ik weet niet of het diff. op z'n kop kan ? maar dat is ook niet nodig, de hoeken blijfen binnen de mogelijkheden van de homokineet, en.... goed = goed.
dit is geen mock-up maar de defenitieve versie, althans dat dacht ik
de oplossing die ik in gedachte heb is om de gele verbinding (plaatje leo) uit te voeren met een M10/M12 draadeind hier komen alleen trekkrachten in. tussen de 2 strippen v/d brug een stuk as met M10/12 schroefdraad (dwars op de as) en draaibaar en op het frame 2 lipjes met zo'n zelfde as. als de brug omhoog of omlaag word gesteld zullen de assen + draadeind mee kunnen bewegen.
zoiets dus:
weet zo niet wat voor materiaal dikte je gebruikt, voor die steunen, als ik het zo bekijk lijkt het wel 4mm, als dat goed gelast zit moet dat geen kwaad kunnen, in de auto industrie gebruiken ze over het algemeen dunner materiaal
Uiteindelijk komt alle belasting op de lassen waarmee de brug over het frame zit. Dan vind ik twee trekstangen naar de onderste framebuis wel een nette oplossing. Dan kan je ook slank blijven werken.
de verbinding tussen de 2 onderste draagarmen is een hoeklijn, en uit dat vertikale stripje is een hoek geslepen die "over" de hoeklijn valt, dit om meer laslengte te krijgen. mischien moet ik dit inderdaad nog verstevigen.
vandaag een ophang beugel gemaakt voor de uitlaat, en de bovenste draagarm van de voorwiel ophanging verstevigd en af gelast. kleine dingen waar je toch weer 3 kwart dag mee bezig bent.
ik ben me een beetje aan het inlezen wat ik moet doen om een VIN te bemachtigen bij de RDW.
in het aanvraag formulier word gevraagd o.a. gevraagd naar "merk + versnellingsbaknummer"
nou heb ik het nodige op mijn bak weggefreesd/gezaagd en daarbij ook mischien het nummer.
weet iemand waar dat nummer normaal op de bak staat ?
Voor zover ik weet staat er geen serienummer in die bak. Vermoedelijk wel een typenummer. Ik heb hier zo'n bak liggen, ik zal zo even kijken.
Ik weet wel dat ze er naar zullen kijken. Ze habben vorig jaar de database eens tegen het licht gehouden en toen bleken er verschillende Harlie choppers met hetzelfde blok en motornummer rond te rijden. Veel van die mensen kwamen niet opdagen voor een herkeuring.
vermoedelijk het onderdeel nr van de achterdeksel. heb ook gekeken maar geen nr kunnen vinden op de bak wat slaat op de hele versn bak. vlg mij wordt dit nooit gedaan
Je kunt op mijn bovenste foto zien dat er bij mij ook een extra nummer op dezelfde locatie ingeslagen is als bij jou.
Edit: ook goed te zien is dat BMW meerdere gieterijen gebruikt die minimale verschillen in de behuizingen tot gevolg hebben. De uitstoters zitten op andere plekken.