Misschien heb ik er wel een kofferrek opgezetDas ook toevallig. Ik heb afgelopen dinsdag mijn XS-750 aan een medeforumer verkocht. Toen ik deze zag dacht ik gelijk dat hij hem weer doorverkocht had. Maar die van jouw heeft een kofferrek, had die van mij niet.
Even voor de technizie, welk type XS is het?
Framenummer begint met 1T5-10
Hehehehe, zou ie willenEn toen gelijk ff langs dick voor wat onderdelen?
Ik zat stiekem al op je te wachtenMag ik daar als trouw trippelaar een antwoord op geven?
Je hebt een 'E'.
Zoals je al meldt met de (beste van het stel) Mikuni II carb, oliepeilglas en iets betere prestaties t.o.v. z'n voorgangers.
Hogere compressie en kleinere eindreductie maken deze wel een giller (loopt ongeveer 500 hoger in toeren bij dezelfde snelheid en versnelling) dan z'n voorganger, maar daardoor ook iets 'levendiger & gretiger'.
Ik heb 'Maroon' altijd een schitterende kleur gevonden, helaas waren die van mij allemaal grijs/blauw/zwart.
Een vergrootte oliepan (i.s.m. verlenging van de oliepomp!) of een oliekoeler is geen luxe, maar ze kan zonder.
Tis echter wel aan te raden; triples kunnen moeilijk hun warmte kwijt.
Veel plezier ermee, en tot ziens op een P&P.
Komen de triples e-i-n-d-e-l-i-j-k in de meerderheid...
Hoe kan ik de temperatuur het beste in de gaten houden? Of hoe merk ik dat het te heet gaat worden? Zo'n metertje van Louis?
Welk wphb heb ik nodig, eentje van een XS 750 of is er een specifieke voor de XS 750 E?
Oke, dank je wel!Dat kan, al meet dat ding meer de bloktemperatuur, niet de olietemperatuur...
Wanneer ze onregelmatig gaat lopen (overslaan) wordt ze duidelijk te heet.Ik gebruik er twee: een nederlandse en de engelse van Clymer.
De engelse is iets beter, maar de nederlandse heeft info die de engelse niet heeft (raar maar waar).
Een aparte voor specifiek de 'E' isser niet en heeft ook weinig zin, in principe zijn ze allemaal gelijk (D -> F).
Ik zat stiekem al op je te wachten
Dat het een E was vermoedde ik al na wat nazoeken, dank voor de bevestiging.
Hoe kan ik de temperatuur het beste in de gaten houden? Of hoe merk ik dat het te heet gaat worden? Zo'n metertje van Louis?
P&P zal er wel een keertje inzitten
Welk wphb heb ik nodig, eentje van een XS 750 of is er een specifieke voor de XS 750 E?
Wat weer een vragen
Nope, niet van marktplaats.Hey Johan is dat er 1 van Marktplaats van niet zo lang geleden?
XS triples zijn leuke fietsen maar zelf ben ik er nooit aan begonnen..misschien beter ook met mijn collectie.
Ga je em verratten? Vind em zo wel lekker brikkig!
MZlllls,Rob.
Pcies, aanpassingen komen gaandeweg wel.Ben je gek: in 'Maroon' is het toch een prachtige fiets?!
Gewoon zó laten, bietsje opkalefateren en vooral veel
Dat is een goed idee inderdaad, maybe ga ik dat ook wel doen.Olietemperatuur bewaken:
Als je 't aandurft schroef je de carterpan er vanonder en dan boor je in de rechterzijkant daarvan een gat. Daar stop je dan een temperatuurgever in en draai er aan de binnenkant een moer op. (Is even zoeken, b.v. M14 x 1.5 is een gangbare maat.
Afdichten met wat geschikt materiaal van b.v. loctite.
Bij mij blijft dit al ruim 28 jaar dicht. Het klokje heb ik op listige wijze aan het -niet originele- stuur vast gemaakt.
Succes.
[afbeelding]
Het idee is om er een off/allroad uitvoering van te maken
Hoog op de poten, crossstuur, handkappen, hoge (sport) uitlaat, enz, enz. We zullen zien wat het gaat worden. Hij blijft wel voorlopig deze kleur houden.
Nope, niet van marktplaats.
Voorlopig laat ik um zo. Eerst netjes rijdende maken en dan wat km draaien. Er zullen vanzelf wat aanpassingen komen. Klein (MZ) windschermpje ligt hier al klaar om pas te maken.
Het idee is om er een off/allroad uitvoering van te maken
Hoog op de poten, crossstuur, handkappen, hoge (sport) uitlaat, enz, enz. We zullen zien wat het gaat worden. Hij blijft wel voorlopig deze kleur houden.
Sorry dat ik gebruik maak van je topic maar kan iemand mij vertellen hoe hoog de vlotters moeten staan?
En ik dacht dat ie em in plaats van Gijs van je had gekocht. Tot ik wat details zag, zoals kofferrek, zadel/zijkapje met zwarte letters en nog zo wat.Das ook toevallig. Ik heb afgelopen dinsdag mijn XS-750 aan een medeforumer verkocht. Toen ik deze zag dacht ik gelijk dat hij hem weer doorverkocht had. Maar die van jouw heeft een kofferrek, had die van mij niet.
Tnx, die klauwen heb ik niet zoveel aan want zijn anders dan die ik erop heb zitten. Maar zover ben ik nog lang niet, vandaag eindelijk die $%# oliefilterbout losgekregen en morgen moet ik eerst de velgen van de XJ verwisselen want daar zitten nieuwe bandjes om.Mik I : 25,5 +/- 1mm,
Mik II: 26,5 +/- 1mm
Heppie dittem al gesien? http://cgi.ebay.nl/79-81-Yamaha-XS1...ryZ35592QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Tis maar dat je het weet...
Pcies, aanpassingen komen gaandeweg wel.
Hebben de zijkapjes trouwens origineel zwarte of witte letters? Ik heb er namelijk 1 met zwarte en 1 met witte letters
X van Crosscountry en de S van Special natuurlijk!
Dat wil ik wel zien!!! Is weer eens iets anders dan de zoveelste cafe-racert. Niet dat ik iets heb tegen caferacers, maar het lijkt wel een beetje de standaar om een seventies-bike om te bouwen tot caferacer.
Dan is de X van CrossCountry en de S van ????