. Maar als ik echt enthousiast word dan komt het geschikte materiaal van zelf wel een keer.
 
Hallo,

Ik meld mezelf ook maar even. Ben in het bezit van een Aprilia TXR312M (1988). Gekocht omdat ik een liefhebber ben van het merk, ligt nu in onderdelen, maar zou deze zomer rijdensklaar moeten zijn en dan kunnen er wat leuke ritjes mee worden gemaakt.

Groeten
 
Het was Ferry In't Veld van MC The Wheelie (trialclub Rotterdam), ne krak in het verbouwen van motoren:

Clubtrial%2010-2-2008%20img_0010s.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vorig weekend eens gaan oefenen op AMC Genk (Horensbergdam). De moeite waard, gaan we zeker nog heen!
Er is ook een trialclub die er regelmatig wedstrijden organiseert: Trial Maaskant.
Trial is weinig populair en dat heeft zo zijn voordelen, kijk eens wat een ruimte om te oefenen!

124628984.bIrTA2j2.jpg


124628999.0PkZ61QS.jpg
 
Dat ziet er goed uit. Wel veel kunstmatig of lijkt dat zo?
 
Mezelf hier ook maar even 'aanmelden' :P
Ben bezig een trialmotor te bouwen op basis van een MZ 500 Rotax:
full
 
Ik wacht hoopvol op de eerste filmpjes })

@Lapo, het is een natuurlijke baan, dwz. heuvels en bomen zijn echt, maar er liggen wel nog artificiele hindernissen in. Er zijn ook nog wel een paar kunstmatige heuvels.
De crossbaan die je in de achtergrond van de tweede foto kunt zien wordt wel heel goed bijgehouden met grondwerkers en water.
 
Laatst bewerkt:
Deze week een xt250 tankje gekocht die een stuk kleiner en lager is dan mijn originele DR tank. Klein zitje heb ik al. Spatborden heb ik inprincipe ook, het zijn echter de originele en deze zijn flink zwaar. Op termijn komen er waarschijnlijk wel plastic spatborden op. Het wordt voor mij wel een projectje op de lange termijn. Er staan hier nog wat andere fietsen die eerder springen om aandacht :Y
 
Laatst bewerkt:
Hier 2 foto'tjes. Het zijn geen goede kwaliteit foto's maar het geeft een beetje het idee wat het gaat worden. De XT250 tank is veel te groot, die gaat weer op marktplaats. De originele tank past toch het mooiste *O*

Er moet nog heeel veel aan gedaan worden, dit is snel even in elkaar gezet om te kijken hoe en wat.

full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit DanoSM ! Mooie kleuren die zullen opvallen op de trialbanen ;)
Heb je dat zadeltje zelf gemaakt?
Vorige week Snezzy bezocht in Trooz voor allerlei spul voor Eduard en ik.
Die verkopen oa. tank/zadel combinaties, mooi en superlicht. Ze zijn voor Yamaha gemaakt, maar passen waarschijnlijk ook op andere motoren.

Dat ziet er dan zo uit:

119532267.7AXbZwh3.DSC08543.JPG
 
Lijkt me dus best leuk dit!

Wil van de zomer eens zien of we niet met een hele groep kunnen trial rijden (http://www.zelftrialrijden.nl/ztr/) om te zien of het echt leuk is!

Beetje jammer dat er in de Achterhoek dus geen baan of niets te vinden is.
 
Hoi Roy.
In de buurt van Enschede zit een bedrijf waar je trial kunt rijden.
Trial Demo Team
Oldenzaalsestraat 1051
7524 RJ Enschede
info@trialdemoteam.nl
06 22449137.
En da's niet ver van de Achterhoek!
Groeten,
Eduard
 
Hoi Roy.
In de buurt van Enschede zit een bedrijf waar je trial kunt rijden.
Trial Demo Team
Oldenzaalsestraat 1051
7524 RJ Enschede
info@trialdemoteam.nl
06 22449137.
En da's niet ver van de Achterhoek!
Groeten,
Eduard

Is dat niet hetzelfde als van die link die ik postte?
Maar Enschede is nog steeds een uur rijden voor me ;) Ga in ieder geval van de zomer nog eens kijken bij dat trialrijden van die link van me, leuk dagje uit met een groep en eens zien of het wat voor me is :P
 
Hoi Roy.

Oeps!
Ja, het is dezelfde.
ik was vrijdag laat thuis van m'n werk, en niet goed gekeken.
Sorry!

Groeten,
Eduard
 
Ziet er leuk uit DanoSM ! Mooie kleuren die zullen opvallen op de trialbanen ;)
Heb je dat zadeltje zelf gemaakt?
Vorige week Snezzy bezocht in Trooz voor allerlei spul voor Eduard en ik.
Die verkopen oa. tank/zadel combinaties, mooi en superlicht. Ze zijn voor Yamaha gemaakt, maar passen waarschijnlijk ook op andere motoren.

Dat ziet er dan zo uit:

[afbeelding]

Ik ben net weer terug van een paar weken vakantie, heeeeerlijk!! Maar goed, weer tijd om aan de motoren te sleutelen. Ik ben nu even bezig met de husqvarna, maar zal ook tussendoor deze wat updaten. Uiteraard moet het uiterlijk nog geheel gespoten worden, deze kleurencombinatie is toevallig door alle gekleurde losse onderdelen:) Het is een samenraapsel.

Zadeltje heb ik niet zelf gemaakt. Ik heb de DR500 in een verleden gekocht als heel slecht omgebouwde chopper. Dit zadeltje had ik nog bewaard. Dat komt nu erg goed uit!

Ik wil een klein voortandwiel kopen. Ik vind alleen via Ebay een voortandwiel met 1 tandje kleiner dan origineel, maar ik zoek nog een veel kleiner voortandwiel. Iemand enig idee van een website met afwijkende maten tandwielen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan